Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای دانش آموزی نمایش تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شوراهای دانش آموزی شعارها و اهداف مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به نمایش می گذارد.

سیدجواد حسینی در مراسم آغاز فعالیت شوراهای دانش آموزی خراسان رضوی در مشهد افزود: در چارچوب سند تحول بنیادین، تکامل دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مد نظر بوده و فلسفه هر مقطع بطور خاص روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر این اساس در دوره اول ابتدایی هدف اساسی سند تحول بنیادین یادگیری مهارتهای اولیه، در دوره دوم ابتدایی هدف هویت یابی برای دانش آموز، در دوره متوسطه اول جامعه پذیری و تربیت اجتماعی و سیاسی و در دوره متوسطه دوم پرورش روحیه استقلال طلبی است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با تحقق و تجمیع همه این اهداف آموزشی مقاومت دانش آموزان در برابر کلاس، مدرسه، معلم و هنجارها به مشارکت و نقش پذیری بدل می شود.
به گفته وی محتوای اصلی سند تحول بنیادین در این است که دانش آموزان به مشارکت جذب شوند. شوراهای دانش آموزی نمادی از مشارکت دانش آموزان است .
وی به فعالیت 8500 شورای دانش آموزی با نمایندگی60 هزار دانش آموز در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امروز150 نامزد دانش آموز از سوی حدود 900 هزار رای دهنده دانش آموز انتخاب می شوند و در امر مشارکت برای تصمیم گیریها و تصمیم سازیها مدیران مدارس و آموزش و پرورش را یاری می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امروزه مهمترین هدف حکومت ایجاد رضایتمندی است و حکومتهایی توانستند رضایتمندی را ایجاد کنند که به حکمرانی خوب بیاندیشند. رضایتمندی اجتماعی زمانی ایجاد می شود که آحاد مردم در امر حکومت به صورت نظام مند مشارکت کنند.
استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی