Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی، 20هزار و 335 مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت صورت پذیرفته است.

علی اصغر اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این تعداد یک هزارو 932 مورد زمین های مزوعی، 395 مورد باغ و 18هزار و هشت مورد ساختمان در سایت مربوطه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطابق مقررات و دراجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی، اقتصادی، برای اراضی کشاورزی حد فنی اقتصادی اراضی و باغی در استان، برای اراضی کشاورزی آبی پنج هکتار ، اراضی کشاورزی دیم 25 هکتار و همچنین باغات وقلمستان های آبی 2.5 هکتار و باغات وقلمستان های دیم پنج هکتار تعیین شده است.
اسدی گفت: متقاضیانی که در این قانون ثبت نام نموده اند با رعایت مواد قانونی می توانند با شماره پیگیری که سایت به آنها می د هد پیگیر کار خود باشند و از مراجعات مکرر و بی مورد به ادارت ثبت خودداری نمایند و در اسرع وقت ودر مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند در غیر این صورت پس از مهلت قانونی مذکور ثبت نام آنها باطل و باید مجدد در سایت مربوطه به نشانی www.ssaa.ir ثبت نام انجام دهند.
وی ادامه داد: این قانون مشمول شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت می باشد و در این شهرها متقاضیان درخواست صدور سند مالکیت منازل مسکونی (به جز اراضی کشاورزی ) می توانند از طریق قانون ساماندهی تولید وعرضه مسکن که متولی آن بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی در هر شهرستان است مراجعه کنند.
اسدی اظهارکرد: این قانون فرصت بسیار مناسبی است درجهت سند دارنمودن ساختمانهای فاقد سند رسمی و همچنین اراضی و باغاتی که حد نصاب آن در قانون تعیین شده است.
وی بیان کرد: فرمانداری ها، بخشداری ها و شورای اسلامی شهر و روستا می توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب از مزایای این قانون ها درجهت رفاه حال مردم بهر مندی لازم را برده به دلیل اینکه دولت با هزینه کرد در این بخشها کمک شایانی به شهروندان درجهت تثبیت مالکیت وسنددارنمودن منازل مسکونی نموده است.
اسدی با اشاره به قانون کاداستر زراعی (قانون جامع حدنگار کاداستر ) که متولی اجرای آن جهاد کشاورزی است، از زارعان ومالکین اراضی کشاورزی درخواست کرد با مامورین ونقشه برداران طرف قراداد جهاد کشاورزی که دارای کارت شناسایی معتبر هستند، همکاری کنند و این تعامل درجهت کاهش اختلافات مالکین اراضی کشاورزی بسیار موثر و باعث کاهش پرونده ها به محاکم قضایی می شود.
وی ضمن تاکید به نقش ادارات ثبت اسناد واملاک در پیشرفت وتوسعه کشور گفت: تکمیل لایه های کاداستر دربانک اطلاعات املاک می توانند در جهت رشد اقتصادی وکشاورزی منطقه وپیشرفت استان بسیار موثر باشد و امنیت اقتصادی و روانی جامعه را نیز تامین نماید.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد