Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناباد- مردم گناباد نیز مانند سراسر ایران در حال و هوای اربعین قرار گرفته و با اهداء نذورات مادی و غیر مادی سعی می کنند در این حماسه باشکوه سهیم باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- این روزها حال و هوای اربعین تمامی ایران را فرا گرفته و  گروهی عازم سفر هستند و افرادی که نمی توانند با پای پیاده در این اجتماع عظیم میلیونی شرکت کنند، با دادن نذری خود را به خیل کاروان اربعین می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گناباد از دیرباز به دارالمومنین خراسان مشهور بوده و در این سال ها نیز بیشترین تعداد زائرین را نسبت به جمعیت خود برای حضور در مراسم اربعین داشته است. مردم این شهرستان طی هفته گذشته در دو مراسم همراهان موکب های گناباد در عراق را بدرقه کرده اند ما نیز در این جمعیت همراه شدیم تا فضای اربعین را بیشتر حس کنیم.

در این مسیر از هر قشری  خالصانه قدم بر می دارند و ذکر یا حسین(ع) را بر لب دارند و در حد توان خود سعی می کنند به زائران اباعبدالله (ع) خدمت رسانی کنند تا نام آنها نیز در طومار دلدادگان حسینی ثبت شود.

در این میان با پیرمردی که هرساله از کمکی به زائران اربعین دریغ نمی دارد هم صحبت می شویم. وی به خبرنگار مهر می گوید: مال دنیا که برای این راه ارزشی ندارد ما جانمان را در این راه خواهیم داد.

او با چشمانی اشک بار می افزاید: من که لیاقت حضور در این اجتماع عظیم را نداشتم ولی خادم زائران امام حسین(ع) که می توانم باشم بالاخره هرکسی به نحوی در این راه می تواند خدمت و باید به وظیفه اش عمل کند.

اربعین نشان حقانیت اسلام است

یکی از اساتید دانشگاه  علوم پزشکی گناباد که در مراسم بدرقه موکب های گناباد در عراق شرکت داشت نیز به خبرنگار مهر می گوید: اربعین بهترین فرصت است تا حقانیت اسلام و پیام عاشورا را به گوش همگان برسانیم و از این فرصت باید به نحو احسنت استفاده کرده و اسلام حقیقی را به تمام جهان صادر کنیم. 

مردم مومن گناباد برای کمک به موکب های گناباد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک های غیر نقدی داشته اند که این کمک ها شامل پتو، مواد غذایی، لوازم آشپزی بوده است

حجت الاسلام علیرضا عطارودی می دهد: از آن جایی که یکی از ابعاد حرکت و قیام عاشورا مسأله استکبار ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است، راهپیمایی  اربعین می تواند در محقق شدن این هدف در عصر حاضر مؤثر باشد.

مسئول ستاد مردمی بازسازی عتبات عالیات گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: مردم مومن گناباد برای کمک به موکب های گناباد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک های غیر نقدی داشته اند که این کمک ها شامل پتو، مواد غذایی، لوازم آشپزی بوده است.

عبدالجواد سمائی ادامه می دهد: ستاد اربعین شهرستان گناباد از دو ماه گذشته فعالیت خود را شروع کرده و با ارتباط گیری با خیرین شهرستان توانسته کمک های خوبی را جمع آوری کند. همچنین  ۱۰۰نفر خدمه، راننده و کمک راننده با ۱۰ دستگاه کامیون مسئولیت انتقال هدایای مردم و خیران گناباد به محل موکب این شهرستان در نجف اشرف را برعهده دارند.

۳۰۰ میلیون کمک نقدی و غیر نقدی

فرماندار گناباد نیز به خبرنگار مهر ابراز می کند: نذری دادن مجموعه ای از ارزشهای انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت های ماست.

محمدعلی نبی پور می افزاید: آیین نذری دادن به عزاداران امام حسین(ع) یا "نذری امام حسین" سنتی دیرینه و پسندیده در میان مسلمانان جهان و به خصوص شیعیان دنیاست که در کشور ما رواج بیشتری دارد.

وی ادامه می دهد: گناباد در اربعین امسال دو موکب یکی در نجف اشرف و یکی در کربلا خواهد داشت که میزبان زائران عزیز خواهد بود و برای راه اندازی این موکب ها فقط در دو هفته اخیر مردم گناباد ۳۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی داشته اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی