Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد اربعین همدان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین از استان همدان عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مهرداد نادری‌فر پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان ایستگاه‌های صلواتی اربعین استان همدان اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی وزارت کشور قرار بود در ابتدا زوار همدانی برای حضور در مراسم روز اربعین از مرز خسروی خارج شوند که به دلیل مهیا نبودن بسترهای مناسب در این مرز زوار همدانی باید از مرز مهران خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مسئولان ایستگاه‌های صلواتی مستقر در استان افزود: علاوه براینکه بسترهای لازم برای تردد زائران هنوز در مرز خسروی مهیا نشده است، دقت داشته باشید مرز خسروی هنوز باز نشده است و طرف عراقی نیز اعلام کرده است که آمادگی پذیرایی از زائران ایرانی را ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بابیان اینکه در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها در مرز خسروی باز هم زائران همدانی از مرز مهران عبور می‌کنند عنوان کرد: استان معین کرمانشاه و مرز خسروی در بخش زیرساخت‌ها استان همدان است که خوشبختانه با ارسال وسائل،ماشین آلات و انجام برخی امور عمرانی به‌خوبی به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی از ثبت‌نام 15 هزار زائر همدانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: تا دیشب از 15هزار گذرنامه ارسالی به سفارت عراق برای 5هزار و 200 نفر ویزا صادرشده است چرا که به دلیل بالا بودن حجم تقاضا روند صدور ویزا کند شده است پس مردم از تجمع مقابل دفاتر زیارتی خودداری کنند.

نادری‌فر تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم علاوه بر افزایش صبر و حوصله خود، درخواست خود برای اخذ ویزا را به‌روزهای پایانی موکول نکنند و ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح، نسبت به بیمه بودن پاسپورت خود مطمئن شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو از فضا استفاده کرده و با گرفتن مبلغی کمتر از وجه اعلام‌شده ویزای تقلبی یا ویزای بدون بیمه تحویل متقاضیان می‌دهند ابراز کرد: اگر ویزای فرد فاقد بیمه باشد در صورت بروز حادثه در هنگام سفر نمی‌تواند از خدمات بیمه‌ای استفاده کند بنابراین لازم است مردم برای اخذ ویزا به دفاتر قانونی مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد اربعین استان همدان درباره تردد زائران با خودروی شخصی به سمت مرزها نیز افزود:ما در مرز مهران با کمبود فضا برای پارک ماشین روبه‌رو هستیم پس از مردم می‌خواهیم از سفر تک نفره با خودروی شخصی پرهیز و یا از وسایل نقلیه عمومی برای سفر استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه در شهر کربلا از سوی استان همدان 10 موکب راه‌اندازی شده است اظهار داشت: از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات مکان دقیق برپایی این موکب‌ها در نقشه مشخص شده است که قرار است این نقشه‌ها در ایستگاه‌های صلواتی توزیع شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

نادری‌فر افزود: ایستگاه‌های صلواتی درون استان نیز از دو روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده و عملاً از فردا وارد عرصه میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی می‌شوند پس لازم است مسئولان این ایستگاه‌ها نسبت به موضوعات مطرح‌شده توجیه شده باشند.

وی با تأکید براینکه همانطور که ایستگاه‌های صلواتی استان همدان با شور و اشتیاق در ابتدای کار فعال می‌شوند باید تا سه روز بعد از پایان اربعین نیز با همان شور به کار خود ادامه دهند ابراز کرد: باید در روزهای بعد از ابعین و در مسیر بازگشت نیز خدمات ما در ایستگاه‌های صلواتی ادامه داشته باشد.

سخنگوی ستاد اربعین همدان خطاب به مسئولان ایستگاه‌های صلواتی بیان کرد: اگرچه همدان دربخش خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در بین دیگر استان‌ها می‌درخشد اما مراقب باشید اسراف نشود و اقلامی مورد نیاز که در اختیار شما قرار می‌گیرد به گونه مصرف شود که بتواند پاسخگوی نیاز زائران در همه ایستگاه‌ها و در مسیر و رفت و برگشت آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا امسال نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین از استان همدان عبور می‌کنند تصریح کرد: زائران انتظار دارند همان طور که هنگام رفتن از استان مورد استقبال و پذیرایی ما قرا می‌گیرند هنگام بازگشت نیز از امکانات و پذیرایی ما بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان درباره لزوم توجه به مباحث فرهنگی نیز مطرح کرد: انتظار داریم تمامی ایستگاه‌های صلواتی ما نسبت به امور فرهنگی توجه داشته باشند تا بتوانیم از مانور بزرگ اربعین حسینی به عنوان بزرگترین تجمع اهل تشیع در جهان بیشترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال