Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت:اجرای طرح بتونی کردن انهار سنتی این شهرستان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری منابع آب کشاورزی ضروری است.

محمد باقر قاسمپور عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای طرح لاینینگ از سال 90 در انهار سنتی این شهرستان آغاز شده اظهار داشت: تاکنون این طرح در 24 کیلومتر از انهار سنتی روستاهای پایین رودپشت، محسن آباد دستک، لسکوکلایه ، محسن آبادکیاشهر ، پرکاپشت ، کیسم ،نیاکو و امیرکیاسر این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکهزار و 200 هکتار از اراضی موجود در این روستاها تحت پوشش طرح بتونی کردن انهار سنتی قرار گرفته اند یادآور شد: اجرای طرح بتونی کردن در 35 کیلومتر دیگر از انهار سنتی این شهرستان نیز در مرحله طراحی قرار دارد که در صورت اختصاص اعتبارات لازم به انجام خواهد رسید.
قاسمپور در ادامه طول انهار سنتی این شهرستان را بیش از 400 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: طبق درجه بندی های صورت گرفته انهار و کانالهای آبرسانی ( کشاورزی ) درجه 1و2 تحت پوشش سازمان آب و انهار و کانالهای آبرسانی درجه 3 و 4 ( انهار درجه 3 آب را به مزارع می رسانند و کانالهای درجه 4 آب را به داخل اراضی می فرستند) تحت پوشش جهاد کشاورزی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه طرح لاینینگ از سوی جهاد کشاورزی در کانالهای درجه 3 و 4 اجرا می شود، یادآور شد: شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن 23 هزار و 570 هکتار از اراضی زیر کشت برنج یکی از قطبهای مهم تولید این محصول در گیلان است.
وی خاطر نشان کرد : اجرای طرح لاینینگ در انهار سنتی این شهرستان می تواند نقش موثری در جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی این منطقه داشته باشد.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا رنجکش**انتشار دهنده: بابایی
7287 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل