Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معتقد است نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌‌مند به خارج از کشور شد چراکه چنین کاری موجب قرار گرفتن علم در یک دایره بسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت رای اعتماد مجلس شوراي اسلامي به وی برای کاهش میزان مهاجرت نخبگان از کشور، افزود: وزارت علوم هیچ منعی برای مهاجرات دانشجویان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آموزه‌های اسلامی و حدیث پیامبر در خصوص یادگیری علوم در دورترین نقاط دنیا، گفت: نگرانی در حوزه مهاجرت وقتی ایجاد می‌شود که ما در کشور نتوانیم از این متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره بگیریم ولی اگر این دانشجویان برای تحصیل از کشور خارج شوند و مجددا پس از اتمام تحصیل خود به کشور بازگردند، این موضوع نه تنها اشکال و ایرادی ندارد بلکه در برخی موارد مفید هم است.

غلامی تاکید کرد: یکی از مباحث مهم پیش روی وزارت علوم طی چهار سال آینده، ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشجویان مهاجرت ‌کرده تحصیلی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌‌مند به خارج از کشور شد، عنوان کرد: در این صورت وضعیت علم و دانش در کشور در یک دایره بسته قرار خواهد گرفت و هیچ‌‌گاه پیشرفتی در جهت علمی برای ما حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: مگر فرزندان ما برای بازگشت به کشور چه چیزی می‌‌خواهند؟ آن‌‌ها برای بازگشت به کشور شغل، درآمد متناسب با شرایط کاری و آسایش فکری می‌‌خواهند که اگر این موارد فراهم شود، تمام کسانی که مهاجرت تحصیلی کرده‌‌اند به کشور باز می‌گردند.

در همین زمینه: کنار نمی‌کشم متکی کردن دانشگاه‌ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسات صبح و ظهر فراکسیون امید رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی