Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:48:14 GMT

لزوم ایجاد تشکل صنفی از نخبگان قرآن کشور

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۰۸۵۱

لزوم ایجاد تشکل صنفی از نخبگان قرآن کشور

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: یک تشکل صنفی از نخبگان قرآنی تشکیل شود که سهم ویژه ای در تصمیم گیری های بزرگ قرآنی داشته باشند، ما به این گروه مرجع در حوزه قرآنی احتیاج داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ برنامه رادیویی افق که روزهای شنبه هر هفته از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، شنبه ششم آبان ماه به "چرایی و چگونگی نقد مسابقات سراسری قرآن و تشکیل پویش های مردمی در این موضوع" می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دکتر حمیدرضا بصیری حقوق دادن و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مهمانان حضوری این برنامه بودند.

حجت الاسلام بصیری با بیان اینکه مساله نقد و نقد پذیری در تمام جوانب مربوط به زندگی اجتماعی از مسائلی است که باید فرهنگ سازی شود، گفت: این در حالی است که قرآن مبنای زندگی را بر نقد کردن قرار داده است، امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت و مشاوره در قرآن اشاره به مساله نقد دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصل نقد یک ضرورت اجتماعی و انسانی و قرآنی است و در عین حال که یکی از اخلاقیات خداست و اولین ناقد خداست، نقد کردن ها دارای یک آسیب هایی است که باید به آنها توجه کرد.

انجم شعاع در ادامه با بیان اینکه ما با اعضای این پویش مردمی تا کنون دو جلسه گذاشته ایم، اظهار کرد: بیشترین مطالبات در این دو جلسه در حوزه مسابقات بود، در جلسه دوم یک انتخاباتی برگزار شد و گروهی مامور پیگیری مطالبات دیگر شدند.

وی تصریح کرد: در این راستا منتظر هستیم تا طرح مکتوب را ارائه کنند که اگر ارائه شود در خصوص موضوع مسابقه مذاکرات بعدی را انجام خواهیم داد و ما دنبال این هستیم که پیشنهادات اصلاحی عزیزان را برای سال بعد انجام دهیم.

انجم شعاع با بیان اینکه در حوزه آیین نامه مسابقات قرآن هنوز جای کار وجود دارد، تاکید کرد: در حوزه صوت و لحن باید کار متقن تر کنیم که سلایق در آن کمتر بشود.

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: همچنین چرخش داوری روشن نیست جوانان جای خود را در نظام داوری نمی توانند جانمایی کنند، در حضور اساتید حالت ایستایی وجود دارد، حضور برخی از اساتید پیوسته تکرار می شود، بنابراین در خصوص آیین نامه چرخش داوری، نحوه داوری، نظام پرداخت و سطح داوری باید تا سال آینده تدوین صورت گیرد.

حجت الاسلام بصیری در راستای صحبت های انجم شعاع گفت: نقد باید عالمانه باشد و غیر منصفانه نباشد، نقد بدون اثبات نقد خوبی نیست، دو نوع نقد مثبت و منفی داریم نقد یعنی محک زدن به این گونه که علاوه بر بیان خوبی ها باید نواقص را هم بازگو کرد.

وی گفت: در این راستا یک پارلمان قرآنی و مجلس قرآنی از نخبگان به وجود بیاید، نقد ها گفته شود و قانون و آیین نامه ایجاد شود، قوانین بالادستی برای سیاستگذاری امور کلان قرآنی تصویب شود.

انجم شعاع در پایان تاکید کرد: در اصلاح روند یک نفر هم برای ما امتی است ممکن است ما برای این پویش بخشی از پازل را که مسابقات قرآن است حل کنیم ولی تاکید می کنیم که عزیزان باید سهم ویژه ای در تصمیم گیری های بزرگ قرآنی داشته باشند تا جایی که آیین نامه داوری را تدوین کنند ما به این گروه مرجع برای تصمیم گیری های کلان حوزه قرآنی احتیاج داریم.

وی افزود: در این راستا یک تشکل صنفی از نخبگان قرآنی تشکیل شود و آیین نامه آن قابل طرح در شورای توسعه فرهنگ قرآنی است و قانون مند کردن این ساختار مردم نهاد باید از اولویت های کاری به شمار آید.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود