Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دویست و سی و پنجمین نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اعلام شد: دهمین جشنواره هفته ارگانیک تهران با شعار «غذای سالم، شهروند سالم، شهر سالم» با رویکرد اجتماعی فرهنگی از بیست و پنجم آذرماه به مدت ده روز در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دویست و سی و پنجمین نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه، به ریاست مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نیاز شهروندان به تغذیه سالم اظهار داشت: مردم باید برای تامین سلامت خود به غذاهای سالم و خوراکی‌های طبیعی روی آورند که این امر مستلزم اصلاح سبک زندگی است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص محصولات ارگانیک و آگاهی‌بخشی راجع به اثرات و تبعات بهرمندی از این چنین محصولاتی در سلامت خانواده و جامعه ضروری به نظر می‌رسد.
عبدالهی تاکید کرد: برای ما مهم است که با برگزاری چنین نمایشگاه هایی کاری کنیم که خانواده‌ها به محصولات ارگانیک برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌ها توجه کنند. باید دغدغه استفاده از محصولات ارگانیک در مردم نهادینه شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین در بخش دیگر سخنان خود خواستار همکاری مناطق و محلات در برگزاری باشکوه مراسم راه پیمایی ۱۳ آبان و برپایی انتخابات شهردار مدرسه شد.

ارائه خدمات آموزشی، سلامت و فرهنگی به شهروندان در نمایشگاه ارگانیک
در این نشست عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از برگزاری دهمین جشنواره هفته ارگانیک خبر داد و گفت: در راستای اجرای مصوبه ۲۶۲ شورای اسلامی شهر تهران و تحقق اهداف مدیریت شهری، نمایشگاه محصولات طبیعی (ارگانیک) به منظور ترویج و آشنایی مصرف کنندگان و مشتریان با محصولات طبیعی و همچنین جذب و تشویق عرضه کنندگان این نوع از محصولات به صورت سالانه برگزار می‌شود.
وی افزود: سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار با مشارکت انجمن ارگانیک ایران دهمین جشنواره هفته ارگانیک تهران را از ۲۵ آذر الی ۴ دی ماه به مدت ۱۰ روز در محل مجتمع نمایشگاهی شهر واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌کند.
به گفته رحیمی، این جشنواره علاوه بر حمایت از فعالان عرصه محصولات طبیعی و ارگانیک به منزله یک رسانه پویا فرصتی برای آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی ایمنی غذا فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، بسترسازی درحوزه سلامت و امنیت غذایی ذیل محور سبک زندگی، آموزش و ترویج الگوی خرید و مصرف و اصلاح سبک زندگی، حمایت از فعالان عرصه محصولات طبیعی و ارگانیک و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ایمنی غذا را اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
وی مخاطبان این جشنواره را شامل عموم شهروندان بویژه مادران، کودکان و سالمندان عنوان کرد و با اشاره به شعار جشنواره با عنوان «غذای سالم، شهروند سالم، شهر سالم» افزود: این جشنواره بنا دارد در راستای هم افزایی در جهت ارتقای بهداشت و سلامت خانواده، ترویج شیوه زندگی سالم با همکاری موسسات و نهادهای ذیربط و بکارگیری ظرفیت‌ها با توجه به رویکرد محله محوری گام بردارد.
رحیمی، با اعلام برنامه‌های و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این جشنواره گفت: تخصیص فضای مناسب جهت ایجاد غرف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی وتهیه هدایا و جوایز، حضور مبلغ روحانی و برگزاری اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا و تهیه و چاپ کتابچه آموزشی وکارگاه آموزش میوه آرایی از جمله اقدامات اجرایی سازمان مدیریت میادین به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل آموزش‌های شهروندی با همکاری مناطق ضمن ارایه خدمات آموزشی و رفتاری به خانواده‌ها در خصوص تغذیه سالم، تور بازدید از نمایشگاه با مشارکت سرای محلات -خانه‌های آموزش شهروندی راه اندازی می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از برپایی ایستگاه سلامت در دهمین جشنواره هفته ارگانیک تهران خبر داد و افزود: به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران، غربالگری فشار و قند خون، مشاوره روان شناسی و مشاوره تغذیه برای شهروندان مراجعه کننده به نمایشگاه اجرا می‌شود.

به گفته رحیمی، برپایی جشن و سامانه نشاط شبانه به خصوص در شب یلدا، برپایی خانه اسباب بازی و آموزش مبانی الگوی مصرف به کودکان، اطلاع رسانی جشنواره در فضای محیطی و فضای مجازی جهت دعوت و بازدید همکاران و شهروندان منطقه از نمایشگاه و استفاده از کارگاه‌های آموزشی و همچنین تهیه و توزیع بسته فرهنگی مناسب با موضوعات زیست شهری از دیگر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دهمین جشنواره هفته ارگانیک تهران به شمار می‌رود.
وی از برپایی کارگاه قصه گویی دکتر رحماندوست در این جشنواره خبر داد و گفت: اجرای زنده برنامه‌های شاد با حضور هنرمندان از جمله قصه‌های آقای دکتر مصطفی رحماندوست طی سالهای گذشته با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد و ماحصل اجرای این برنامه نشان داد که هنر می‌تواند در خدمت آموزش‌ها از جمله آموزش‌های شهروندی قرار گیرد.
در ادامه این نشست اسماعیل عربلو معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ شهرداری تهران گزارشی از فعالیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی این منطقه ارائه داد و محمد روشنی مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز با اعلام برگزاری انتخابات شهردار مدرسه خواهان همکاری مناطق ۲۲ گانه در این زمینه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان امروز به کار خود پایان می‌دهد و بهترین‌های این جشنواره امروز (سه‌شنبه) معرفی می‌شوند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان و تالار هنر اصفهان با حضور ۱۶ اثر نمایشی در رشته‌های عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت برگزار شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره آبان ۱۴۰۲ به تمام سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری استان که در زمینه نمایش در سطح کودک و نوجوان فعالیت دارند، ارسال شد و در این فراخوان ۲۵ گروه کانونی و ۳۹ گروه آزاد شرکت کردند که پس از بازبینی اولیه ۱۶ برتر اثر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از داوری آثار توسط داوران استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی امیر شیخ جبلی و منصور قربانی، همچنین منیرالسادات سجادیان بهترین‌های این جشنواره امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ همزمان با اختتامیه این جشنواره معرفی می‌شوند.

صیرفی‌نژاد گفت: از برنامه‌های اجرایی همزمان با جشنواره، کارناوال شادی عروسک‌ها کانون با حمایت شهرداری منطقه ۱۰، تالار هنر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بود که در مناطق محروم این منطقه اجرا شد و در این برنامه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقه در محله حصه، روز شادی برای کودکان و نوجوانان این محله رقم زد.

وی اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حمایت مالی از این رویداد فرهنگی و هنری، در نشر و گسترش فعالیت‌های نمایشی و حمایت از استعدادهای کودکان و نوجوانان در رشته‌های نمایشی به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کرد.

کد خبر 751326

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار