Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: ۱۷۸ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان گلستان غیرفعال یا نیمه‌فعال است که تلاش داریم با حمایت از سرمایه‌گذاران برای فعال‌سازی این واحدها اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر از 688 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، 483 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان تصریح کرد: اشتغال این تعداد واحد صنعتی فعال 8630 نفر و سرمایه‌گذاری انجام شده 5493 میلیارد ریال است.

وی افزود: این بدین معنی است که در زمان حاضر حدود 70 درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان در حال فعالیت هستند.

به گفته وی همچنین از تعداد 376 طرح صنعتی در حال ساخت‌و‌ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی 198 طرح به صورت فعال در حال تکمیل ساخت و ساز بوده که پیش‌بینی می‌شود در صورت به بهره‌برداری رسیدن 3412 نفر اشتغال با سرمایه‌گذاری 8820 میلیارد ریال ایجاد کند.

خلیل زاده ادامه داد: 178 طرح صنعتی نیز بصورت غیرفعال یا نیمه فعال بوده که درصدد هستیم تا با پایش مستمر و حمایت از سرمایه‌گذاری نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کنیم.

وی کمبود نقدینگی و مشکل تأمین سرمایه‌ در گردش واحدهای تولید، تعدد و تکثر قوانین و مشکلاتی نظیر مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، کمبود نقدینگی و مشکل بازار فروش محصولات، بالا بودن نرخ سود بانکی و عدم حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاری تولیدی و برگشت سرمایه با مدت زمان بالا در بازار را از عمده موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بهره‌بردار نام برد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان اظهار کرد: همچنین فرسودگی ماشین‌آلات و پایین بودن تکنولوژی کارخانجات داخلی، کمبود دانش فنی و نداشتن اهلیت برخی از سرمایه‌گذاران جهت مدیریت واحدهای تولیدی و اختلاف شرکاء از دیگر موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بهره‌بردار است.

مساحت کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک 2041 هکتار بوده که از این میزان 836 هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین است و بالغ بر 481 هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با صدور چهار هزار و ۵۶۶ فقره سند مالکیت، فرایند حدنگاری شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صورت کامل به پایان رسید.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سند مالکیت همه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان خرداد صادر می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به ثبت و مالکیت فکری و معنوی شرکت را هم بیان کردند افزود:

در این جلسه مقرر شد با همکاری رئیس مرکز مالکیت معنوی، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند