Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پنج میلیارد و 800 میلیون ریال انواع دارو و اقلام بهداشتی قاچاق بطور هماهنگ و با بهره گیری از حداکثر توان و ظرفیت پلیس فتا در نقاط مختلف این استان کشف و ضبط شد.

سردار قادر کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در چارچوب اجرای دهمین طرح بین المللی مبارزه با تولید و توزیع انواع داروهای تقلبی و اقلام غیر بهداشتی و قاچاق در فضای سایبری با عنوان 'طرح پانجی آ ' از شهریور گذشته همزمان در 123 کشور جهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این چارچوب با موضوع مبارزه با تبلیغ و فروش دارو، مکملهای غذایی و اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق در بستر فضای سایبری طی رصد و پایش شبانه روزی توسط کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی افزون بر هزار صفحه اینترنتی اعم از وب سایت، وبلاگ، کانالهای تلگرام و صفحات اینستاگرامی شناسایی شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پس از هماهنگی قضایی اقدامات همه جانبه با بهره گیری از آخرین شیوه های کشف جرم با هدف شناسایی و دستگیری گردانندگان این صفحات آغاز و طی اقدامات عملیاتی ویژه 123 متهم شناسایی و به پلیس فتا منتقل شدند.
وی افزود: در بازرسی از مکانهای فعالیت متهمان در نقاط مختلف خراسان رضوی مقادیر قابل توجهی اقلام قاچاق، فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ گذشته مشتمل بر 9 هزار و 300 قلم انواع اقلام آرایشی و بهداشتی، داروهای دست ساز، مکملهای ورزشی، کرمها و روغنهای دست ساز، داروهای مخدر و جنسی لوازم و آلات استعمال مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.
سردار کریمی ارزش ریالی این اقلام را پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد و بیان کرد: تعدادی انبار نیز با هماهنگی قضایی پلمب شد. همچنین 2 دستگاه خودرو سواری مورد استفاده متهمان به همراه یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توقیف شد.
وی ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معرفی و برای آنها قرار مناسب صادر شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به این نکته که برخی مجرمان حوزه جغرافیایی جرمشان در خارج از این استان بود اشاره و بیان کرد: مستندات و مشخصات شناسایی شده برخی از مجرمان به پلیس فتا در محل فعالیت آنها در سایر استانها جهت پیگیری لازم ارجاع شده است.
وی همچنین گفت: شهروندان هرگز فریب دسترسی راحت و ارزان به برخی اقلام و کالاها را که توسط افراد کلاهبردار در فضای سایبری تحت عناوین مختلفی پیشنهاد می شود نخورند و دارو و سایر نیازهای دارویی را از فضای سایبری تهیه نکنند. همچنین شهروندان در صورت مشاهده مواردی در اینترنت و فضای سایبری مبنی بر فروش و توزیع دارو و اقلام ممنوعه بهداشتی، مراتب را به آدرس www.cyber.police.ir بخش گزارشهات مردمی اطلاع دهند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا پوربه افزود: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطرنشان کرد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

کد خبر 849527 منبع: ایسنا برچسب‌ها ماینر- ارز دیجیتال خبر مهم ارز دیجیتال فراجا

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان