Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از زاهدان، دومین کاروان عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان از کشور پاکستان روز گذشته برای سفر به کربلا و شرکت در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین حسینی(ع) با استقبال گرم و صمیمی اقوام و طوایف، مردم شیعه و سنی و مسئولان میرجاوه از طریق پایانه مرزی این شهرستان وارد کشور شدند.

بر اساس اعلام ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم شیعه و سنی شهرهای مختلف استان جهت خدمت‌رسانی به این زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که ۷۰۰ نفر آنها ساماندهی شده و مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از نیروهای مردمی، نهادهای مختلف و به ویژه نهادهای مردمی به طور جدی پای کار آمده‌آند تا امسال نیز با خدمت‌رسانی شایسته به زائران پاکستانی اربعین، برگ زرین دیگری در تاریخ پایتخت وحدت ایران به ثبت برسانند.

دانشگاه علوم پزشکی آماده خدمت‌رسانی رایگان به زائران پاکستانی

محمودرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در زاهدان اظهار داشت: این دانشگاه با همه توان جهت تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) که در استان حضور می‌یابند، پای کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جای افتخار دارد که مردم سیستان و بلوچستان هر سال در ایام اربعین میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) هستند و سال به سال بر جمعیت این زائران افزوده می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هم تا حد توان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و داوطلبانه به این عزیزان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این زائران، خاطرنشان کرد: تامین داروی مورد نیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده‌باش بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات درمانی در زمینه خدمت به این زائران در دستور کار است و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده هیچ مشکلی برای تامین داروی زائران پاکستانی وجود ندارد.

پرسنل حوزه بهداشت و درمان خدمت‌رسانی به زائران را عبادت می‌دانند

میری اظهار داشت: همه زائران عزیز پاکستانی در بدو ورود به خاک ایران واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می‌شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند و پیام‌های بهداشتی به ۳ زبان فارسی، اردو و انگلیسی در محل‌های عبور این افراد نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه پرسنل حوزه بهداشت و درمان استان خدمت‌رسانی به زائران را عبادت می‌دانند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کارشناسان بهداشت محیط ما نظارت بر سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرفی زائران پاکستانی را به طور کامل بر عهده گرفته‌اند و با توجه به مسیر طولانی آنها تا عراق، تلاش می‌شود سلامت این عزیزان به خطر نیفتد.

همه پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زائران پاکستانی انجام شده، افزود: در همین راستا ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان‌های سطح شهر زاهدان جهت ارائه خدمات به زائرانی که ممکن از نیاز به خدمات بستری داشته باشند در نظر گرفته شده است.

همه نیروهای سپاه استان به همکاری با ستاد مردمی اربعین موظف شده‌اند

محمد ناظری، جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد با تاکید بر اینکه تلا داریم با پشتیبانی ستاد مردمی اربعین استان امسال حجم این خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی در استان از لحاظ کمی و کیفی با رشد قابل توجهی رو به رو باشد، افزود: جهت تکریم باشکوه از این زائران، جلسات متعددی با فرماندهی سپاه سلمان، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، تولیت آستان قدس رضوی و سایر نهادها در داخل و خارج استان تشکیل شد که خروجی همه آنها تاکید دوچندان بر لزوم تکریم این زائران بود.

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت مهمان‌نواز استان امسال به طور جدی‌تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده‌اند که یک موکب در شهر “نصرت آباد” که در محل شهدای گمنام دایر شده توسط اهل سنت بوده و جلسات برنامه‌ریزی نیز با مولوی براهویی، امام جمعه اهل سنت نصرت آباد برگزار شده است؛ موکب دیگر نیز توسط طائفه براهویی در منطقه “سفید آبه” دایر خواهد شد.

ناظری گفت: سپاه سلمان استان نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات است و از دستور ویژه فرماندهی سپاه سلمان استان به تمامی نواحی شهرستانی سپاه ابلاغ شده که باید با تمام امکانات و نیرو با ستاد مردمی اربعین استان همکاری کامل داشته باشند و تمامی فعالیت‌ها باید تحت عنوان و هماهنگی ستاد مردمی اربعین استان صورت بگیرد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کمیته‌های ۱۵گانه سپاه نیز تشکیل شده و هر یک از این کمیته‌ها برنامه‌های مختلف زیادی را پیش‌بینی کرده‌اند که به وقت مقرر اجرایی می‌شود.

خادمان شیعه و سنی حسینی(ع) به هدف اصلی قیام امام حسین(ع) باور دارند

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان که جهت استقبال از زائران پاکستانی و بازدید از روند خدمت‌رسانی به آنها به محل ورود زائران به خاک ایران در میرجاوه سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد اظهار داشت: اولین پیام حضور و استقبال از زوار امام حسین(ع) در مرز میرجاوه، عشق و علاقه خادمان حسین(ع) به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان است، چرا که حسین پاره تن پیامبر اکرم(ص) است و کسی که برای خدمت به زائران در اینجا حضور دارد به عشق پیامبر(ص) و امام حسین(ع) قدم در این مسیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه تمام خادمان زائرین حسینی(ع) معتقد به راه و هدف حسین بن علی(ع) هستند، افزود: تمام خادمین شیعه و سنی زوار پاکستانی اربعین حسینی(ع)، هدف امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر را باور دارند و با عشق و محبت ایشان قدم در این راه گذاشته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل با تمام توان پای کار است تا هر جا نیاز باشد با بکارگیری مبلغان دینی و مذهبی و مداحان عزیز هرگونه خدمات فرهنگی و مذهبی مورد نیاز را به ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) در استان رائه کند.

زائران و خادمان پیام دشمن‌شناسی عاشورا را دریافت کرده‌اند

حجت‌الاسلام بزمانی با بیان اینکه کربلا فرا جغرافیا و فرا زمان است، خاطرنشان کرد: کربلا ویژه سال ۶۱ هجری و محدود به سرزمین کربلا نیست، امروز بسیاری از زائران و خادمان پیام دشمن‌شناسی عاشورا را دریافت کرده‌اند و بر این باورند که باید دشمن را شناخت و با آن مبارزه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم دشمن‌شناسی در عصر حاضر، تاکید کرد: رهروی راه امام حسین(ع) و درس گرفتن از کربلا باعث می‌شود تا دشمن استکباری را بیش از پیش شناخت، امروز دشمن قصد دارد در دنیای اسلام اختلاف ایجاد کند و به مقابله با جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

وی آمریکا را دشمن همیشگی انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت:  امروز جوانان انقلابی ایران اسلامی به تأسی از فرهنگ عاشورا، علم مبارزه با استکبار را به دوش گرفته‌اند، فرهنگ عاشورایی همان فرهنگ ظلم‌ستیزی است یعنی باید دشمن را شناخت با آن مقابله کرد و در مقابل دشمن سر تا پا مسلح ایستاد؛ ملت ایران هیچگاه فرزندان پاسدار و رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت و در مقابل دشمن استکباری می‌ایستند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی شدید روز گذشته در شهرستان زیرکوه منجر به وقوع سیل در بسیاری از نقاط روستایی این شهرستان شده است.

گروه‌های جهادی مانند همیشه در صحنه حاضر و به سیل زدگان شهرستان زیرکوه خدمات رسانی داشته و دارند.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارندگی شدید و هشدار زرد و قرمز برای برخی نقاط استان، ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای فعال شده و کلیه گروه‌های جهادی استان در حالت آماده باش بودند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در پی وقوع سیل در برخی نقاط استان در اولین دقایق وقوع سیلاب با حضور در محل مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قرارگاه جهادی بسیج سازندگی شهرستان زیرکوه از نیمه شب گذشته مشغول خدمت رسانی در قالب تخلیه آب داخل منازل و جابجایی وسایل منازل مردم و کمک به توزیع بسته‌های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن می‌باشند.

هنری عنوان کرد: همچنین با توجه به نیاز منطقه به برخی ماشین آلات مهندسی و تجهیزات و دستور سردار مهدوی فرمانده محترم سپاه انصار الرضا (ع) صبح امروز یک دستگاه لودر بسیج سازندگی و یک دستگاه تریلی کفی از مرکز استان و یک دستگاه لودر از معصوم آباد زیرکوه، پنج دستگاه موتور و کف‌کش هم اکنون در روستاهای سیل زده در حال استفاده توسط جهادگران است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز قرارگاه‌های جهادی فعال و در حالت آماده باش بوده و به محض نیاز از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

هنری با بیان اینکه جهادگران مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی در این منطقه اشاره و عنوان کرد: بیش از ۳۰ مورد امداد رسانی انجام شده که شامل کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد، کمک به تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری خصوصاً در روستای نوده می‌شود.

کد خبر 6088695

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد