Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@07:02:12 GMT

داستان هاي آموزنده افراد موفق

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۷۵۷۳

داستان هاي آموزنده افراد موفق

خبرگزاري آريا -

در اين مطلب 7 داستان کوتاه از افراد بسيار موفق – و ثروتمند – دنيا را برايتان نوشته ايم که مي تواند به 7 قانون طلايي براي موفقيت در زندگي هر فرد تبديل شوند. اين افراد کارهايي کرده اند که مردم عادي از انجام آن شانه خالي مي کنند.
1. گاي لاليبرت، موسس شرکت سرگرمي Cirque du Soleil: هر کاري دوست داري انجام بده، اما دنبال پول هم باش
گاي لاليبرت پيش از تاسيس شرکت بزرگ سرگرمي خود يک دلقک سيرک بود که تا دبيرستان بيشتر درس نخوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود کمک هاي مالي دولت، ضامن هاي مهربان و سخت کوشي خود لاليبرت، سيرکي که او راه اندازي کرده بود براي سال هاي بيشتري روي پا ايستاد و توانست پيشرفت هاي مثبتي داشته باشد. ايده درخشان لاليبرت باعث شد تا اين سيرک از وضعيت کسادي به شرکتي پرسود تبديل شود. تا جايي که امروز اين مرد حدود 1.8 ميليارد دلار دارايي دارد و از يک دلقک ساده به يکي از ثروتمندان و افراد موفق دنيا تبديل شده است.
2. سوز اورمان، مشاور مالي: کمتر پس انداز کن، بيشتر درآمد داشته باش
سوز اورمان به مردم پيشنهاد مي دهد تا به جاي محروم کردن خود، با رفتارهاي اقتصادي درآمد خود را افزايش دهند. هنگامي که سوز حدود 35 ساله بود، خيلي خوب زندگي مي کرد اما در قرض غرق شده بود. او نمي توانست دست از زندگي لوکس خود بردارد، بنابراين در صدد يافتن راه حل شد.
او هر کاري دوست داشت انجام مي داد، به دنبال يافتن فرصت هاي مالي بود و امروز به جايي رسيده است که براي سفر به دور دنيا با جت شخصي خود به طور سالانه حدود 300 هزار دلار هزينه مي کند.
بنابراين، بهتر است زمان خود را براي يافتن موقعيت هاي مالي صرف کنيد نه روي قران روي قران گذاشتن.
3. بيل گيتس، موسس مايکروسافت: تقليد کردن بهتر از نوآوري است
بيل گيتس، يکي از موفق ترين شرکت هاي دنيا با اعتبار 67 ميليارد دلاري را تحت ليسانس سيستم عامل IBM ساخت. حقيقت اين است که اين نرم افزار با تقليد از کدهاي فرد ديگري ساخته شده است. مايکروسافتِ گيتس فاکتور نوآوري را در کارنامه خود کم داشت. به همين دليل، نرم افزار شرکت ديگري را با قيمت 25 هزار دلار خريد.
وقت گيتس نرم افزار دست دوم را به دست آي.بي.ام رساند، اين نرم افزار باگ هاي زيادي داشت و مهندسان IBM آن را دوباره از نو بازنويسي کردند. اما پس از سي و سه سال، ديگر کسي به اين مساله اهميتي نمي داد.
ابتکار به اندازه استفاده به موقع و هوشمندانه از ايده هاي ديگران اهميت ندارد.
4. وارن بوفت، سرمايه گذار: کارداني خوب است اما شناخت فرد مناسب بهتر است
وارن بوفت وقتي خيلي جوان بود ايده سرمايه گذاري خود را آغاز کرد اما کارايي لازم را نداشت زيرا به طور شخصي ارزش چنداني براي ايجاد يک حرکت بزرگ در بازار را نداشت. بوفت تا زماني که نتوانست بر خجالت خود غلبه کند و شرکاي سرمايه گذاري خود را تغيير دهد پولدار نشد. هيچ کس نمي تواند به تنهايي ثروتمند شود.
5. آدام مک‌کاي، تهيه کننده / کارگردان هاليوود: معاملات دو سر برد شکست واقعي هستند
آدام مک‌کاي، يکي از موفق ترين تهيه کننده / کارگردان هاي هاليوود است. او در نوشتن فيلنامه فيلم هايي همچون در شب هاي تالدگا، برداران ناتني، افراد ديگر و دونده آخر با ويل فرال همکاري داشت و اين مساله باعث شهرت او شد. موفقيت او زماني رخ داد که به جاي بازي در برنامه زنده و کمدي شب هاي يکشنبه، شغل نويسندگي آن را انتخاب کرد و به همين دليل سه دهه جزو نويسنده هاي برتر اين برنامه شناخته مي شود.
دليل موفقيت در اين معامله نيز اين بود که نخواست هر دو طرف از آن سود ببرند. در عوض، او به فرد بانفوذ اين برنامه به نام لورن ميشلز گفت براي ماندن در اين برنامه بايد تيم خودش را داشته باشد و اگر اين طور نشود از اين برنامه خواهد رفت. ميشلز نيز درخواست او را پذيرفت.
6. ريچارد برنسون، موسس شرکت ورجين: با ايجاد کار، ثروت خود را افزايش دهيد
سر ريچارد برنسون از اختلال شديد در خواندن (ديسلكسى‌) رنج مي برد اما او از اين نقص خود به عنوان بزرگ ترين توانايي خود بهره گرفت. برنسون موسسه ويرجين را به عنوان صندوق سرمايه گذاري راه اندازي کرد که روي شرکت هاي کوچک و ايده هاي ناب سرمايه گذاري مي کند.
او هرگز کمپاني هاي ديگري از ويرجين راه اندازي نکرد زيرا توان مديريت آنها را نداشت. او مي گويد: من اگر مي توانستم ترازنامه ها را بخوانم هرگز به جايگاه کنوني خود نمي رسيدم.
7. استيو جابز، موسس اپل: هيچ چيز به اندازه شکست موجب موفقيت نمي شود
استيو جابز در دهه 1980 ميلادي ايده اي از تصوير سه بعدي در سر داشت که همه صنايع دفاع، نفت و پزشکي را دگرگون کند. اما او در ايده پردازي خود اشتباه کرد و براي اين اشتباه ميليون ها دلار از سرمايه شخصي خود را از دست داد و در سال 1991 ميلادي، کمپاني 125 هزار دلاري پيکسار را تعطيل کرد.
در آن زمان، تنها سود حاصل از پيکسار، تيم کوچکي از انيماتورهايي بود که از نرم افزار پيکسار براي براي ساخت تبليغات کامپيوتري تلويزيون بهره مي گرفتند. همين گروه بعدها کارتون داستان اسباب بازي ها را توليد کردند. هنگامي که جابز در سال 2011 ميلادي درگذشت، بيش از 70 درصد از سرمايه 8.3 ميليارد دلاري او حاصل از سهام او در استوديو پيکسار بود، صنعتي که هرگز قصد ورود به آن را نداشت.
منبع:برترين ها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند