Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- بانک ملی ایران طی سال های گذشته خصوصا سال ۹۵، توانسته است تا در راستای اهداف بانک مرکزی و اقتصاد مقاومتی گام بردارد و با تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط آن‌ها را گسترش و به ایجاد اشتغال پایدار در کشور کمک کند.
«رونق اقتصادی» و «ایجاد فضای کسب و کار» دو خواسته مردم و خصوصا فعالان اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواسته ای که با محقق شدن آن، می‌توان آینده‌ای روشن و هموار برای اقتصاد کشور در همه ابعاد متصور شد. 
بنگاه‌های اقتصادی خرد یا زود بازده از مهمترین و موثرین مکان‌های هستند که هر کشوری برای پیشبرد اهداف خود در اقتصاد و بالا بردن توان اقتصادی، باید در آن سرمایه‌گذاری و به نوعی آن ها را تقویت کند. سیاست‌های حمایتی از بنگاه‌های کوچک و متوسط علاوه بر بالا بردن توان اقتصادی، می‌تواند میزان اشتغال‌زایی را هم افزایش دهد. به طور دقیق‌تر در تعریف واحد و بنگاه‌های کوچک معمولا به تعداد کارکنان و میزان سرمایه وگردش مالی تکیه می‌شود؛ که در ایران واحدهای کمتر از ۱۰ نفر بنگاه‌های خرد، ۱۰ الی ۴۹ نفر بنگاه‌های کوچک واز ۵۰ الی ۹۹ نفر را بنگاه‌های متوسط به حساب می آورند.
در کشور ما حدود 2نیم میلیون واحد صنفی فعال وجود دارد که حدود 5میلیون نیروی کار در آن‌ها مشغول به کار هستند که آزادانه خود را در اقتصاد کشور سهیم کرده‌اند. از سوی دیگر، صنایع کوچک و متوسط دارای ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی هستند. با نگاهی گذرا می‌توان به ویژگی‌های این بنگاه‌ها پی برد؛ ویژگی‌های همچون حجم سرمایه‌گذاری پایین برای شروع، چابک بودن، منعطف بودن این صنایع در مقابل روند تغییرات بازار، اقدام به واکنش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همگام با سلایق بازار، تنوع تولید و تنوع محصولات و ارائه خدمات، جایگزین کردن محصول جدید به جای محصول قبلی در حداقل زمان، گوشه‌ای از ویژگی‌های این بنگاه‌های اقتصادی کوچک است. 
با توجه به تاکیدات موکد رهبرانقلاب در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی و الزام تمامی دستگاه‌ها به اجرای آن، می‌توانیم حمایت و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک را در همین راستا بدانیم. بانک مرکزی نیز طی ابلاغیه سال ۹۶ خود به تمامی‌ بانک‌ها، آن‌ها را موظف به رسیدگی و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک، کرد. 
با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی، در خصوص تامین مالی و توجه ویژه به بنگاه‌های اقتصادی در سراسر کشور، بانک‌ها موظف شدند در سال جاري و با هدف استمرار رونق توليد، حفظ و ايجاد اشتغال جديد و افزايش رشد اقتصادی کشور، تامین سرمایه در گردش ۱۰،۰۰۰ بنگاه اقتصادی، تامین تسهیلات ۶،۰۰۰ طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد، تامین مالی مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی و .. را اجرایی کنند.
بانک مرکزی طی سال‌های گذشته در این زمینه ابلاغیه‌های بسیاری را در دستور کار خود و سایر بانک‌ها قرار داده است، براساس همین ابلاغیه‌ها «بانک ملی ایران» که از اولین و با سابقه‌ترین بانک‌های ایرانی است، توانسته است  در اعطای تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، از پیشتازان این امر باشد.  
اگر بخواهیم در همین رابطه عملکرد مثبت بانک ملی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این بانک در سال ۹۵ توانسته است ۱۷،۵۳۳،۳۳۷.۰۰۰،۰۰۰ ریال فقط از طریق کارگروه‌ها به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت کند. از سوی دیگر مبلغ ۱۴،۰۲۷،۰۶۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال از سوی این بانک و به طور مسقیم پرداخت شده است که خود نشان دهنده توجه ویژه بانک ملی به بنگاه‌های اقتصادی و حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.
با توجه به آمار گزارش شده، تهران، اصفهان، گلستان، مرکزی، فارس و لرستان بیشترین تسهیلات را برای این بنگاه‌های اقتصادی دریافت کرده اند. به طور مثال در اصفهان از ۳۲۷ بنگاه‌ معرفی شده به ۱۵۴ بنگاه تسهیلات پرداخت شده است. البته نکته قابل توجه تقسیم و توزیع منابع مالی در استان‌های کمتر توسعه یافته است. بانک ملی با تصمیمات مثبت خود توانسته است منابع مالی را در استان‌های محرومی همچون کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان و ... را نیز به خوبی توزیع کند.
با بررسی های بیشتر آمار و ارقام متوجه می‌شویم که بانک ملی حدود ۲۱ درصد از بودجه خود را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توزیع کرده است تا بنگاه های اقتصادی در این مناطق گسترش و باعث رونق اقتصاد و اشتغال گردد. به طور مثال در استان کرمان به ۲۱ واحد صنفی مبلغی بالغ بر ۵۴۷،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است. 
با توجه به آمارهای دریافتی  در یک سال کذشته ، بانک ملی ایران توانسته است عملکرد مثبتی در جهت گسترش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و رفع محرومیت و توزیع عادلانه تسهیلات در سراسر ایران را  داشته باشد.


منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است