Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال نسبت به سال ۹۵ تعداد متقاضیان اتباع خارجی که تمایل به حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن واحدی در جلسه ساماندهی زائران خارجی زیارت اربعین حسینی اظهار کرد: طبق آخرین آمار به ثبت رسیده تعداد زائران افغانی و پاکستانی متقاضی سفر اربعین نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ریزی های خوبی برای سفر اتباع خارجی به کشور عراق انجام و تلاش ها برای رفع مشکلات تسهیل سفر این افراد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:هماهنگی و تعامل بین تمامی ارگان ها از جمله نیروهای نظامی و انتظامی ما را در استقبال از زائران خارجی که باید از مسیر ایران به مقصد عتبات مقدسه عراق تردد کنند یاری می کند.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای مهیا ساختن بهترین زمینه به منظور اعزام زائران پاکستانی و افاغنه به کشور عراق بکار می گیریم.

واحدی خاطرنشان کرد:کمیته اتباع خارجی که ذیل ستاد اربعین شکل گرفته است تا کنون ۵ جلسه برگزار  کرده و برنامه ریزی های لازم نیز با کمک و همراهی نیروهای مردمی و خیران خارجی مقیم مشهد انجام شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با استفاده از تجارب سال های گذشته در خصوص حمل و نقل، اسکان، تغذیه و ترانزیت اتباع خارجی به مقصد عراق، تدابیر لازم اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر تدوین یک برنامه منسجم و کارشناسی شده جهت اعزام زائران خارجی به ویژه برادران افغانستانی و پاکستان به مرز عراق و همچنین پذیرش آنان پس از اتمام زیارت اربعین و اعزام به مبداء تاکید کرد.

واحدی از تمامی مشتاقان زیارت اباعبدلله الحسن (ع) در کشور افغانستان و پاکستان خواست که موارد قانونی و اخذ ویزا کاملا رعایت و اقدام نمایند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود