Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه گفت: طبق آمار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت پیشگیری قوه قضائیه 'توهین به اشخاص، ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت مستوجب تعزیر' در صدر اتهامات مجرمانه دعاوی دادگستری خراسان رضوی قرار دارند.

علی اصغر رفاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در این آمار 'تهدید، تصادفات، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، کلاهبرداری و خیانت در امانت' نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم اتهامات مجرمانه دعاوی دادگستری خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از مجموع 10 اتهام مجرمانه نخست در کشور و از جمله خراسان رضوی، چهار اتهام از مظاهر خشونت است.
مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه همچنین گفت: طبق آمار در اختیار قوه قضائیه با همکاری دادگستری خراسان رضوی و بهزیستی، طلاق توافقی در خراسان رضوی ظرف سه ماه نخست امسال 14.6 درصد کاهش یافته است. در سه ماه نخست سال 1396 سه هزار و 710 فقره طلاق توافقی در خراسان رضوی ثبت شد اما در سه ماهه نخست امسال سه هزار و 168 فقره کاهش یافت. طلاق به درخواست زوجه هم در این استان 12.7 درصد کمتر شده است.
وی افزود: در همین راستا محاکم دادگستری باید شکایات مربوط به خانواده را از ابتدای کار، قضایی نکنند بلکه اینگونه شکایات در انتهای کار قضایی شود. ارجاع پرونده های اختلاف خانوادگی به مراکز مشاوره خانواده به جای محاکم دادگستری کار مقدسی است لذا یکی از کارهایی که شوارهای اسلامی شهرها می توانند انجام دهند حمایت جدی و عملیاتی از مراکز مشاوره خانواده است.
رفاهی ادامه داد: مراکز مشاوره خانواده در پرونده های ارجاعی بیش از 30 درصد موفقند و زوجین را به صلح و سازش می رسانند اما این مشاوره ها باید ادامه یابد تا منجر به بازگشت دوباره آسیب و اختلاف نشود. همین مطلب در خصوص زندانیانی که از زندان آزاد می شوند و معتادانی که از مرکز ترک اعتیاد بیرون می آیند نیز صدق می کند.
وی گفت: 11.5 میلیون نفر در کشور در سن ازدواج قرار دارند که باید 10 مهارت را برای تشکیل خانواده یاد بگیرند اما خانواده ها و خود دختران و پسران نمی دانند برای ازدواج و تشکیل خانواده باید آموزش ببینند.
مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه افزود: خانواده ها حاضرند برای تهیه جهیزیه 400 میلیون ریال هزینه کنند اما راضی نیستند برای گرفتن آموزشهای مهارتهای زندگی مشترک چهار میلیون ریال خرج کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق حرفه‌ای ضبط خودرو در مشهد دستگیر شد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان اظهار کرد: با گزارش سرقتی در بلوار هفت تیر مشهد و حضور ماموران گشت کلانتری این منطقه، مشخص شد که مرد جوان هنگام سرقت ضبط و پخش خودرو با مالباخته درگیر و به دام افتاده بود.

وی اضافه کرد: در این حادثه متهم دستگیر و در بازرسی از وی، ۲ دستگاه ضبط و پخش مسروقه و ابزارآلات سرقت کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: متهم ۳۷ ساله که اعتیاد به مواد افیونی دارد، در بازجویی ها به ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در محدوده هنرستان، سید رضی، دانش آموز، دانشجو، معلم و هاشمیه و فروش اموال مسروقه به چهار نفر مالخر اعتراف کرد.

نگهبان افزود: تحقیقات از متهم برای دستگیری افراد مالخر و دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سارق حرفه‌ای ضبط خودرو در مشهد دستگیر شد
  • وزیر دادگستری: لایحه جامع وکالت در دست تدوین است/ اجباری‌شدن وکیل در دعاوی
  • رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • رضا زرندی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی شد
  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت