Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:59:51 GMT

بوروکراسی، مانع توسعه کاشان شده است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۱۷۱۵

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در کاشان متناسب با ظرفیت‌های آن نیست و باید این اعتبارات و اختیارات افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی نژاد در نشست فعالان اقتصادی کاشان اظهار کرد: بسیاری از شهروندان کاشان برای گرفتن مجوز فعالیت‌های اقتصادی باید به مرکز استان مرجعه کنند و در این مسیر دچار سانحه جانی و مالی شده و جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، استان اصفهان استان پهناور و بزرگی است که مدیریت آن سختی‌های خاص خود را دارد و در نتیجه آن مناطقی مثل کاشان در اثر بوروکراسی اداری، دچار مشکل می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شتاب توسعه در شهرستان کاشان، بیش از سایر مناطق استان اصفهان است و نگاه ناعادلانه باعث سرخوردگی افراد در این شهرستان شده و سرمایه‌های خود را در سایر مناطق صرف می‌کنند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: منطقه راوند، با تولید 70 درصد ماهیان زینتی کشور، نیازمند ایجاد شهرک ماهی‌های زینتی است اما بیش از 15 سال است که این خواسته هنوز به نتیجه نرسیده است و برخی شهروندان در استان های همجوار سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن کاشان گفت: در حوزه منابع انسانی و ظرفیت‌های اقتصادی، کاشان یک منطقه فوق العاده است اما بوروکراسی مانع از توسعه این منطقه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از شهرهای بزرگ مثل اصفهان، تبریز و همدان، همه چیز توسط دولت ها ایجاد شده است اما کاشان تنها شهری است که پایتخت نبوده و همه چیز به پشتوانه مشارکت و حضور مردم ایجاد شده است لذا باید نگاهی برازنده این مشارکت به شهروندان این منطقه داشت.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: کاشان یکی از بهترین نمادهای موفقیت بخش خصوصی در حوزه کسب و کار است.

 به گزارش ایسنا، اصغر نورالله زاده در نشست فعالان اقتصادی کاشان اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری اعتباری معادل هشت هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی به 39 هزار فرد و طرح پرداخت شده است که تا پایان سال به 12 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شهرستان کاشان در حوزه طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی، همواره به عنوان یک منطقه پیشتاز مطرح شده به طوری که سال گذشته 30 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی در کاشان بوده است.

به گفته وی، با هماهنگی معاونت روستایی، 11 طرح با اختصاص 300 میلیارد ریال با هدف توسعه اشتغالزایی در روستاهای منطقه کاشان تصویب شده است که از مزیت‌های رقابتی این شهرستان است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: کویر یک مزیت اقتصادی است و نباید به عنوان یک محدودیت قلمداد کرد و به جهت استفاده از شرایط اقتصادی کویر، اعتبارات سال آینده صندوق کارآفرینی امید به طرح‌هایی پرداخت خواهد شد که باعث توسعه گردشگری در منطقه کویری شود.

نورالله زاده گفت: به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به صورت قرض الحسنه نزد صندوق‌های کارآفرینی امید، بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون قرار می‌گیرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در عرصه تولید گفت: سیاست‌های کلان دولت برنامه ریزی و ایجاد بستر مناسب برای بهره وری از استعدادهای جوانان و نخبگان و پژوهشگران با محور بودن فعالیت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به توان اشتغالزایی اندک دستگاه‌های دولتی در هر سال بر ضرورت حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در شرایط کنونی زیرساخت‌های مناسبی در کشور فراهم شده و صندوق کارآفرینی امید برای همکاری لازم با نخبگان آماده است و از طرح‌های کارآفرینی آنها که منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار شود حمایت می کند.

نورالله زاده با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه کاشان گفت: با هدف افزایش اختیارات صندوق کارآفرینی امید در این منطقه، سطح اختیارات این حوزه با عنوان معاونت شمال استان اصفهان افزایش یافته است و بخشی از تصمیم گیری‌ها در کاشان انجام خواهد شد تا ساختارهای صندوق متناسب با فعالیت‌های اقتصادی این منطقه شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود