Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی دولت و نظام را در اجرایی شدن اصل اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یاری کنند تا بتوانیم اقتصادی پویا و اشتغال جدی داشته باشیم.

ناصر محمودی فرد روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه بزرگ تولید پوره میوه به سبک اسپتیک در استان تهران که با حضور مسئولان شهرستانی در این مرکز تولیدی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت در زمینه اقتصادی با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه است، حمایت بخش خصوصی و مشارکت مردمی در زمینه تصدی گری و توسعه بخش اشتغال و همچنین تقویت بخش اقتصاد کشور با حمایت و تسهیل گری دستگاه های اجرایی و اداری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از بخش های مهم در حوزه تسهیل گری از سوی دستگاه های دولتی و اداری را اعطای تسهیلات بانکی دانست و بیان کرد: اعطای تسهیلات بانکی دارای مقررات و قوانین مشخص است و انتظار بخش خصوصی در این حوزه، دریافت تسهیلات با حداقل بهره و بهترین شرایط بوده که لازمه آن رفع خلاء های موجود را می طلبد.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان دماوند در بخش کشاورزی و باغداری نیازمند حمایت بیشتر بخش خصوصی و دریافت تسهیلات بانکی مناسب در جهت توسعه است، گفت: امروز در شهرستان دماوند نیازمند وجود صنایع وابسته به بخش کشاورزی هستیم تا همچون این کارخانه قابل بهره برداری، بستر و زیر ساخت آن را در منطقه فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به توسعه بخش کشاورزی شهرستان، وجود سردخانه، تولید فرآورده های کشاورزی و دیگر صنایع وابسته نیاز امروز منطقه است که باید بطور جدی به آن پرداخت.
وی سیب دماوند را از جمله محصولات کشاورزی برتر شهرستان، استان و حتی کشور معرفی کرد و گفت: میانگین تولید سیب در کشور حدود 15 تن، در استان تهران حدود 30 تن و در شهرستان دماوند بالغ بر 36 تن است که نشان دهنده وجود ظرفیت این محصول در بخش تولید، عرضه و نگهداری هستیم اما در بخش سردخانه با مشکلتی روبرو می باشیم.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: هم اکنون سردخانه های منطقه فقط 30 درصد مشکلات ما را حل می کند و کشاورزان به منظور نگهداری از محصولات خود ناچار هستند، محصول خود را به شهرهای دیگر انتقال دهند که این روش برای کشاورزان پر هزینه است.
محمودی فرد با اشاره به آغاز بهره برداری از کارخانه بزرگ تولید پوره میوه به سبک اسپتیک در استان تهران افزود: با افتتاح این پروژه و حمایت بخش خصوصی، نشان می دهد که شهرستان ظرفیت و پتانسیل لازم را در این بخش دارد و این مهم نه تنها در حوزه کشاورزی بلکه می توان در حوزه صنعت نیز حرکت کرد و در بخش اشتغال و اقتصاد شهرستان تاثیر گذار بود.
همچنین مهدی حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان دماوند در ادامه این مراسم بیان کرد: شهرستان دماوند با وجود نزدیک بودن به پایتخت و داشتن آب و هوای مناسب برای تولیدات باغی و کشاورزی پایگاه خوبی است و پتانسیل توسعه در بخش صنعت را دارد.
وی ادامه داد: در کنار این مباحث دو شهرک صنعتی در منطقه وجود دارد که برخی از کارخانه های معروف کشور در این شهرک ها مشغول به فعالیت هستند و در کنار این شهرک های صنعتی امروز شاهد فعالیت یک کارخانه با شرایطی بسیار ایده آل و به لحاظ کیفیت متمایز از سایر کارخانه ها هستیم.
بخشدار مرکزی شهرستان دماوند گفت: عوامل بانک آینده به عنوان بخش خصوصی در بهره برداری از این پروژه تاثیر مهمی داشتند و کمتر شاهد بودیم که بانک ها در کنار کارخانه ها و صنعت فعالیت کنند.
امیر مسعود کاشانی فرد، رئیس هیئت مدیره کارخانه صبا شهد پاسارگاد در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید این کارخانه در جمع خبرنگاران بیان کرد: کارخانه صباشهد پاسارگاد در سال 1387 تاسیس شد و تا سال 1392 تولیداتی اندک داشت ولی بعد از تغییر مدیریت، از سال 95 تعاملاتی با بانک آینده انجام شد و با توجه به اینکه شعار امسال نیز اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی است، حمایت ها از طرف این بانک صورت گرفت و 8 میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات به منظور افتتاح این کارخانه توسط این بانک اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه این کارخانه، نخستین کارخانه تولید آبمیوه تازه و طبیعی در ایران است، گفت: تولید آبمیوه در بیشتر کارخانه های کشور به صورت فله ای صورت می گیرد و این کارخانه فعالیت خود را به عنوان نخستین تولید کننده آبمیوه تازه در ایران آغاز کرده است.
رئیس هیئت مدیره کارخانه صبا شهد پاسارگاد ادامه داد: پوره سیب که پایه بسیاری از محصولات غذایی، در صنعت لواشک سازی، شکلات سازی و... است، اغلب به صورت فله در کشور تولید می شود ولی با سیستم اسپتیک که فقط 5 کارخانه در کشور به این روش فعالیت می کنند، محصول تولید می شود که به جهت ماندگاری بیشتر و افزایش کیفیت بالای محصول مناسب صادرات نیز می باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: در این کارخانه روزانه 100 تن سیب در 2 شیفت کاری تبدیل به آبمیوه می شود که تقریبا 24 هزار لیتر توان تولید آبمیوه و حدود 25 تن تولید پوره سیب به صورت اسپتیک را داریم؛ همچنین در این مرکز تولیدی به صورت یک شیفت 32 نفر و دو شیفت 50 نفر مشغول به کار هستند.
وی در خصوص سیستم اسپتیک خاطرنشان کرد: سیستم اسپتیک در واقع بعد از پخته شدن میوه و غلیظ شدن در یک شرایط خلاء بدون هیچ مواد افزودنی و بدون هیچ مواد شیمیایی و طعم دهنده کاملا طبیعی و تازه بسته بندی می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد