Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@10:04:48 GMT

موثرترین سرخابی‌های لیگ هفدهم (جدول)

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۸۰۰۶

موثرترین سرخابی‌های لیگ هفدهم (جدول)

16 بازیکن استقلال و پرسپولیس در بازی های فصل هفدهم موفق به تاثیرگذاری شدند و نکته جالب اینکه موثرترین بازیکن این دو تیم به دلیل محرومیت 4 ماهه نمی تواند در دربی هشتاد و پنجم به میدان برود.

به گزارش "ورزش سه"، دو روز دیگر دربی هشتاد و پنجم برگزار خواهد شد و دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی یازدهم فصل هفدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به تاثیرگذارترین بازیکنان این دو تیم در لیگ هفدهم پرداختیم و بازیکنانی که تاثیر مستقیم در گل های به ثمر رسیده داشتند مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

با بررسی تاثیرگذارترین بازیکنان سرخابی در لیگ هفدهم همراه "ورزش سه" باشید:

 

اول – مهدی طارمی، پرسپولیس – 7 امتیاز

 

مهاجم پرسپولیسی ها که لقب یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ هفدهم را یدک می کشد نمی تواند در دربی هشتاد و پنجم به میدان برود. طارمی در بازی هایی که برای سرخپوشان به میدان رفته موفق شده 4 بار گلزنی و 2 بار گلسازی کند. او 1 بار نیز موفق شد یک ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که یک گل نیز برای شاگردان برانکو به همراه داشت. طارمی به دلیل مشکلاتی که مربوط به دوران لژیونر شدنش بود با محرومیتی چهار ماهه مواجه شده و پس  از آنکه در دو بازی حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور نداشت در دربی پیش رو نیز نمی تواند به میدان برود.

 

دوم – محسن مسلمان، پرسپولیس – 5 امتیاز

 

هافبک بازیساز پرسپولیسی ها را می توان یکی از بهترین های این تیم در دو، سه فصل اخیر دانست. مسلمان در بازی های پرسپولیس در لیگ هفدهم نیز به مانند گذشته توانسته با پاس های خود زمینه ساز گلزنی در این تیم شود. او تاکنون 5 بار اقدام به گلسازی کرده و همین رقم باعث شد تا وی عنوان گلسازترین بازیکن فصل هفدهم لیگ برتر را از آن خود کند. ذکر این نکته نیز جالب به نظر می رسد که با توجه به شرایطی که در پرسپولیس وجود دارد این هافبک موثر نتوانست در بازی اخیر این تیم به میدان برود و هنوز مشخص نیست برانکو در دیدار برابر استقلال نیز پاسور موفق تیم را روی نیمکت کنار خود خواهد نشاند و یا او را به بازی خواهد فرستاد.

 

سوم – علی علیپور، پرسپولیس – 4 امتیاز

 

مهاجم جوان پرسپولیسی ها با بازی هایی که برای این تیم در لیگ فعلی به نمایش می گذارد توانسته یکی از بهترین فرم بازی های خود را به نمایش بگذارد. علیپور که پس از محرومیت طارمی امید اول هواداران برای رسیدن به گل است تاکنون توانسته 4 بار گلزنی کند و البته علاوه بر بازی های لیگ در دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای این تیم بدرخشد. علیپور با 4 گلی که به ثمر رسانده در رده سوم بهترین گلزنان لیگ نیز قرار دارد.

 

سوم – فرشاد احمدزاده، پرسپولیس – 4 امتیاز

 

شاید از بدشانسی های برانکو و یارانش باشد که آنها علاوه بر طارمی یکی دیگر از موثرترین بازیکنان تیمش را به همراه نخواهد داشت و آن بازیکن نیز فرشاد احمدزاده است. او به دلیل مصدومیتی که منجر به جراحی شد نمی تواند در دربی حضور داشته باشد تا بازیکن دیگری جایگزین وی شود. احمدزاده یکی از گلزن ترین پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم محسوب می شود که 3 بار توانست دروازه حریفان را باز کند و البته 1 بار نیز با پاس گل خود مقدمات گلزنی تیمش را فراهم کند.

 

چهارم – شجاع خلیل زاده، پرسپولیس – 2 امتیاز

 

مدافع تازه وارد پرسپولیسی ها نیز یکی از گلزنهای این تیم در لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. مدافع میانی سرخ ها که برای گلزنی حین ضربات ایستگاهی نزدیک دروازه حریفان می شود 2 بار برای پرسپولیسی ها گلزنی کرده است و به احتمال فراوان یکی از دو مدافع میانی برانکو و یارانش در دربی خواهد بود.

 

چهارم – داریوش شجاعیان، استقلال – 2 امتیاز

 

هافبک تازه استقلالی شده فوتبال ایران را می توان یکی از موثرترین بازیکن این تیم در لیگ هفدهم دانست. شجاعیان در دیدارهایی که برای تیم جدید خود به میدان رفته توانسته 1 بار برای این تیم گلزنی کند و 1 پاس گل نیز مهیا کند تا در لیگی که استقلالی ها اوضاع نامساعدی در ابتدا داشتند یکی از بازیکنان برتر این تیم نام بگیرد. شجاعیان به احتمال فراوان یکی از ستون های اصلی تیم شفر در دربی پیش رو خواهد بود.

 

چهارم – جابر انصاری، استقلال – 2 امتیاز

 

انصاری نیز آماری مشابه با شجاعیان دارد. او نیز یکی از موثرترین های استقلال در لیگ هفدهم بوده که توانست 1 گل و 1 پاس گل از خود به جا بگذارد. البته با توجه به تغییراتی که در استقلال به وجود آمده و برنامه هایی که سرمربی آلمانی این تیم برای پیروزی در دربی خواهد داشت هنوز مشخص نیست جابر از ابتدا در ترکیب دیدار برابر پرسپولیس حضور خواهد داشت یا خیر.

 

پنجم – سیامک نعمتی، پرسپولیس – 1.5 امتیاز

هافبک جدید الورود سرخ پوشان را می توان یکی از بازیکنانی دانست که مدت زمان کمی برای این تیم در میدان حضور پیدا کرد. اما نکته ای که بازی سیامک نعمتی به چشم می تاثیرگذاری او در همین مدت زمان حضور در میدان بوده است چرا که وی توانسته 1 بار با پاس خود زمینه ساز گلزنی در این تیم شود و 1 بار نیز ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که توسط بازیکنی دیگر از دست رفت.

 

... و دیگران

 

وحید امیری، کمال کامیابی نیا، گادوین منشا، سرور چپاروف و روزبه چشمی پنج بازیکنی هستند که توانستند یک گل برای سرخابی ها در لیگ هفدهم به ثمر برسانند.

 

حسین ماهینی، حسن بیت سعید و فرشید اسماعیلی نیز سه بازیکنی هستند که در بازی هایی که به میدان رفتند موفق شدند یک پاس گل مهیا کنند.

 

شرح جدول:

 

در این جدول نیز به سیاق ارزشگذاری موثرترین بازیکنان لیگ، عمل شده است بدین ترتیب که بازیکنانی گلزنی کردند و پاس گل ارسال کردند، یک امتیاز مثبت دریافت کردند و بازیکنانی که توانستند برای تیم های شان پنالتی به دست بیاورند، در صورت گل شدن آن پنالتی، یک امتیاز مثبت و در صورت از دست رفتن آن نیز نیم امتیاز مثبت به دست آوردند.

 

 

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار دشوار استقلال در خانه تراکتور تبریز اظهار کرد: استقلال اختلاف امتیاز بسیار شکنند‌ه‌ای با پرسپولیس دارد. شکست در جام حذفی مقابل آلومینیوم را نباید جدی گرفت، چون پرسپولیس بیش از اندازه تیم خطرناکی است. تیم اوسمار این توانایی را دارد به هر حریفی گل بزند. تیمی نداریم که از پرسپولیس گل نخورد. استقلال دو راه بیشتر ندارد. تا پایان فصل لغزشی ندارد و همه امتیازات را می‌گیرد یا اینکه می‌لغزد و قهرمانی پرسپولیس را تماشا می‌کند. با وجود آنکه استقلال تا پایان فصل بازی‌های ساده‌تری نسبت به پرسپولیس دارد ولی بعید است حریف سنتی‌اش تا پایان فصل امتیازی از دست بدهد.

یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست

وی ادامه داد: شانسی که استقلال دارد شرایط نامساعد حریف این هفته‌اش است. تراکتور بیمار شده و این بیماری ناشی از شکست سنگین خانگی مقابل ذوب‌آهن و باخت در خانه تیم در منطقه سقوط نساجی است که با برتری در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن اندکی التیام یافت ولی درمان نشده و حمید مطهری هم نمی‌تواند در عرض یک هفته برای تیمی که جایگاهش را نزد هوادارانش از دست داده معجزه کند. از طرفی استقلال برابر مس رفسنجان و شمس آذر ۴ گل خورد تا ثابت شود وقتی روی به بازی هجومی می‌آورد خط دفاعی شکننده‌ای دارد. جذابیت فوتبال به این است که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز دست استقلال است ولی یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست مگر اینکه سپاهان در ورزشگاه آزادی نسخه پرسپولیس را بپیچد و نظیر این اتفاق در تبریز از سوی استقلال برای تراکتور تکرار شود تا اختلاف امتیاز به ۴ برسد.

پرسپولیس اوسمار تلنگری جدی خورد

مربی سابق استقلال با یادآوری اینکه نباید وداع پرسپولیس با جام حذفی این تصور را ایجاد کند شاگردان اوسمار دچار افت شده‌اند، تصریح کرد: پرسپولیس روی بی‌تجربگی اوسمار جام حذفی را از دست داد. دو مرتبه با اختلاف دو گل پیش افتاد، اما تعویض‌های زودهنگام بازیکنان کلیدی به آلومینیوم فضای جبران داد. روندی که پرسپولیس در لیگ برتر دارد تا پایان بازی حفظ می‌شد در همان ۹۰ دقیقه برنده بود و اصلاً بازی به وقت‌های اضافه نمی‌رفت، چون آلومینیوم توانایی رسیدن به گل را نداشت تا زمانی که پرسپولیس در فرم همیشگی‌اش قرار داشت. اوسمار می‌خواست به بازیکنان تأثیرگذار خود برای بازی با سپاهان استراحت دهد و بهای آن را با وداعی تلخ در جام حذفی داد. استقلال اصلاً فریب آن را نخورد که پرسپولیس باز هم می‌لغزد. آنها تلنگری جدی خوردند و دیگر به تیمی باج نمی‌دهند. در هر بازی هم حداقل انتظار دو گل را از پرسپولیس می‌توان داشت.  

کیفیت دفاعی استلال در بازی هجومی افت پیدا می‌کند

وی تأکید کرد: نقطه عطف این فصل بازی های این چند هفته آخر است و تا هفته آخر رقابت برای قهرمانی ادامه خواهد داشت. استقلال اگر رو به بازی زیبا و هجومی بیاورد از کیفیت دفاعی‌اش کاسته می‌شود مگر با برنامه ویژه به دنبال بازی هجومی باشد. استقلال برای بالا بردن جام قهرمانی باید تا آخر فصل خیلی خوش شانس و هشیار باشد. نکته مثبت تیم استقلال این است که بازیکنان هر چه در توان دارند می‌گذارند و در استفاده از ضربات ایستگاهی تبحر خاصی در این تیم وجود دارد که با این حربه یقه همه تیم‌ها را غیر از پرسپولیس گرفته است، چون در هر دو دربی با این استراتژی گلی زده نشد. بلانکو، آرمان رمضانی و عناصر دفاعی تیم گل‌های مهمی زده‌اند.

بدون شک سپاهان از پرسپولیس گل می‌خورد

طالبی افزود: البته تفاوت استقلال با پرسپولیس در این است که شاید تیمی بتواند تنها راه گلزنی استقلال را ببندد ولی پرسپولیس متنوع بازی می‌کند و استراتژی‌های متعددی به کار می‌گیرد که این روش‌ها پیروزی را به ارمغان دارد. اگر مسعود ریگی در برنامه‌های تدافعی کمک می‌کند، سروش رفیعی، مهدی ترابی و اوستون اورونوف هم برنامه‌های هجومی را راهبری می‌کنند. از چپ، راست و و وسط هجوم می‌آورد و امان را از سازمان دفاعی رقبا می‌برد. سپاهان اگر می‌خواهد برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد باید بتواند در گلزنی روز خوبی را سپری کند، چون بدون شک از پرسپولیس گل می‌خورد. استقلال به برتری‌های اقتصادی یک بر صفر کفایت نکند، چون عاقبت خوشی به همراه ندارد و احتمال آنکه امتیاز از دست بدهد به مراتب بیشتر از پرسپولیس است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه برای پورحمیدی/ دروازه بان تراکتور صدرنشین می شود؟
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • پائولو دیبالا موثرترین بازیکن سری آ در تقویم سال ۲۰۲۴
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد