Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی گفت: تردد زائران اربعین حسینی از این مرز، فرصتی ارزشمند برای پیشرفت روزافزون این استان و همچنین منذریه عراق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور استاندار دیالی عراق در محل پایانه مسافری مرز خسروی برگزار شد، افزود: استقرار امکانات جدید و تقویت زیرساخت ها در مرز خسروی و همچنین منذریه عراق، زمینه را برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به عراف را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: جلسه امروز با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع فراروی تردد زائران در خسروی و همچنین منذریه عراق برگزار شد و بسیار خرسندیم این توفیق نصیب ما شده تا امسال خادم زائران اربعین باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و همکاری دولت عراق و مسئولان استان دیالی این کشور، هیچ نگرانی راجع به تردد زائران و اعزام آن ها به عتبات عالیات نداشته باشیم.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد که تامین امنیت زائران از منذریه تا بغداد یکی از نگرانی های ما است و تمایل داریم برنامه های طرف عراقی را راجع به این موضوع مهم بدانیم.
بازوند ادامه داد: گفت: انتقال زائران از منذریه تا بغداد باید بدون مشکل صورت گیرد و امید است بتوانیم کار مشترکی راجع به انتقال زائران به صورت مستند از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عراق داشته باشیم.
وی گفت: انتقال زائران از منذریه تا بغداد و نحوه همکاری طرف عراقی برای ما مهم است و این که بعد از اربعین تردد زائران به صورت متوالی ادامه داشته باشد، موضوع با اهمیتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اظهار کرد: بعد از ایام اربعین حسینی، باید پس از تشکیل تیم مشترک و کمیته ای خاص، نسبت به افزایش همکاری های تجاری اقتصادی بین 2 استان کرمانشاه و دیالی عراق اقدام کرد.
بازوند گفت: راهپیمایی اربعین، بزرگترین راهپیمایی جهان اسلام است و خوشحالیم امسال از مرز خسروی میزبان 500 هزار تن از زائران هستیم.
قبل از بسته شدن موقت مرز خسروی، روزانه سه هزار زائر از این معبر رسمی به عراق و داخل کشورمان تردد می کردند که از این تعداد یک هزار و 500 زائر عراقی وارد ایران می شدند و به همین تعداد نیز زائران ایرانی به عتبات عالیات سفر می کردند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی