Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:13:32 GMT

شهدای طلبه و روحانی آنگونه که باید معرفی نشده اند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۲۹۹۳

شهدای طلبه و روحانی آنگونه که باید معرفی نشده اند

خبرگزاری شبستان:رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد: شهدای طلبه و روحانی آنگونه که باید معرفی نشده اند و حتی این شهدا در بین طلاب و روحانیون ما نیز ناشناخته اند.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، مسئول امور مساجد کشور در آیین یادواره شهدای طلبه مدافع حرم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: افرادی که در چنین جلسه ای که از مصادیق تعظیم شعائر الهی است، شرکت می کنند میهمان شهدا هستند چرا که به نص قرآن کریم شهدا زنده اند و از سفره کرم حضرت حق بهره برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شهدا از ضیافت کریمانه بهره مندند و دستشان نیز به کرامت گشوده است، افزود: دست شهدا باز است برای تقویت دل و جان و روح کسانی که تصمیم دارند با آنها همراه شوند و در راه آنها قرار گیرند و به آنها ملحق شوند. در چنین ضیافتی ضیافت شوق شهادت و لقاءالله است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: کسانی که در مجلس شهدا و به یاد شهدا شرکت می کنند یک کار ظاهری و گرامیداشت ظاهری انجام نمی دهند بلکه عوامل بر احترام به شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها در مقام تجدید پیمان با شهدا برای ادامه راه آنها هستند.

 

وی با بیان اینکه یادواره شهدای طلبه مدافع حرم در ایامی برگزار می شود که مصادف است با ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و ایامی که به حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تعلق دارد، افزود: در چنین فضایی که کشور در فضای اربعین قرار دارد و مردم خود را برای مراسم اربعین آماده می کنند به یاد شهدای مدافع حرم و به یاد طلاب و روحانیون شهید که در منظومه درخشان ستارگان شهدای مدافع حرم، ستارگان قدر اولند مراسم بزرگداشتی در یکی از مراکز علمی انقلابی و دینی تهران برگزار شده است.

 

مسئول امور مساجد کشور با اشاره به سابقه روشن مدرسه عالی شهید مطهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در عرصه دفاع مقدس و حضور در صحنه های دفاع و شهادت گفت: اینجا مرکز پرورش شهدای والامقامی است و محل عبادت و مناجات‌های سحری جوانان عارف و این عارفان جوان است بنابراین از این نظر یک مکان خاص است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: مدرسه عالی شهید مطهری در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و طلاب در کنار فعالیت علمی و درسی فعالیت های انقلابی و جدی داشتند به طوری که دفتر اعزام به جبهه های حق علیه باطل همواره در این مدرسه فعال بود.

 

وی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در مجموعه‌های برون‌مرزی، گردان تخریب، لشکر 27 تیپ 110، لشکر 6 اظهار داشت: حضور طلاب و روحانیون مدرسه شهید مطهری نمونه های روشنی است که در عرصه جهاد و شهادت حضور داشتند و در این میان شهدای عالی‌مقامی نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: امروز نیز در کنار مجموعه خدمات علمی و فرهنگی و تربیت یاران شایسته برای انقلاب اسلامی در عرصه جهاد و شهادت حضور دارند که شهید دهقان و شهید فرامرزی از مدافعان حرمی هستند که به مجموعه مدرسه عالی شهید مطهری منتسب هستند.

 

وی گفت: چه سلیقه خوبی برگزارکنندگان مراسم سالگرد شهید دهقان به کار بردند چرا که سفره فیض را گسترش دادند و به یاد همه شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای روحانی و طلاب این مراسم را برگزار کردند.

 

مسئول امور مساجد کشور انقلاب اسلامی ایران را معجزه سیدالشهدا عنوان کرد و افزود: آغاز، شکل‌گیری، تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی همه با الهام از قیام امام حسین (ع) انجام شد و امروز نیز عزت و عظمت ایران اسلامی را از شهدا داریم.

 

وی با اشاره به پیام امام راحل به روحانیت در اسفند 67 تاکید کرد: برای اینکه با این میراث عظیم بهتر آشنا شویم باید پیام امام خمینی به روحانیت را که در اسفند 67 نوشتند و منتشر کردند، مطالعه و تفسیر کنیم چرا که آن پیام شایسته تفکر، درنگ، تامل، تحلیل و تحقیق است.

 

وی افزود: پیام امام به روحانیت که به منشور روحانیت نیز مشهور شد هم تبار روحانیت شیعه را معرفی و توصیف می کند هم چشم‌انداز و افق را تبیین می کند و هم پیامی عارفه، حماسه‌گون و عاشقانه است، پیامی که مملو از درس ها و عبرت هاست و حوزه های علمیه باید آن را جزو متن درسی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص طلاب و روحانیون گفت: امام در تعبیر بسیار بلندی در خصوص روحانیت فرموده اند. بندبند حدیث صداقت شان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان ثابت کرده است و این امتیاز روحانیت است روحانیتی که موصوف به شهادت، حماسه و جهاد است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه روحانیون و طلاب یک بار برای تحصیل علوم از اقصی نقاط کشور هجرت کردند و بار دیگر برای حضور در جبهه ها و به مقصد دفاع هجرت انجام دادند، افزود: جهاد علمی و حضور در صحنه های دفاع و رزم و جهاد اصغر و جهاد نظامی دو جهادی بوده است که طلاب و روحانیون انجام داده اند.

 

وی با بیان اینکه روحانیون با زبان و بیان افراد را انظار کرده اند و در گام بعدی با عمل، با خون و با شهادت به انظار جامعه پرداخته اند، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت به عنوان بخشی از جامعه نمونه هایی از هویت دینی، ولایی و حسینی از جامعه اسلامی ما است.

 

وی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم آل الله تصریح کرد: زمانی که روحانیون در صحنه مجاهدت پیشتاز هستند و در لحظه جانبازی و خطر جلوتر از همه می روند چه روح شجاعت و حماسه ای را در گردان و گاه در یک لشکر می دمند و این نقش متفاوت روحانیون است.

 

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در وسط صحنه و معرکه سند حقانیت آنها است، تصریح کرد: نقش متفاوت روحانیون برای جبهه‌ها یک پیشران است.

 

وی با اشاره به شهدای شاخص روحانیت از جمله شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و باهنر، شهید دستغیب، شهید مدنی گفت: اینها از مفاخر و چهره های ممتاز روحانیت هستند اما ما در دوران دفاع مقدس نیز چهره های شاخص داشتیم که از آن جمله می توان به شهید مردانی پور، شهید میثمی اشاره کرد. رزمندگان در دوران دفاع مقدس از روحانیون نور و الهام می گرفتند.

 

وی با بیان اینکه شهید قنوتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس است که دشمن برای سر او جایزه گذاشته بود، خاطرنشان کرد: شهدای طلبه و روحانی آنگونه که باید معرفی نشده اند و حتی این شهدا در بین طلاب و روحانیون ما نیز ناشناخته اند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: در بین چهره های نورانی شخصیت شاخصی نظیر حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان قرار داشت و سازماندهی، الهام‌بخشی و صیانت از آزادگان را با دقت نظر انجام می داد به طوری که شاهد نقش آفرینی شگرف ایشان در بین آزادگان سرافرازمان هستیم.

 

مسئول امور مساجد کشور با اشاره به ضرورت آشنایی با شهدای طلبه و روحانی گفت: در بین شهدای مدافع حرم نیز شهدای طلبه و روحانی نظیر شهید صدرزاده، شهید دهقان و شهدای دیگر را داریم که در منطقه غربت هستند، غریبانه مجاهدت کرده و غریبانه به شهادت رسیده اند.

 

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب جریان دفاع از حریم و حرم یک ماجرای عجیب و یک پدیده حیرت انگیز است و نباید آن را دست کم گرفت، تصریح کرد: باب جدیدی از جهاد و شهادت ایجاد شده که متفاوت از دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به حضور رزمندگانی از ایران، عراق، پاکستان، لبنان، سوریه و افغانستان در مقابله با داعش گفت: پیروان اهل بیت در یک سنگر و کنار هم علیه دشمن وارد میدان شده اند و در کنار هم از اسلام و مسلمین دفاع می کنند که این خود پیام های جدیدی به جای گذاشته است که یکی از مهمترین آنها این است که داعشی ها با عقبه صهیونیستی و آمریکایی خود در منطقه از بین خواهند رفت.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: در جریان اعجاب انگیز و پر رمز و راز دفاع از حریم و حرم آنچه که اتفاق افتاد رونمایی از عمق معرفت دینی ملت ایران و رونمایی از هویت انقلابی نسل جوان بود.

 

وی با اشاره به شهادت غریبانه اما عزتمند شهید محسن حججی گفت: شهادت غریبانه اما عزتمندانه این شهید بزرگوار به معنای آن است که راه شهدا ادامه دارد و این پیام روشنی است.

 

وی تاکید کرد: مدافعان حرم برای یک دفاع متفاوت از انسانیت، دفاع متفاوت از اسلام، دفاع متفاوت از مسلمین و دفاع متفاوت از ایران در مرزهای نزدیک به دشمن صهیونیستی مبارزه می کنند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از متن زندگی شیرین و دل انگیز دل کنده اند تا به عرش و مجاورت اولیا بروند، خاطرنشان کرد: این ویژگی شهدای مدافع حریم و حرم است، مدافعان حرمی که در سرزمین غربت به شهادت رسیدند.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو