Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@05:51:36 GMT

۶.۵ ماه مطالبات حق‌التدریس در گروی خزانه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۶۵۰

۶.۵ ماه مطالبات حق‌التدریس در گروی خزانه

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، همه ساله، تعداد زیادی از کلاس‌های درس کشور با ساعات اضافه کار معلمان رسمی (ساعات حق‌التدریس) اداره می‌شود و یکی از روش‌های اصلی آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی، پرداخت حق‌‌التدریس به معلمان برای خالی نماندن کلاس‌های درس است.
در حالیکه هر سال بخش زیادی از کمبود معلم در مدارس کشور بدین روش جبران می‌شود اما شاهد تاخیرهای چندین ماهه در پرداخت مطالبات حق‌التدریس معلمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی جدید، معلمان هنوز بابت ساعات اضافه کار (حق‌التدریس) سال تحصیلی گذشته از دولت طلب دارند.

طبق گفته معلمان مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس ماه‌های بهمن و اسفند 95،‌ فروردین، اردیبهشت، خرداد و مهر 96 هنوز پرداخت نشده است.

هر چند در ایام مختلف، وعده‌ها و تاریخ‌هایی برای پرداخت مطالبات معلمان اعلام شد اما تا این لحظه اعتبار مورد نیاز از سوی خزانه تامین نشده است.

9 مرداد امسال، حسین فرزانه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وقت آموزش‌وپرورش درباره پرداخت مطالبات مربوط به حق‌التدریس معلمان شاغل گفته بود: در این رابطه 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت آنها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مرداد یا اواخر شهریور این موضوع محقق شود.

در تاریخ 18 مهر 96، وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه مراسم رونمایی از طرح کتاب ایران مهارت درباره پرداخت مطالبات مربوط به سرانه و حق‌التدریس معلمان گفت: اعتباری که گرفتیم به خزانه رفته بخشی برای پرسنلی و مطالبات حق التدریس و بخشی برای سرانه است. امیدواریم با گشایش خزانه، به‌زودی پرداخت شود.

و در آخرین اظهار نظر، وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در برابر این پرسش که سازمان برنامه و بودجه پیش از این به شما قول حمایت بیشتر درخصوص بودجه داده بود، اما هنوز مطالبات حق التدریس پرداخت نشده است، گفت: بخشی از حقوق معلمان حق التدریس به خزانه رفته است و پرداخت آن به زودی انجام خواهد شد.شرایط خزانه دولت، شرایط بسیار دشواری است و این دشواری مختص به آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌ها این سختی را تحمل می‌کنند، اما با عنایتی که دولت همیشه به آموزش و پرورش داشته است امیدواریم در این شرایط سخت هم مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط ما از آن جهت با سایر دستگاه‌ها متفاوت است که بخشی از معوقاتی که به همکاران بدهکار هستیم جزو هزینه‌های پرسنلی آنهاست که آن هم در اولویت اول دولت است و امیدواریم دولت بتواند این مطالبات را پرداخت کند تا ما بزودی از شرمندگی همکارانمان بیرون بیاییم.

 با توجه به اینکه بیش از 96 درصد بودجه آموزش‌وپرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود و هر سال این وزارتخانه با مطالبات انباشت شده در بخش پرداخت مطالبات فرهنگیان مواجه می‌شود، فرهنگیان با راه‌اندازی کمپین بودجه عادلانه در تلاشند ضرورت اختصاص بودجه مناسب به آموزش‌وپرورش را گوشزد کنند و این تلاش از هم‌اکنون برای اختصاص اعتبار مناسب به آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه سال 97 آغاز شده است.

کمپین بودجه عادلانه تلاش دارد تا به مسئولان یادآوری کند: اختصاص بودجه مناسب به آموزش‌وپرورش علاوه بر بهبود سطح معیشت فرهنگیان می‌تواند به ارتقای کیفیت شدن آموزش در مدارس به ویژه ارتقای مدارس دولتی کمک کند.
به اذعان معلمان، مشکلات بودجه‌ای آموزش‌وپرورش منجر به افت کیفیت در مدارس شده است و در صورت اختصاص بودجه کافی و مناسب به این وزارتخانه بسیاری از مشکلات فعلی حل خواهد شد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد