Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در سال جاری 30 هزار میلیارد تومان برای واحدهایی برای بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه بازار اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته این مبلغ 2 برابر شده است.

به گزارش ایرنا ،سید محمود نوابی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانجات خودرو سازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 10 هزار میلیارد تومان از این مقدار به نوسازی و بازسازی این واحدها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 311 انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی در کشور فعالیت دارند و باید این انجمن های در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان توانمند شوند و ترویج و ورود به حوزه حقوق مصرف کنندگان باید توسط این تشکل های غیر دولتی انجام شود.
وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی توسط دولت یازدهم در بازار بوجود آمد اظهار کرد: استمرار این ثبات و کنترل قیمت ها و حفاظت از حقوق مصرف کننده به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: مردم باید کالاهای اصلی با قیمت متعارف و مناسب در دسترس داشته باشند و سامانه 124 جهت دریافت شکایات از حوزه اصناف بیش از پیش فعال است و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد و مردم به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعتماد دارند.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی خودرو ها از سوی خودرو سازان تصریح کرد: برای تعیین قیمت خودرو از زمانی که شورای رقابت به این موضوع ورود پیدا کرده است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به طور مستقیم دخالت نمی کند.
نوابی تاکید کرد: اگر کسی از قیمت خودرو شکایت داشته باشد این اجازه و امکان وجود دارد که به ما شکایت کند و خودرو سازان باید ضوابط عمومی قیمت گذاری را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو ها در حال حاضر رها نیست تصریح کرد: اگر قیمت ها به صورت غیر اصولی بالا باشد ما ورود پیدا می کنیم اما بنای ورود لحظه ای به بازار را نداریم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته بررسی ها نشان می دهد که قیمت خودرو از سوی شرکت های سازنده افزایش چندانی نداشته و افزایش قیمت در بازار اتفاق افتاده است و اگر مردم قدری در خرید خودرو صبر کنند عطش بازار فرو خواهد نشست.
وی با بیان اینکه مجموعه ارگ جدید بم بیش از 2 دهه سابقه دارد تصریح کرد: امروز فعالیت های این منطقه را از نزدیک مشاهده کردیم و حیات مجددی در این مجموعه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در این مجموعه برای بیش از 10 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد شده است و زحمات بسیاری برای آبادانی این منطقه که روزی بیابان بوده کشیده شده است.
نوابی گفت: این مجموعه در دولت های نهم و دهم آسیب هایی را متحمل شد که از بی تدبیری برخی مسئولان و دست اندرکاران بوده اما به زودی جهش جدید در مجموعه ارگ جدید بم شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: وقتی در یک مجموعه ای که فعالیت های عمرانی، صنعتی و اشتغال در آن انجام می شود وظیفه همه ارگان های ذیربط و مقام های محلی است که از آن پشتیبانی کنند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه ارگ جدید بم یک مجموعه حفاظت شده است افزود: دسترسی به راه آهن، فرودگاه و زیرساخت های قوی، آینده بسیار خوبی برای آن رقم می زند هر چند لطماتی در گذشته متحمل شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرچه که بتواند ارزش افزوده و ایجاد اشتغال کند حمایت می نماید و البته باید با برنامه و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور باشد.
وی افزود: اگر واحدهای تولیدی با سایر دستگاه های مرتبط مشکلاتی داشته باشند وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به کمک این واحدهای تولیدی بیاید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید از واحدهای خودرو سازی و تولیدی این منطقه بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.
منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، با هدف ایجاد و توسعه زمینه‌های لازم برای فعالیتهای کارامد صنعتی، جذب فناوری‌های نوین و افزایش زمینه‌های اشتغال از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دهه فجر سال ۱۳۷۶تاسیس و رسماًکار خود را آغاز کرد.
در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه سازی و صنایع وابسته به آن درکشور محسوب می‌شود و پنج شرکت خودرو سازی در آن مشغول به فعالیت هستند.
منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در فاصله 15 کیلومتری شهر بم و 200 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
خبرنگار:داود رجبی بهجت**انتشار: بهنام احمدی *
7437/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟