Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: جنگل های ابر و قطری، آبشار مجن، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بیشترین آمار بازدید گردشگران به شهرستان شاهرود را به خود اختصاص می دهند.

 

رییساداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود افزود : تابستان امسال160 هزار تن از آثار طبیعی شهرستان دیدن کرده و مجموعه های تاریخی و فرهنگی هم 90 هزار بازدید کننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی اقامت مسافران در سال جاری، اظهار داشت : استقبال بیشتر گردشگران از مناطق روستایی و منابع طبیعی شاهرود سبب شده تا مردم روستاهایی چون خرقان و خیج و نیز شهرهای کلاته خیج و مجن، برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اقدام کنند.

 

حسنی درخصوص کارهای انجام شده در مناطق گردشگری پر طرفدار شهرستان هم توضیح داد: فضاسازی، نورپردازی و اجرای سنگ فرش در راستای ساماندهی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی انجام شده و با ایجاد سکو، امکان اقامت شبانه 30 تن از مسافران در اطراف این مجموعه فراهم شده است.

 

رییساداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام را بهترین کمک به این مجموعه خواند و افزود : این مجموعه اکنون در فهرست ثبت موقت قرار گرفته و در صورت ثبت نهایی، از سوی سازمان یونسکو به تمام جهانگردان دنیا معرفی خواهد شد.

 

وی با اشاره به انتخاب مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان برای پیگیری این امر بیان کرد: با این حال نباید احساس شود که فقط سازمان میراث فرهنگی وظیفه پیگیری این موضوع را بر عهده دارد بلکه ثبت جهانی نیازمند همت جمعی مسوولان و مردم شهر است.

 

حسنی تصریح کرد : جلوگیری از بلند مرتبه سازی در اطراف مجموعه تاریخی و حفظ حریم منظری آن از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.

 

تابستان امسال 330 هزار مسافر در شهرستان شاهرود اقامت داشتند.

 

انتهای پیام / ذ

 

بازدید 90 هزار نفر از مجموعه های تاریخی و فرهنگی شاهرود در تابستان امسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد