Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل خبرگزاری «آپا»ی کشور آذربایجان در بازدید از غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره وضعیت آزادی رسانه‌ها در این کشور، اظهار کرد: ما هر خبری که لازم باشد را با سه ویژگی می‌نویسیم؛ یکی از این ویژگی‌ها این است که برخلاف قوانین دولت و کشور و همچنین برخلاف اخلاق رسانه‌ای خبری را منتشر نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وصاله ماهر قیزی ـ مدیرعامل خبرگزاری «آپا»ی کشور آذربایجان ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات اخیر کشور آذربایجان مبنی بر جنگ قره‌باغ،‌ اظهار کرد: در حال حاضر مشکل بزرگ ما جنگ قره‌باغ است که با آن مواجهیم. کشور ایران چند سالی در دوران دفاع مقدس بوده است و ما را درک می‌کند. ما در رابطه با هیچ کشور اشغالگری خبر مثبت نمی‌دهیم. کشور ما مثل ایران کشوری است که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند.

او که اولین مدیرعامل زن و موسس خبرگزاری در کشور آذربایجان است، گفت: ما در کشورمان هیچ موقع خبر و مطلبی بر علیه مسلمانان نشر نمی‌دهیم. تفکر ما این است که اگر ما این کار را انجام دهیم قسمت اعظمی از مسلمانان که به این باورها اعتقاد دارند را تخریب می‌کنیم و به نوعی بر ضد باورهای دینی مردم کاری انجام نمی‌دهیم.

ماهر قیزی درباره فعالیت رسانه‌ای و آزادی بیان در این کشور، گفت: رسانه‌های ما در مورد مسائل مختلف سیاسی، مسائل مربوط به مجلس هیچ محدودیتی ندارند. به عنوان مثال اگر یک گروهی بر ضد دولت فعالیت انجام دهند آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. یا جناح مخالف دولت اگر بخواهد فعالیت یا تظاهرات انجام دهد، خبررسانی و آن را نشر می‌دهیم.

این مدیرعامل درباره فعالیت خبرگزاری آپا، گفت: آپا روزانه هزار خبر تصویری و مکتوب منتشر می‌کند. یک تلویزیون اینترنتی دارد که هر روز ۱۴ ساعت برنامه تلویزیونی پخش می‌کنیم. این تلویزیون اینترنتی به زبان آذربایجانی است.

او گفت: من اولین بنیانگذار زن موسسه آپا هستم و پیش از این هم مدیران زن دیگری در رسانه‌های آذربایجان فعالیت داشته‌اند. من تنها عضو زن شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان هستم و مابقی اعضا مرد هستند.

ماهر قیزی با اشاره به اینکه خبرگزاری آپا برای چهارمین سال است در نمایشگاه مطبوعات شرکت می‌کند، درباره رسانه‌های ایران، اظهار کرد: ما نسبت به رسانه‌های ایران خیلی استناد می‌کنیم و خبر می‌گیریم. رویدادهایی که در ایران اتفاق می‌افتد برای ما بسیار مورد توجه است. سال گذشته به واسطه سفیر ایران پنج سفر رسانه‌ای به ایران و شهرهای مختلف آن داشتیم و گزارش‌های مختلفی از صنایع و تجارت ایران پخش کردیم که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت؛ البته با خبرگزاری ایرنا و شبکه جهانی سحر نیز همکاری‌هایی داریم.

مدیر عامل خبرگزاری آپا از کشور آذربایجان با اشاره به اینکه هر رسانه‌ای بیشتر در رابطه با مسائل کشور خود فعالیت می‌کند، گفت: ما علاوه بر این سعی می‌کنیم خبرهای مربوط به کشور همسایه را هم در نظر بگیریم و انتظاری که از رسانه‌های ایران داریم این است که به مساله مناقشه قره‌باغ به شکل مثبت توجه کنند. علت خواهش من این است که به خاطر مناقشه قره‌باغ جوانان زیادی مورد حمله و شهید شده‌اند بنابراین اینها هم جزو جهان اسلام هستند و انتظار داریم رسانه‌های ایران بیشتر آنها را مورد توجه قرار دهند. متاسفانه در حال حاضر اراضی که مورد مناقشه و در دست ارمنستان است مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی هستند که کاملا تحقیر شده‌اند.

وی درباره‌ی تفاهمنامه‌ای که قرار است مابین خبرگزاری آپا و دانشجویان ایران (ایسنا) در آینده منعقد شود، گفت: مطمئنا از این پس به صورت جدی‌تر و رئال در زمینه خبر همکاری خواهیم کرد و دیگر نیازی به خبرهای خبرگزاری‌ها که صداقت را رعایت نمی‌کنند نخواهیم داشت. متاسفانه گاهی اوقات دیده‌ایم که خبرهای اشتباه و غرض‌ورزانه در برخی رسانه‌های ایران منتشر شده است که ما از آنها استفاده نمی‌کنیم اما به هر حال برخی خبرگزاری‌های آذربایجان به آن خبرها هم استناد کرده‌اند.

ماهر قیزی در پایان درباره فعالیت‌های خبرگزاری آپا، گفت: این خبرگزاری به زبان‌های آذربایجانی، روسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر می‌شود و در حال حاضر ۲۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند. خبرگزاری آپا اسپورت اولین خبرگزاری ورزشی ایران، لنت آز و وست آز هم از دیگر خبرگزاری‌هایی هستند که زیرمجموعه آپا فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری آذری آپا در جریان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات قرار است تفاهمنامه‌ای را به منظور گسترش تعاملات رسانه‌ای امضا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق