Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی امسال از کل کشور از بین چهار مرز تردد زائران از مسیر مرز شلمچه در استان انجام می شود.

حمید سیلاوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمامی امکانات برای تردد زائران اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی امسال از مرز شلمچه فراهم است بیان کرد : اتباع خارجی مدت سه سال است که با زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند که سال به سال به جمعیت آن ها افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سال 1393 تعداد اتباع خارجی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت کردند بالغ بر 15 هزار نفر، در سال 1394 به 53 هزار نفر و در سال 1395 به بیش از 192 هزار نفر از 93 کشور جهان افزایش یافته است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: پارسال 75 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران و بیش از 123 هزار نفر از اتباع خارجی 93 کشور در این مراسم شرکت کردند.
سیلاوی با بیان اینکه امسال 136 هزار نفر اتباع خارجی مقیم کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام اولیه انجام داده اند اظهار کرد: در حال صدور گذرنامه و روادید برای این افراد هستیم.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 200 هزار نفر از سایر کشورها در این مراسم شرکت کنند و در کل بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی امسال در این مراسم شرکت کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اتباع خارجی به دو صورت از مسیر شلمچه می توانند تردد داشته باشند، اتباع خارجی که به صورت ترانزیت به همراه وسایل نقلیه خود وارد شده اند از ابتدای جاده مخصوص منطقه آزاد اروند وارد و پس از حرکت به سمت یادمان شهدای شلمچه به سمت خروجی حرکت خواهند کرد و افرادی که به صورت انفرادی هستند از مسیر خرمشهر به شلمچه مانند اتباع ایرانی وارد مرز می شوند.
مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.
در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • کارگران رکن تولید هستند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع