Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:58:12 GMT

تحقق توسعه خطوط مترو با حمایت بی‌وقفه بانک شهر

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۰۸۰۴

تحقق توسعه خطوط مترو با حمایت بی‌وقفه بانک شهر

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به این‌که بانک شهر بزرگ‌ترین پشتیبان شهرداری‌هاست، گفت: توسعه خطوط مترو در کلانشهرها تنها با حمایت بی وقفه بانک شهر میسر شده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مجید فراهانی با اشاره به نقش این بانک در پشتیبانی پروژه‌های مختلف در کلانشهرها گفت: بانک شهر تنها بانکی است که سهامش متعلق به شهرداری‌های کلانشهرها و مدیریت شهری است  و از زمان تاسیس تاکنون توانسته فعالیت‌های مهمی را جهت تامین مالی پروژه‌های شهرداری کلانشهرها و توسعه شهرها ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که  تا قبل از ایجاد بانک شهر،  کلانشهرها و همچنین شهرداری‌های شهرهای مختلف از وجود یک موسسه مالی قابل اطمینان برای پشتیبانی پروژه‌های خود بی‌بهره بودند؛ تصریح کرد: تاسیس بانک شهر باعث شد پشتوانه مالی برای کلانشهرها در اجرای پروژه‌ها ایجاد شود.

نقش مهم بانک شهر در توسعه و تامین مالی پروژه‌های شهری

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان این‌که در تهران نیز بانک شهر نقش مهمی در توسعه و تامین مالی پروژه‌ها داشته  و دارد،  افزود: در حال حاضر شاهد هستیم بانک شهر تامین مالی خط شش، خط هفت مترو و  ادامه خط یک مترو را که نیاز به تامین مالی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد را تقبل کرده است.

وی به بازدید اخیرش از پروژه خط شش مترو اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه بدون وقفه خط شش،  تامین مالی منظم از سوی بانک شهر در این پروژه مهم بود  که سبب شده ۲۴ ساعته  ساخت این پروژه  که در راستای تسهیل رفت و آمد مردم و کاهش آلودگی هواست، پیش رود.

فراهانی بانک شهر را بزرگترین پشتیبان مالی شهرداری‌ها دانست و  خاطرنشان کرد: این بانک نقش مهمی در پیشبرد  فعالیت‌های شهرداری‌ها داشته است، هرچند در حوزه های دیگر همچون بانکداری الکترونیک فعال و موفق بوده به گونه‌ای که در بانکداری الکترونیک سرآمد است و همچنین با ایجاد شهرنت به صورت ۲۴ ساعته خدمات بانکی ارائه می‌کند و شهروندان با ورود به شهرنت ها در هر ساعت از شبانه روز  خدماتی مشابه باجه بانکی دریافت می‌کنند.

بانک شهر پیشرو در بانکداری الکترونیک

به گفته وی، این مساله یکی از کارهای مهم در کشور بوده که برای اولین بار توسط بانک شهر ایجاد شده و باید یادآور شویم که بانک شهر همواره در بانکداری الکترونیک پیش رو بوده است.

فراهانی با بیان این‌که انتظار است  که بانک شهر به دلیل  فضا و ارتباطات جدیدی که در روابط بین الملی ایجاد شده در حوزه بین الملل نیز حضور جدی تری داشته باشد گفت: همچنین امروزه سرمایه  گذاران زیادی در دنیا علاقمند هستند در پروژه های شهر سرمایه گذاری کنند که نیازمند تضمین بانکی هستند و بانک شهر می تواند  در جذب سرمایه گذار و همچنین  ارائه تضامین  مناسب به سرمایه گذاران فعالیت چشمگیر داشته باشد.

وی افزود: بانک شهر می‌تواند با همکاری دولت،  استفاده از خطوط اعتباری مالی که بین ایران و برخی کشورها وجود دارد نسبت به خریداری تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری همچون واگن و... اقدام کند.

فراهانی در ادامه افزود: عملکرد بانک شهر قابل قدردانی است چراکه نقش مهمی در توسعه پروژه ها داشته و امید است این همکاری ها مانند گذشته  ادامه داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است

ایسنا/فارس مسئولان مدیریت شهری شیراز از تلاش برای بهره‌برداری از خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده خبر دادند. آن‌ها همچنین کمبود واگن را به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل در راه احداث خطوط مترو مطرح می‌کنند.

در ادامه سلسله بازدیدهای شبانه مدیریت شهری شیراز به‌همراه اصحاب رسانه از روند اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس امشب، ۸ اردیبهشت ماه از پروژه ایستگاه مترو آزادی بازدید شد.

این ایستگاه مربوط به دومین فاز از خط ۲ مترو است که در حاشیه پارک آزادی شیراز احداث می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: قرار است حفاری مکانیزه تا کلبه سعدی ادامه پیدا کرده و قطار شهری تا آن نقطه پیش برود که پیمانکار قرارگاه با تمام انرژی و قدرت پیش می‌برد تا در تابستان ۱۴۰۴ تونل تا کلبه سعدی تمام شده باشد و بتوانیم یک سال بعد آن، ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم. اما مشکل اصلی در حال حاضر کمبود واگن است.

امیر یقطین در خصوص پایانه فضیلت نیز گفت: به‌دلیل اینکه تونل فضیلت از محله سعدی به خرامه مسافر می‌برد و می‌آورد، حس کردیم که نیاز است یک ایستگاه به آن نقطه اضافه شود که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز، این ایستگاه دیده نشده است اما تصمیم داریم از بودجه‌های شهرداری این ایستگاه را بسازیم. البته این طرح فعلا در این مرحله از کارها جایی ندارد ولی قطعا در آینده ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه در بردارد، افزود: البته با توجه به بومی‌سازی بعضی هزینه‌ها، برای هر یک کیلومتر بدون در نظر گرفتن ناوگان، عددی بین ۲ تا ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان لازم داریم تا بتوانیم ایستگاه‌ها را بسازیم که برای این قسمت که ۵ کیلومتر است، چیزی حدود ۱۳ هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز داریم.

یقطین در خصوص قیمت واگن‌ها نیز گفت: قیمت هر واگن چیزی حدود یک میلیون و صد هزار یورو قیمت دارد و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد اما با رایزنی‌هایی که انجام شده است، به‌نظر می‌رسد امسال با کمک دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، بتوانیم یکی دو رام قطار تهیه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: مترو در ۴ خط در حال کار است و شاهد پیشرفت مناسبی در این زمینه هستیم.

رضا محمدیان افزود: تمام ایستگاه‌های این محور به جز ۲ ایستگاه عملیاتی شده است و در ادامه نیز خط ۲ تا سال آینده به نقطه مطلوبی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اتصال خط یک به چهار، موجب تسهیل دسترسی به بافت تاریخی و حرمین مطهر در مناسبت‌های خاص خواهد شد، این اتفاق را نقطه عطفی در حمل و نقل ریلی شیراز دانست.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز که مهمان ویژه این بازدید شبانه بود، با بیان اینکه نظارت خوبی بر پروژه‌های شهرداری توسط شورای شهر در حال انجام است، گفت: در جای‌جای شهر شیراز شاهد کار و تلاش شبانه‌روزی هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین، سید کاظم موسوی افزود: مردم شیراز باید مطلع باشند که حتی وقتی در خواب هستند، کارهای بزرگی در حال انجام است که نتیجه آن را سال آینده خواهند دید.

موسوی در خصوص ایستگاه مترو در حال احداث آزادی نیز گفت: این ایستگاه قبلا مشکلاتی حقوقی داشت  که با همکاری شهرداری و دادگستری این مساله حل شد و با این روندی که در حرکت خدمتگزاران شهر شاهد هستیم، امیدواریم که شهر را در آینده آبادتر از چیزی که امروز است، ببینیم.

وی همچنین با تبریک روز شورا، ارتباط مردمی قوی، توجه به نقاط محروم و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌های تحت نظارت را از ویژگی‌های مثبت شورای ششم برشمرد.

شهردار شیراز نیز گفت: اهتمام و جدیت ویژه‌ای وجود دارد تا بتوانیم پروژه قطار شهری را تا کلبه سعدی ادامه دهیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه عملکرد شورای ششم و شهرداری شیراز با هیچ کلان‌شهری قابل مقایسه نیست، گفت: حدود ۵۰ ابَرپروژه در شیراز مشغول فعالیت هستند که شیفت شب همگی آن‌ها فعال است.

وی افزود: صدها پروژه متوسط و خرد نیز داریم که به‌صورت روزانه و هفتگی آنها رصد می‌کنیم تا هیچ پروژه‌ای تعطیل نباشد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر و سید مصطفی بحرینی دادستان شیراز نیز در این بازدید شبانه حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است که در راستای شمالی-جنوبی قرار گرفته است. مسیر این خط از محل شهرک میانرود آغاز می‌شود و در امتداد شرق پس از عبور از بلوار گل‌بهار در میدان قهرمانان به سمت شمال تغییر جهت داده و از مراکز مهمی مثل بلوار عدالت، خیابان انقلاب اسلامی، میدان امام حسین(ع)، بلوار آزادی و میدان گلستان عبور می‌کند.

این خط مترو در ایستگاه آخر به فضیلت در شمال شرقی شهر شیراز می‌رسد و پیش‌بینی‌ها بدین‌گونه است که این خط با خطوط ۱، ۴، ۵ و ۶ مترو ارتباط ریلی و مسافری داشته باشد.

خط ۲ مترو شیراز ظرفیت جابه‌جایی ۱۶ هزار نفر در هر جهت و در هر ساعت را دارا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد