Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرضا گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان شهرضا بیکار هستند که این میزان کمتر از میانگین استانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ فرماندار شهرضا ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا عنوان کرد: از مجموع 159 هزار و 797 نفر جمعیت شهرستان بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 81 هزار و 640 نفر مرد و 78 هزار و 157 نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن گلابی ادامه داد: بر اساس خوداظهاری انجام شده بیش از پنج هزار نفر از جمعیت شهرستان یعنی کمتر از 10 درصد از کل جمعیت بیکار هستند که این میزان کمتر از میانگین استانی است.

وی با بیان اینکه «در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون برای ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی به شهرستان شهرضا اختصاص داده شده است» اظهار کرد: مبلغ 200 میلیون اعتباری سال گذشته که جذب نشده بود نیز به این میزان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: 112 هزار و 786 نفر از جمعیت شهرستان در فاصله سنی 15 تا 65 سال هستند که در شمار افراد فعال و جویای کار محسوب می‌شوند.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: 22.8 درصد از درآمد ناخالص شهرستان مربوط به بخش تجارت شامل خرده فروشی و عمده فروشی است، پس از این عناوینی چون کرایه مستقلات 14.13 درصد، کشاورزی 13.9 درصد، امور عمومی 10.51 درصد و ساختمان 8.9 درصد از کل درآمد ناخالص شهرستان را به خود اختصاص می‌دهند.

گلابی تصریح کرد: 8.58 درصد از درآمد ناخالص شهرستان مربوط به بخش صنعت و معدن، 5.57 درصد مربوط به پیمانکاری تأسیسات آب و برق، 4.45 درصد مربوط به آموزش، 3.54 درصد مربوط به بخش حمل و نقل، 2.77 درصد بخش بهداشت، 3.35 درصد واسطه‌های مالی و صندوقهای قرض الحسنه، 1.92 درصد سایر خدمات عمومی و 1.38 درصد هتلداری و رستوران است.

ابلاغ سهمیه اشتغال ادارات شهرستان در سال 96

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا نیز در این جلسه، در تشریح تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری بیان کرد: تعهد اشتغال در سال گذشته چهار هزار و 47 نفر در نظر گرفته شده بود که از این تعداد دو هزار و 752 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام شدند.

مصطفی اباذری در ادامه افزود: تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری همانند سال گذشته و بدون تغییر در نظر گرفته شده است، البته این تعهدات در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مصوب و ابلاغ شده و ملاک سنجش در کارگروه‌های شهرستانی نیز همین مصوبه است.

وی تأکید کرد: لازم است هر یک از ادارات و نهادهای اجرایی در شهرستان در حوزه اختیارات و وظایف قانونی خود ظرفیتها و امکانات سرمایه گذاری در شهرستان را فهرست بندی و به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ارسال کنند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ادامه داد: بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استان در سال جاری سهمیه اشتغال ادارات راه و شهرسازی 68 نفر، زندان 9 نفر، صندوق امید 297 نفر، برق دو نفر، آب سه نفر، ورزش و جوانان 20 نفر، گاز 15 نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 نفر، اوقاف و امور خیریه هشت نفر، بنیاد شهید و امور ایثارگران 132 نفر و دفتر امور شهری 30 نفر است.

اباذری اضافه کرد: بر اساس اعلام این کارگروه سهیمه اشتغال ادارات بهزیستی 548 نفر، فنی و حرفه‌ای 269 نفر، بسیج سازندگی 209 نفر، حمل و نقل و پایانه‌ها 116 نفر، میراث فرهنگی 1.4 نفر، صنعت 837 نفر، کمیته امداد امام خمینی(ره) 375 نفر، بنیاد مسکن 225 و جهادکشاورزی 510 نفر است.

وجود 10 هزار واحد صنفی در شهرضا

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرضا نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت استقرار شهرضا در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور، نزدیکی به امکانات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی و شیمیایی از جمله مهمترین مزیتهای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

محمدابراهیم خاتمی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه صادرات محصولات مختلف از شهرستان به دیگر کشورها اقدامات زیادی انجام نشده است و نبود شرکتهای صادرات و واردات در شهرستان یک نارسایی محسوب می‌شود که البته استقرار اتاق بازرگانی تنها در شهرستان اصفهان در این فرایند بی تأثیر نیست.

وی عنوان کرد: وجود بیش از 10 هزار واحد صنفی در شهرستان مزیت قابل توجهی در حوزه تجارت محسوب می‌شود که باید بیشتر به آن توجه شود.

انتهای پیام/شهرضانیوز

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش