Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:14:54 GMT

پیوند زندگی مردم با تالاب انزلی قطع نشود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۲۱۰۹

پیوند زندگی مردم با تالاب انزلی قطع نشود

استاندار گیلان با بیان اینکه پیوند زندگی مردم با تالاب نباید قطع شود، گفت: باید تالاب را مرتبط با اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ببینیم تا مشارکت آنها را در حفاظت و احیای تالاب داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در جلسه کارگروه احیای تالاب انزلی که در محل تالاب انزلی(قلم گوده) برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت این تالاب برای همگان مشخص است، افزود: تالاب انزلی طبیعت گیلان را برجسته کرده و حفاظت از تالاب به نوعی حفاظت از وجه تمایز گیلان با استان های دیگر و ماموریت بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارائه گزارش مفصل زیرکمیته   های این کارگروه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر مطالعات متعدد و مقالات علمی – پژوهشی بسیاری انجام شده که باید ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن نیز درنظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، بر لزوم هم افزایی، اولویت   بندی و عزم جدی در احیای تالاب انزلی تاکید و تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح آمایش برای جلوگیری از هدررفت منابع و کمک به مسائل مختلف پیش روی احیای تالاب، عکس بردای هوایی را از حوزه آبریز تالاب شروع کند.

استاندار گیلان، به ارتزاق عده زیادی از مردم همجوار تالاب طی سال های متمادی از این تالاب اشاره کرد و متذکر شد: جلسات باید نتیجه   بخش باشد و صرفا با برگزاری جلسات نباید از یک سری اقدامات مردم جلوگیری شود، بلکه با درست فکر کردن و برنامه ریزی صحیح می توان رابطه اقتصادی و معیشتی آنان را فراهم کرد و در مقابل به وضعیت مطلوبی در تالاب رسید.

وی با اشاره به بازدید خود از تالاب انزلی طی دو هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد منظر نامناسبی از تالاب بودیم که می توان با استفاده از مقررات و اختیارات تعیین شده و در راستای حفظ محیط زیست با صدور مجوز این وضعیت ساماندهی شود.

استاندار گیلان، با بیان اینکه صدور مجوز برای ساخت سازه های شناور، رستوران و بهره گیری در بخش های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ماهیگیری برای مردم شرایط کسب روزی را فراهم می کند، گفت: تمام اهتمام ما باید بر این محور باشد که به مردم منافعی برسد.

وی عنوان کرد: هر راهکاری که به اصل کار لطمه نزند را انجام دهید تا مردم هم به عنوان یک سرمایه اجتماعی و پشتوانه قوی بحث احیای تالاب را بیشتر مطالبه کنند.

سالاری، با اشاره به اینکه در اقدامات پژوهشی باید نگاه تجاری سازی آن وجود داشته باشد، افزود: باید در بررسی پژوهش های صورت گرفته به توجیه اقتصادی، سودآور بودن و تجاری سازی آن توجه ویژه شود و پس از آن با قوت از آن حمایت می کنیم.

سالاری، به وجود اعتبارات بین  المللی برای حمایت از چنین پروژه هایی اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر باید با شناسایی دقیق و بهره مندی از صاحب نظران این حوزه تلاش کنیم تا این اعتبارات را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی همچون احیای تالاب انزلی نیازمند هماهنگی و اقدامات مشترک است، یادآور شد: در این مسیر از همکاری همه بخش ها به ویژه ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیشتر کمال بهره را خواهیم برد.

استاندار گیلان، به برخی از منابع مربوط به پروژه های اختصاصی در حال اجرا که بخشی از آن می تواند به احیای تالاب مرتبط باشد اشاره کرد و گفت: با اولویت   بندی و بهره گیری از وجوه متمرکز در اختیار وزارتخانه ها، سازمان ها و منابع استانی به سمتی می رویم که وضعیت تالاب بهتر شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم

چهارشنبه شب به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد. تصاویری دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ را ببینید. منبع: تسنیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم