Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، فرزاد توکلی در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و بررسی مشکلات حوزه فناوری اطلاعات که ظهر دوشنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: برای دانستن جایگاه شهرستان شفت در حوزه ارتباطی باید در ابتدا پارامترهای که در این حوزه وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان شفت براساس آخرین آمار دارای ۵۴ هزار نفر جمعیت با ۹۵ روستا است، افزود: ۹۱ روستا بالای ۲۰ خانوار در شهرستان وجود دارد که از این میان ۸۹ روستا دارای ارتباط یا حداقل ارتباط هستند.

ضریب نفوذ ۶۶ درصدی تلفن همراه در شفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به ضریب نفوذ تلفن ثابت در سطح شهرستان شفت، گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در مجموع شهری و روستایی در این شهرستان ۳۴.۴ درصد بوده که در حوزه شهری ۵۷ درصد و در حوزه روستایی ۲۸.۸ درصد است.

وی با اشاره به اجرای پروژه تلفن های بی سیم با نام  طرح WLL در سطح روستا که تنها قابلیت تبادل صدا داشته و نمی توان از آن برای انتقال دیتا استفاده شود، خاطرنشان کرد: این موضوع امروز به یکی از مطالبات ساکنان روستا برای استفاده از اینترنت پرسرعت تبدیل شده است.

توکلی در ادامه با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت ها در کوتاه ترین زمان کهنه و نیازمند به روز شدن است، تصریح کرد: تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در همین راستا متمرکز شده است.

به گفته این مسئول، شهرستان شفت در حوزه تلفن ثابت شهری براساس ضریب نفوذ در جایگاه چهارم استان و در حوزه روستایی در رتبه نهم قرار دارد.

وی کوهستانی بودن شهرستان و وجود درختان بسیار را یکی از موانع مهم برای نبود سیگنال در برخی مواقع و عدم آنتن دهی عنوان کرد و یادآورشد: ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان شفت ۶۶ درصد است که در جایگاه ۱۳ استان گیلان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین با بیان اینکه بیشترین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان مربوط به شهرستان رشت با ۲۴۰ درصد است، ادامه داد: این درحالی است که نُرم کشور ۱۰۰ درصد است.

پوشش ۲۹درصدی همراه اول در شفت

وی افزود: در بخش اپراتورها درحوزه همراه اول شهرستان شفت دارای ۱۹ دکل و ۳۴ سایت بوده که از این تعداد ۲۴ سایت نسل دوم، هشت سایت نسل سوم و دوسایت نیز نسل چهارم است.

توکلی با بیان اینکه همراه اول در سطح شهرستان دارای ۲۹ درصد مشترک بوده و از این نظر شفت در جایگاه ۱۵ قرار دارد، گفت: اپراتور ایرانسل در این شهرستان دارای دو دکل و پنج سایت است که از این سایت ها سه سایت ۲G و دو سایت نیز ۳G است.

وی با اشاره به اینکه اپراتور ایرانسل ۴۹ روستای شهرستان شفت را تحت پوشش قرار داده است، خاطرنشان کرد: وجود مشکل در این حوزه باید به مدیران اصلی استان اطلاع رسانی شده تا پیگیری های لازم انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان رایتل را اپراتور سوم فعال درحوزه شهری شفت با دو هزار و ۵۸۱ مشترک برشمرد و تصریح کرد: ضریب نفوذ رایتل در این شهر ۴.۷۵ درصد است.

اجرای طرح «های وب» به صورت آزمایشی در پنج روستای شفت

وی همچنین به مشکلات مردم روستاهای شهرستان شفت درباره تلفن های WLL، اظهار کرد: تاپایان سال جاری این تلفن ها به سیستم CLS تبدیل می شوند که در شهرستان شفت در حال حاضر این سیستم به صورت آزمایشی در امامزاده ابراهیم درحال تست است.

توکلی در ادامه با بیان اینکه شهرستان شفت درباره شاخص بهره مندی اینترنت (اینترنت ثابت) حدود پنج هزار و ۱۵۳ مشترک شهری و روستایی دارد، افزود: این نشان دهنده ضریب نفوذ ۲۹ درصدی در سطح شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای پروژه «های وب» در شهرستان شفت نیز گفت: این یکی از طرح هایی است که سبب انتقال اینترنت نسل چهار به روستاها می شود که می توان از این طرح برای تبادل داده ها نه صدا استفاده کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه در حال حاضر این برنامه در پنج روستای شهرستان شفت آن هم در خانه های بهداشت در حال اجرا است، گفت: به علت پوشش ضعیف در برخی روستا نیازمند تهیه مودم های گران قیمت توسط روستائیان هستیم که در توان آنها نبوده به همین علت دولت تصمیم گرفته با افزایش سایت ها پوشش را گسترده تر و سبب کاهش قیمت مودم شود تا بتوانیم این طرح را نیز در سطح روستاها اجرایی کنیم.

وی علت اجرایی نشدن این طرح در شهرستان شفت را نیز به همین دلیل عنوان کرد و گفت: این طرح باید تا پایان اسفند ماه سال جاری در ۶۴ روستای شفت انجام شود.

توکلی با اشاره به اجرای طرحی جدید توسط وزراتخانه ارتباطات با نام «خدمات اجباری روستا» یا «UCO»، تصریح کرد: در حال حاضر برای اجرای فاز دوم طرح «های وب» نیز کارگروهی به نام «همت» متشکل از چند اپراتور تشکیل شده که باید روستاهایی که طرح «های وب» تحت پوشش قرار نمی دهد را تاپایان سال پوشش دهد.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در حال مکان یابی است، خاطرنشان کرد: طرح همت ۲۳ روستای بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت را تحت پوشش قرار می گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود برخی مشکلات در بخش های مختلف این حوزه اشاره کرد و افزود: شهروندان می توانند هرگونه مسائل، مشکلات، پیشنهاد و شکایات خود اعم از پست، اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، فعالیت کانال های غیراخلاقی و غیرمجاز را از طریق سامانه و سایت ۱۹۵ به گوش مسئولان رسانده تا در کوتاه ترین زمان پیگیری شود.

true برچسب ها : ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اینترنت شفت فرزاد توکلی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند