Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد محیط زیست مهم ترین عامل خلل در تامین آب را درگیری مسائل سیاسی با این امر ملی دانست.

به گزارش ایمنا، سالهای اخیر را بحرانی ترین سالهای کمبود آب در کشور می توان نامید تا جایی که این بحران در برخی از مناطق جنبه سیاسی هم پیدا کرده است. با توجه به این موضوع و نقش رسانه ها در تبیین مشکلات آبی نشست "نقش رسانه‌ها در کاهش بحران آب با حضور میر مهرداد میرسنجری، هادی خانجی و بابک کلانی در تالار گفت‌وگو شماره سه نمایشگاه مطبوعات برگزار ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخشی از مطالب گفته شده از سوی مهرداد میر سنجری استاد محیط زیست و عضو هیئت مدیره انجمن ارزیابی محیط‌زیست را می خوانید.

تا به امروز از بین ۶۰۰ دشت در کشور ۳۰۰ عدد از آنها از بین رفته اند. با این حال روزانه برای هر نفر ۵ لیتر آب مورد نیاز است. آیا بحران آب مربوط به جناه و یا حزب خاصی می شود. متاسفانه برخی از مسائل سیاسی وارد این موضوع مهم شد و بزرگترین معضل زیست محیطی را همین موضوع می توان دانست، اما این را هم باید گفت که مسائل محیط زیستی در یک دوره ۴ ساله حل نمی شود.

در کتابهای تاریخی یونانی ها گفته شده هیچگاه از ایرانیان دیده نشده که آب دهان خود را روی زمین بیندازند. این نشان از حفظ محیط زیست است حال چرا با چنین مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم؟ درست است که نقش مسئولان در این موضوع مشهود است اما نقش عوامل(مردم) را نباید نادیده گرفت.

گذشتگان ما در خشک ترین شهرها سعی در استفاده بهینه از این نعمت خدادادی داشتند. قنات بهترین شیوه مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی، مبتنی بر توسعه پایدار بوده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان