Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضایی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل افزود: بر اساس این هدفمند سازی، تمامی اقشار بویژه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در جامعه هدف قرار دارند و شیوه های مبارزه با تهدیدات احتمالی به آنان آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان نیز ضمن یادگیری آموزش های لازم، اطلاعات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را به خانواده های خود انتقال می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی بحث اطلاع رسانی آحاد جامعه را در زمینه اجرای پدافند غیرعامل، بسیار موثر خواند و اظهار کرد: طرح پدافند غیرعامل و آگاهی از راهکارهای مبارزه با تهدیدات احتمالی، مورد تاکید مقام معظم رهبری و سازمان پدافند غیرعامل است و به تمام ادارات کل نیز ابلاغ شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان یادآور شد: در بودجه سال 96، قانونگذار، ادارات کل را وادار کرده است که یک درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را به اجرای پدافند غیرعامل احتصاص دهند.
رضایی با بیان اینکه رویکرد پراکندگی زیرساخت ها، دارایی و سرمایه ها یکی از اصول سازمان پدافند غیرعامل است، اضافه کرد: سیاست پراکندگی اماکن مهم و سرمایه ای کشور، موجب کاهش آسیب پذیری آنان خواهد شد چرا که با حمله و تهدید به یکی از اماکن، دیگر مکان های حیاتی و سرمایه ای کشور در معرض خطر نخواهند بود.
به گفته وی، طبق اصول پدافند غیرعامل، مکان یابی بسیار مهم است و باید از جمع بودن اماکن مهم و حساس کشور در یک جا، خودداری کرد.
وی به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل کردستان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، همگام با سایر استان ها، رایزنی شده و 2 میلیارد ریال برای مطالعه آن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان با بیان اینکه در اجرای این طرح از بخش خصوصی کمک می گیریم، افزود: 11 شرکت را برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل معرفی کرده ایم که چهار شرکت تایید شدند.
رضایی اضافه کرد: در صورت توافق با این شرکت ها و مراکز تحقیقاتی این طرح، چراغ راه حوزه پدافند غیرعامل قرار می گیرد.
وی به اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل کردستان در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان، تفاهم نامه با دستگاه های ذیربط و بازدید از مراکز سایبری دستگاه های اجرایی استان از جمله این اقدامات است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
امسال از 6 تا 12 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و شعار امسال این هفته پدافند غیر عامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور، است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت قدردانی کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در پیامی روز ماما را تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

«روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت و پاسداشت حرفه‌ای مقدس و مؤثر در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور است.

قشری سختکوش و صبور که خدمات آنان، ایران اسلامی را به پرچمدار ترویج فرهنگ خانواده محور در دنیا تبدیل کرده است.

اینجانب با تبریک این روز ارزشمند و با شعار "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"؛ ضمن اهتمام مجدانه در راستای ارتقاءکرامت این عزیزان، جایگاه والای جامعه‌ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده بوده است، را ارج می نهم.»

کد خبر 750785

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است