Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شریعتی روز جمعه در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش با محور تدوین سند توسعه اشتغال پایدار افزود:هدف از تشکیل جلسه شورای اشتغال در شهرهای استان عمل به مصوبات این نشست ها با محور تلاش مضاعف در راستای کار آفرینی است.
وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و در راس آنها فرمانداران باید نهایت تلاش خود را برای ایجاد اشتغال بسیج کنند افزود: شناسایی و رفع موانع تولید و اشتغال و نیز تسریع در روند کار آفرینی باید مورد توجه جدی همه دستگاه ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال در استان را کمک به سرمایه گذاران و حمایت از آنها عنوان کرد و گفت: توجه به توسعه مشاغل خانگی یکی از راهکارهای مهم در ایجاد اشتغال است.
شریعتی گفت:از این پس پایش مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداران بر اساس اهتمام آنها به امر اشتغال و سرمایه گذاری است.
وی همچنین برای کمک به حل موانع تولید و اشتغال در شهرستان شوش اعلام آمادگی کرد و گفت:باید همه بسیج شویم تا موتور محرکه استان را به حرک در آوریم تا شاهد تولید ثروت بیشتر و اشتغال در این استان باشیم.
استاندار خوزستان همچنین بیان داشت: بخشنامه تشکیل کارگروه حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در شهرهای استان از روز شنبه ( فردا) ابلاغ می شود.
وی با اشاره به هزینه 300 میلیارد ریالی برای راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان گفت:این کارخانه در حال حاضر در مرحله عقد قرار داد خرید چغندر قند از کشاورزان منطقه است.
شریعتی همچنین بیان داشت:شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید موتور محرک منطقه باشد و بایدحقوق معوقه کارگران را هر چه زودتر پرداخت کند.
به گزارش ایرنا نماینده مردم شوش در مجلس شوراس اسلامی نیز در این نشست گفت:از مسئولان انتظار می رود به جای ارائه آمار و ارقام غیر واقعی به فکر مردم باشند و واقعیت ها را به مردم بگویند.
سیدراضی نوری با تقدیر از بسیج ، سپاه و کمیته امداد امام (ره) که در مناطق روستایی و محروم مشغول خدمت رسانی هستند
افزود:بیکاری یکی از مشکلات و دغدغه های جدی هر خانواده است .
وی آمار 17 هزار بیکار در شهرستان شوش را واقعی ندانست و گفت: در ایجاد اشتغال در شوش انتظار می رود به ظرفیت های این شهرستان در بخش کشاورزی ، میراث فرهنگی ، صنعت و نیروی انسانی تحصیل کرده بیشتر توجه شود.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ایجاد کارگروهی در راستای توسعه ، اشتغال و کار آفرینی در این شهرستان را ضروری دانست و در ادامه از عملکرد شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که چهار ماه است حقوق کارگران را نداده انتقاد کرد.
وی خواستار ورود استاندار برای کمک به حل مشکلات شرکت های تولیدی و صنعتی این شهرستان و نیز حل مشکلات جامعه کارگری شوش شد و گفت: از آنجا که در شوش شورای کارگری فعال نداریم کسی از حق کارگران دفاع نمی کند.
وی همچنین بر جذب نیروی بومی در شرکت قند شوش تاکید کرد و گفت:در حالیکه مدت ها پیش سازمان جهاد کشاورزی قول راه اندازی اولین شهرک کشاورزی در شوش را داد تاکنون اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.
سرپرست فرمانداری شوش نیز گفت: با طرح های اشتغالزای در حال اجرا در این شهرستان پیش بینی می شود تا اوایل سال 97 بیش از پنجهزار شغل جدید در شهرستان شوش ایجاد شود.
عدنان غزی با اشاره به جایگاه شهرستان گفت: یکی از مهمترین پتانسیل ها در شوش ظرفیت کشاورزی است که باید به این حوزه توجه ویژه ای شود.
غزی گفت: شهرستان شوش در حوزه تولید گندم ، ذرت همچنین چغندرقند و نیز پرورش شتر و اسب در سطح استان و کشور دارای رتبه اول است.
سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به نبود صنایع تبدیلی در شهرستان ابراز امیدواری کرد با پیگیری صورت گرفته شاهد ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان باشیم.
وی از اجرای 67 طرح اشتغالزای خانگی با سه میلیارد ریال تسهیلات در 6 ماهه نخست سال 96 خبر داد و گفت: بسیاری از این طرح ها در مرحله پرداخت تسهیلات می باشند.
غزی بر همکاری و حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تاکید کرد و گفت:در صورت همکاری بانک ها در جهت اجرای این طرح ها و حمایت استانداری بیش از پنجهزار شغل جدید در شهرستان شوش ایجاد خواهد شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با اشاره به پیگیری صورت گرفته در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش خواستار تسریع در روند اجرایی این منطقه شد.
وی از مهمترین اولویت ها و نیازهای شهرستان در زمینه کشاورزی را احداث صنایع تبدیلی از جمله احداث کارخانه های فرآوری ذرت، روغن کشی از محصول کلزا و تولید خوراک آبزیان عنوان کرد.
غزی از پیگیری صورت گرفته در زمینه احداث کارخانه تولید کاغذ خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریالی و زمینه اشتغال 70 نفر در شهرستان شوش اجرا می شود.
سرپرست فرمانداری شوش همچنین احداث شهرک مرغداری با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری را یکی از مهمترین طرح های این شهرستان برشمرد که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان