Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا دائمی در ارتباط با بحث بهره وری آب خاطرنشان کرد: انتقال آب شرب شهر تهران از چند تاسیسات بزرگ خارج از حوزه صورت می‌گیرد که این خطوط انتقال حدود ۲۰۰ کیلومتر طول داشته و از سد‌های طالقان و سد لار آب تامین می‌شود.

او افزود: این آب با هزینه بالایی انتقال پیدا می‌کنند و درکنار هزینه‌های بالای تصفیه با بهره وری حداقلی از جانب مصرف کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و این درحالی است که منابع طبیعی به طور صحیح در کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در خصوص صحیح نبودن الگوی مصرف آب در کشور بیان کرد: با مقایسه شاخص‌ها در سطح بین المللی این موضوع روشن می‌شود که در هر شبانه روز ۲۵۵ لیتر آب توزیع می‌شود که سرانه مصرفی روزانه به حساب می‌آید.

دائمی با اشاره به سرانه مصرف در کشور‌های اروپایی خاطرنشان کرد: در کشور‌های اروپایی به طور متوسط سرانه مصرف حدود ۱۴۰ لیتر بوده و آنچه که سازمان ملل به عنوان ضرورت تامین آب ذکر کرده حدود ۸۰ لیتر است و این امر نشان می‌دهد که ما جز مصرف کنندگان بالای جهان به حساب می‌آییم درحالی که در یک منطقه خشک زندگی می‌کنیم که آب با هزینه‌های بالا تامین می‌شود.

او در ارتباط با بهره وری آب در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: در بخش‌های مختلف آب شرب، صنعت و کشاورزی بهره وری عدد متفاوتی را نشان می‌دهد و بخش کشاورزی مصرف عمده ای را به خود اختصاص داده است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل افزود: طبق استاندارد‌های جهانی باید از هر مترمکعب آب بتوانیم دو کیلوگرم مواد خشک مصرفی تولید کنیم و آمار‌ها نشان می‌دهد که در داخل کشور از هر مترمکعب آب حدود یک کیلوگرم مواد خشک تولید می‌شود که نصف استاندارد جهانی است.

دائمی با بیان دلایل پایین بودن بهره وری اب در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: مهمترین علت پایین بودن تعرفه آب در این بخش است به طوریکه آب زیرزمینی برای کشاورزان رایگان بوده و بخش عمده‌ای از آبیاری بالغ بر ۵۰ درصد با این آب انجام می‌شود

او افزود: پایین بودن نرخ آب مصرفی در بخش کشاورزی می‌تواند این علامت را به کشاورز بدهد که استفاده بالا در این بخش مشکلی ایجاد نمی‌کند و بحث اقتصاد در هر موضوعی مصرف کننده را ترغیب می‌کند که مصرف را بالا ببرد یا اینکه صرفه جویی را در راستای کار خود قرار دهد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اشاره به سختی‌ها و هزینه بالا در تصفیه و انتقال آب اظهار کرد: هزینه تمام شده برای هر لیتر آب شرب بالغ بر هزار و ۵۰۰ تومان است که حدود ۴۵۰ تومان آن از مصرف کننده دریافت می‌شود و تعلق گرفتن یارانه به این بخش برای مصرف کننده این معنا را دارد که با مصرف بیشتر آب یارانه بیشتری دریافت خواهد کرد.

دائمی در ارتباط با بهره وری آب در بحث آب شرب شهری عنوان کرد: کاهش بهره وری آب شرب شهری دلایل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان کم بودن تعرفه آب مصرفی و اقتصاد آن را مطرح کرد و دیگری فرسوده بودن شبکه‌ها و تجهیزات آب است که باعث هدررفت آب می‌شود.

402

بهره وری آب تجهیزات انتقال آب هزینه مصرف کننده منابع طبیعی فرسوده بودن شبکه تصفیه خانه سرانه مصرف

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است