Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، علیرضا موسوی کیا ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: نیروی انسانی یکی از سیاست های مهم و اسای در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۴۸۹ آموزشگاه در سطح استان فعال است، افزود: هشت هزار و ۴۲۷ کلاس درس و ۱۵۷ هزار و ۳۴ دانش آموز در این آموزشگاه ها تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تراکم کلی دانش آموزی در بخش دولتی ۲۰.۱ است، گفت: ۱۴ هزار و ۴۷۶ نیروی انسانی نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع نیروی انسانی استان هشت هزار و ۶۴۵ نفر معلم هستند، عنوان کرد: از مجموع معلمین استان حدود ۴۲ درصد مردان و ۵۷ درصد بانوان هستند.

موسوی کیا با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت دانش آموز دولتی به معلم در استان ۱۵.۶۶ است و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: با توجه به عدم تکمیل ثبت نام نوآموزان مراکز پیش دبستانی غیر دولتی پیش بینی می شود آمار نهایی استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ حدود ۱۶۰ هزار نفر باشد.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۶۲ بازنشستگی در سال گذشته داشته ایم، بیان کرد: در بخش نقل و انتقالات خارج استان ۱۶۷ نفر ورودی و ۲۶۰ نفر خروجی داشته ایم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۸۷ نفر ورودی به دانشگاه فرهنگیان استان داشته ایم، افزود: امسال ۱۸ هزار ساعت حق التدریس گرفته ایم که از این کلاس ها ۱۰ هزار و ۳۶۸ ساعت مربوط به نیروهای موظف حق التدریس و هشت هزار و ۶۴ ساعت مربوط به نیروهای آزاد حق التدریس است.

 ۱۵۷ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۲۰۶ دانش آموز استان در مدارس غیر دولتی استان تحصیل می کنند، گفت: ۱۳۶ هزار و ۸۳۱ دانش آموز نیز در مدارس دولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

موسوی کیا با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۳۲۵ دانش آموز در مراکز شبانه روزی تحصیل می کنند، عنوان کرد: دو هزار و ۲۸۳ دانش آموز در مدرسه تیزهوشان، شش هزار و ۳۲۶ دانش آموز در مدارس شاهد و ۹ هزار و ۳۲۱ دانش آموز عشایری در استان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۵۰ دانش آموز خوابگاهی در استان وجود دارد، اظهار داشت: شش هزار و ۹۰ دانش آموز نیز در مدارس نمونه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۳۴ آموزشگاه مرزی در استان فعالیت می کنند، بیان کرد: ۶۱۱ کلاس و هشت هزار و ۴۰۵ دانش آموز نیز در آموزشگاه های مرزی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه توسعه سنواتی و سازماندهیع وامل آموزش استان ها، استمرار مدارس متوسطه اول روستایی با حداقل ۶۰ دانش آموز مجاز است، افزود: به دلیل مشکلات خاص مدارس استان خراسان جنوبی در کمیته برنامه ریزی استان تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و استمرار مدارس متوسطه اول با حداقل ۳۰ دانش آموز بلامانع است.

نیاز ۹۰۰ میلیون تومانی ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی

موسوی کیا با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۷۱ آموزشگاه کوچک زیر ۱۵ نفر در مقطع ابتدایی در استان فعال است، گفت: ۱۲ آموزشگاه کوچک زیر چهار دانش آموز نیز در استان وجود دارد که ۱۱ آموزشگاه سه نفره و یک آموزشگاه دو نفره فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ۸۴۷ دانش آموز در ۲۸۳ روستا واجد الشرایط جهت تامین هزینه ایاب و ذهاب هستند، عنوان کرد: این دانش آموزان سالیانه به ۶۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار جهت ایاب و ذهاب نیاز دارند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۳ آموزشگاه متوسطه اول زیر ۶۰ دانش آموز در استان وجود دارد، بیان کرد: ۳۲ آموزشگاه متوسطه اول نیز زیر ۳۰ داشن آموز جمعیت دارند.

وی ادامه داد: جهت تامین اعتبار سرویس ایاب و ذهاب ۲۴۸ دانش آموز مدارس و کلاس های زیر حد نصاب در دوره متوسطه ۱۹۸ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

موسوی کیا با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تعداد چهار آموزشگاه متوسطه اول زیر حد نصاب دانش آموز هستند، اظهار داشت: تعداد هشت کلاس متوسطه اول نیز زیر نرم در مناطق استان تجمیع شده است و دانش آموزان آن ها به سایر مدارس روستا مرکزی و همجوار و شبانه روزی هدایت شده اند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رمضان پروانه اظهار کرد: خانم محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.

وی افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس های درس را به منزل دانش آموز برده است.

پروانه تاکید کرد: این حرکت خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را درقبال همنوعشان به تصویر کشیده است.

این ابتکار خانم شعبانی بازتاب وسیعی در منطقه داشته است.
زاوین در ۴۵ کیلومتری غرب کلات واقع است.

کد خبر 847206 منبع: فارس برچسب‌ها معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس