Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اهر، زاهد محمودی در نشست صمیمی مسئولان ادارات شهرستان اهر با اهالی روستای آذغان اظهار کرد: هدف از حضور در روستاها دیدار از نزدیک با روستائیان و لمس مشکلاتشان است، برخی گلایه‌هایی که از سوی روستائیان مطرح می‌شود بنده نیز آن‌ها را قبول دارم.

وی با اشاره به اینکه زندگی انسان به آب وابستگی انکارناپذیری دارد و اگر خدای‌ناکرده روزی آب نداشته باشیم سخت‌ترین روزها را تجربه خواهیم کرد، افزود: در صورت نبود و کمبود آب بهداشت عمومی جامعه و حتی حیات انسان به خطر می‌افتد پس بنابراین باید همه در قبال صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب احساس مسئولیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: بدترین و ناشایست‌ترین رفتار و حرکت از سوی مسئولان بدقولی است در صورتی‌که یا باید کاری نکنیم و بنده تأکید دارم که نباید هیچ‌گاه این اجازه را به خود و زیرمجموعه خودمان بدهیم که اگر قولی دادیم به آن بی‌تفاوتی کنیم یقیناً با کسانی که قول می‌دهند و به آن قول عمل نمی‌کنند مخالف هستم.

محمودی ادامه داد: اگر روزی مسئولی با ارباب‌رجوع به خاطر اعتراض همان فرد برخورد ناشایست و پلیسی کندنخستین نفری که همان مسئول طرف حساب می‌شود شخص فرماندار خواهد بود از نظر ما ارباب‌رجوع فرقی بین شهرنشین و روستایی وجود دارد و آن چیزی که مهم است حفظ کرامت و حرمت مردم است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۷ خانواده از اهالی روستای آبللو در کانکس زندگی می‌کنند، گفت: آن زمان که آقای مسئول ادعا می‌کرد که هیچ‌ یک از خانواده‌های روستایی در اهر در کانکس زندگی نمی‌کنند هر چند شاید روستایی فرصت پیگیری نداشته یا کسی به حرف‌هایشان اهمیت نداده ولی وظیفه مسئولان بود که به وضعیت زندگی این خانواده‌ها که روز و شب خود را در کانکس سپری می‌کنند رسیدگی کند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با ذکر اینکه آب سد ستارخان بعد از ۲۰ سال آب ذخیره‌ شده در این سد به سطح آب بلااستفاده رسیده است، بیان کرد: خشک‌سالی که اکنون شهرستان و استان و کشور را تهدید می‌کند نه دست مردم و نه دست مسئولان است البته امروز آنچه که بیش از هر چیزی مهم به نظر می‌رسد صرفه‌جویی حداقلی در مصرف آب است.

محمودی ارائه خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و تلفن را از وظیفه‌های دولت ذکر کرد، افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبارات آب و فاضلاب روستایی نزدیک به ۲۰ برابر افزایش‌ یافته و بر همین اساس امروز شاهدیم که برای تأمین آب شرب روستائیان پروژه‌های مختلفی چه در شهرستان و چه در استان اجرا می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین خدمات دولت تدبیر و امید را گسترش بیمه خدمات درمانی در روستاها عنوان کرد، گفت: توجه دولت روحانی به بخش بهداشت و درمان بوده در حالی که شاید بی‌عیب و نقص هم نبود ولی در مجموع امروز کسانی که تا دیروز تحت پوشش بیمه‌ای نبودند اما اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جزو افتخارات دولت به شمار می‌رود.

مشکل آب شرب روستای آذغان به‌زودی حل می‌شود

علی صفرعلیزاده رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر در این نشست با اشاره به اینکه امروزه مشکل عمده شهرستان، استان و کشور آب است، اظهار کرد: قبول می‌کنیم که اخیراً خشک‌سالی‌هایی که در این شهرستان رخ‌داده باعث کاهش سطح آب‌های سطحی شده است.

وی افزود: دولت برای اینکه بتواند با مشکل کم‌آبی مقابله کند به‌طور مثال در همین منطقه نسبت به احداث مجتمع آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای شهرستان اهر یخفروزان کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی آب ۴۰ روستا با اتمام کامل این مجتمع تأمین می‌شود و تاکنون با افتتاح فازهای نخست این پروژه آب ۱۸ روستای شهرستان را تأمین کرده‌ایم.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر ادامه داد: تاکنون پروژه‌هایی که اجرا کرده‌ایم حتی ریالی نداشته‌ایم و در واقع بدهکار هستیم ولی چون خود را موظف به خدمات‌رسانی به مردم می‌دانیم به همین دلیل اگر هم نسیه‌کار می‌کنیم تا نیازهای مردم را تأمین کنیم.

صفرعلیزاده با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای آذغان به‌زودی برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: مدعی نیستیم بلکه همگی تلاش می‌کنیم تا روستائیان از مشکل آب رنج نبرند ولی با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی نمی‌توان زمان دقیق را گفت چون هیچ‌کسی از شرایط اطلاعی ندارد یعنی علم و غیب نمی‌دانیم.

سطح آب بر اثر خشک‌سالی در چاه‌های آب دو متر کاهش‌یافته است

محمد اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این نشست اظهار داشت: آن‌طور که اهالی روستا درخواست احداث جاده بین مزارع کرده‌اند که درخواستشان نیز به‌حق است و ما هم سعی می‌کنیم تا با احداث جاده بین مزارع به درخواست اهالی جامع عمل بپوشانیم.

اسدی با اشاره به اینکه خشک‌سالی باعث شده تا سطح آب در چاه‌های آب دو متر کاهش یابد، افزود: باغدارانی که آب کشاورزی خود را از چاه‌های آب تأمین می‌کنند باید به رعایت و مصرف بهینه آب توجه داشته باشند و علاوه بر آب دولت که ۷۵ درصد هزینه تجهیز باغات به سیستم آبیاری تحت‌فشار را پرداخت می‌کند می‌توانند با تجهیز باغات خود به سیستم آبیاری قطره‌ای قدم‌هایی در راستای صرفه‌جویی در آب‌بردارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: همگی باید تلاش کنیم تا با وجود کاهش منابع آبی و خشک‌سالی و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، با کمترین آب بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی بر لزوم اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی در مزارع کشاورزی در راستای مقابله با بحران کم‌آبی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی حتی در افزایش سه برابر کشت محصول نیز تأثیر می‌گذارد و علاوه بر آن باعث می‌شود تا زمین بهتر آب باران را جذب کند.

اسدی اضافه کرد: باغدارانی که احساس می‌کنند که باغات آن‌ها در معرض تهدید خشک‌سالی و خشک شدن بوده می‌توانند برای مقابله با این تهدیدات از ورمی کمپوست استفاده کنند.

افزایش اعتبارات روستایی در دولت تدبیر و امید

احمد نیک‌نفس بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر نیز در پایان این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در روستای آذغان انجام‌شده و متأسفانه فقر فرهنگی و عدم توانایی مالی روستائیان موجب شده تا برخی مشکلات در حوزه عمرانی نیز به وجود آید.

وی عمران و آبادانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از مؤلفه‌های توسعه روستاها ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با توجهات دولت تدبیر و امید به روستاها میزان اعتبارات روستاهای شهرستان اهر افزایش‌یافته به‌طوری که در روستای آذغان سال گذشته ۹۲ میلیون تومان و امسال ۲۱۴ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی اعتبار هزینه کرده‌ایم.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه روستای آذغان با صبغه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در نوع خود مهد معنویت است، افزود: تاکنون که دستگاه‌های خدمات رسان برای ارائه خدمات مطلوب به روستائیان با ما همراه شده‌اند بیش از گذشته از آن‌ها انتظار داریم تا مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم.

نیک‌نفس در پایان با تأکید بر اینکه جوانان بیکار روستایی با همکاری اداراتی همچون جهاد کشاورزی در راستای خوداشتغالی به مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای طرح‌هایی همچون پرورش بوقلمون تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌کند که بر اساس هماهنگی بین جهاد کشاورزی، کارگاه‌های آموزشی در این راستا برای مهارت‌آموزی به جوانان بیکار روستایی را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام