Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:07:32 GMT

بانک ها دلایل عدم پرداخت تسهیلات را مکتوب اعلام کنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۲۷۳۶

بانک ها دلایل عدم پرداخت تسهیلات را مکتوب اعلام کنند

یزد- استاندار یزد و رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات در برخی موارد گفت: بانک ها دلایل عدم پرداخت تسهیلات به صنایع را مکتوب اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در چهل و پنجمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: ابتدا باید بررسی شود تا ببینیم که بازپرداخت ها در سطح استان از سوی واحدهای تولیدی و وضعیت منابع بانک ها چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید جهت گیری ها در این زمینه روشن باشد، ادامه داد: بانک ها باید در سرعت عمل پرداخت تسهیلات عنایت ویژه ای داشته باشند تا معطلی در کارها کمتر شود و طرح و سرمایه گذاری به نتیجه برسد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه خواب سرمایه چیزی جز ضرر و زیان ندارد، افزود: بانک ها باید کمک کنند تا به تولید و سرمایه کمک شود و به نوعی رونق ایجاد شود و سرمایه گذار نیز دلزده از کار خود نشود و سرمایه آوری بیشتری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی بالا تاثیر مثبتی بر وضعیت بانک ها دارد، اظهار داشت: اینکه برخی بانک ها کمبود منابع دارند باید با بانک مرکزی در میان گذاشته شود و مشکل را به نوعی حل کنند تا بانک ها نیز بتوانند از تولید و صنعت حمایت بیشتری داشته باشند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه حتی اگر لازم به استقراض باشد، تصریح کرد: بانک هایی که منایع محدود دارند اعلام کنند تا با پیگیری ها از سوی استان و جلسات با مدیران رده بالا در سطح وزارتخانه و بانک مرکزی تحرک و پویایی به واحدهای استانی بدهیم.

وی با بیان اینکه برخی بانک ها عدم پرداخت تسهیلات داشته  اند، گفت: بانک باید این دلایل را برای کارگروه روشن و واضح اعلام کنند چراکه بخش خصوصی نیز باید تحلیل های درستی از فعالیت های انجام شده داشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه اگر واحدها در تضمین بانک ها مشکل دارند، می توان آن را رفع کرد، عنوان کرد: اگر مشکلات در این موارد باشد راهکارهایی برای آن وجود دارد و بخش خصوصی نیز به دنبال حل مشکل است تا کار روی زمین نماند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟