Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت با بیان اینکه استان مرکزی در شاخص‌ها در مقایسه با استان‌های هم‌تراز خود عقب است گفت: مدیران استان مرکزی موظف به استقرار در منطقه تحت مدیریت خود هستند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در شورای اداری استان که در استانداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: استان‌ مرکزی در شاخص‌هایی که در سر جمع اعتبارات استان مشاهده شده در مقایسه با استان‌های هم‌سطح و هم‌تراز خود متاسفانه عقب بوده و این یک نقیصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه اینها برعهده سازمان برنامه و بودجه و استانداری نیست که در شاخص‌ها پیشرفت ایجاد کند، بلکه همه باید در این زمینه تلاش کنیم، بودجه کل کشور برای سال 97 در ابتدای آذرماه یا نیمه آذر ماه به مجلس ارائه می‌شود، فرصت زیادی نداریم و از همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند تقاضا داریم که با مراجعه به وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به افزایش بودجه دستگاه خود تلاش کنند و مدیران تا دو هفته آینده برای افزایش شاخص‌ها و ردیف‌های اعتباری تلاش کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز این باشد که تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیران به تهران مراجعه کرده و برای افزایش اعتبارات دستگاه مربوطه تلاش کنند، علاوه بر این زمانی که برنامه بودجه به مجلس رفت هم باید تلاش کنیم ارقام بودجه را اصلاح کنیم تا از از افزایش آن بهره‌ بسیاری نصیب استان شود.

آقازاده بیان کرد: مدیران نسبت به‌گزارش عملکرد خود به استانداری هم تا هفته آینده اقدام کنند، تا پایان سال با بودجه سال 96 روبه رو هستیم و با تاکید مجدد بر صرفه‌جویی در انجام کار، استفاده از امکانات و دیگر موارد این هشدار را هم باید داد که حتی ممکن است اعتبارات جاری که هر سال به سختی تامین می‌شده امسال تامین نشود که الان برای مثال یک سوم هزینه جاری مهرماه استان آمده و این موراد نشانه‌های خوبی نیستند که بخواهیم امیدوار باشیم که تا پایان سال را بتوانیم با روندی که در 6 ماه نخست امسال بوده ادامه دهیم.

وی ادامه داد: بنده با برگزاری جلسات تشریفاتی به شدت مخالف هستم، باید تلاش کنیم جلسات تشریفاتی بی‌نتیجه را کم کنیم، زیرا جلسه‌ای که برگزار می‌شود اگر نتیجه مطلوب نداشته باشد هم وقت و هم منابع را هدر داده‌ایم، برگزاری جلسات این چنینی یکی از عوامل بی‌اعتمادی مردم بوده و باید تلاش کنیم و اعتماد مردم را پاس بداریم و باید با صرفه‌جویی پاسخ این اعتماد را بدهیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: جلساتی که برگزار می‌شود باید در ساعاتی باشد که کمترین خسارت را به لحاظ وقتی و کارآمدی وارد کند، فرماندارانی که از مراکز خدمت خود می‌آیند یک روز از وقت خود را از دست می‌دهند، بنابراین در زمینه وقت جلسات اگر پیشنهادی باشد، استانداری آماده تعیین راهکاری برای برگزاری جلسات است.

آقازاده اضافه کرد: به‌دنبال بخشنامه‌ای که از سوی وزیر کشور مبنی بر اینکه مدیران در دوران خدمت خود تحصیل نداشته باشند صادر شد، طبق این بخشنامه مدیرانی که مسئولیت می‌گیرند در دوران تصدی خود حدالامکان نباید دنبال تحصیل نباشند، البته تحصیل منع قانونی ندارد، البته یک‌سری فاکتورهایی در این زمینه وجود دارد، این هم یکی از مواردی است که سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، ما در مجموعه خودمان بخشنامه وزیر کشور را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بنابراین افرادی که تحصیل می‌کنند یا باید مرخصی تحصیلی بگیرند یا اینکه استعفا بدهند، استقرار مدیر منطقه‌ای در منطقه خود ضروری است و باید مقیم آنجا باشد، معاونان استاندار و خود استاندار هم همین‌طور و همه باید با خانواده خود مستقر باشند هرچند این موضوع سخت و مشکل است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان و کشور موقعیت‌های حساس و ویژه‌ای را می‌گذراند، باید همه حواسمان باشد و به دور از حواشی کار را به صورت عالی انجام دهیم، مردم نگاه می‌کنند به نحوه عملکرد مسئولان، مردمی که با بیکاری، بی‌پولی و عدم امنیت شغلی کار می‌کنند اگر چنین اخباری را بشنوند با چه روحیه‌ای می‌توانند ادامه زندگی را داشته باشند، ما بنا را بر این می‌گذاریم که همه پاکدست هستند، باید سعی کنیم که امروز اعتماد مردم به نظام را جلب کنیم.

آقازاده بیان کرد: اینکه بعد از 40 دهه بگوییم باید اعتماد مردم را جلب کنیم حرف سنگینی است اما متاسفانه اخبار و اطلاعات نشان از خوب نبودن وضعیت دارد، به نحوه عملکرد ما به‌عنوان متولیان جامعه زیر ذره‌بین هستیم، اگر بتوانیم این موارد را رعایت کنیم، می‌توان اعتماد مردم را جلب کرد.

وی ادامه داد: لازمه این اعتماد، رفتار ساده، زندگی بدون تشریفات است، یکی از نکاتی که رئیس جمهور تاکید دارند، این است که دولت از هر مفسده‌ای خود را دور کند، نه اینکه مردم هر روز خبری از اختلاس و مفسده‌ای بشنوند که به طور قطع در چنین شرایطی نمی‌توان اعتماد مردم را جلب کرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در شرایطی که در زمینه‌های مختلف مانند نیرو و تجهیزات محدودیت داریم اگر بتوانیم مسئولیت خطیری را که بر دوش داریم به نحو شایسته انجام دهیم رسالت خود را انجام داده‌ایم، هر مدیر و مسئولی نمی‌تواند با این شرایط سخت کار کند باید با جسارت و جوانمردی استعفا دهد اما اگر قصد دارد در چنین شرایطی خدمت کند باید با تمام سختی‌ها و ناملایمتی‌ها بسازد، مدیری که بتواند منابع محدود خود را مدیریت کند و رضایت مردم را هم در کنار آن داشته باشد مدیر خوبی است.

آقازاده اضافه کرد: تقاضا دارم مدیران هم خودشان و هم مجموعه‌های زیردستشان را به پاک‌دستی و انجام وظیفه بدون منت را توصیه کنند، دستگاه‌های نظارتی ما توان محدودی دارند و باید کمکشان کنیم تا ماموریت خود را آن هم در مواقع لازم انجام دهند اینکه برای هر نفر یک ناظر قرار دهیم پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: در دو سه هفته گذشته هفته نیروی انتظامی را داشتیم که جا دارد به این قوه قاهره اما مهربان، که یار امینی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده و بازوی خوبی برای دستگاه‌های قضایی است تبریک بگوییم.

استاندار مرکزی بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل را در پیش داریم که می‌تواند در شرایط جنگ و صلح عاملی برای حفظ جان مردم باشد.

آقازاده با اشاره به در پیش بودن مراسم اعجازانگیز اربعین حسینی گفت: حضور ده‌ها میلیونی شیعیان در کربلا بزرگترین اجتماع جهانی را شکل داده که مشابه آن را نداریم آن هم در کشوری که امنیت آن به طور کامل در مخاطره است این چنین تجمعی بدون وقوع حادثه بسیار اعجازگونه و تجمعی با الطاف الهی است.

انتهای پیام/‎

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است