Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- انتخابات شورای شهرداری ها و همچنین استانداری در الجزایر قرار است 23 نوامبر (دوم آذر )در این کشور برگزار شود و به همین منظور ،تبلیغات انتخاباتی در این کشور از امروز یکشنبه به صورت رسمی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا،انتخابات شورای شهرداری ها و همچنین استانداری ها اهمیت زیادی دارد.در خصوص بلدیه ها (شهرداری ها) باید گفت که وظایف شهرداری ها در الجزایر منحصر به مسائل ساخت و ساز و عمرانی و همچنین نظافت شهر نمی شود بلکه این بلدیه ها هستند که تقریبا همه گونه خدمات دولتی را از قبیل صدور گذرنامه، شناسنامه،کارهای نقل و انتقال خودرو و غیره را به مردم ارائه می دهند و این مردم هستند که در این انتخابات رئیس بلدیه محل سکونت خود را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مورد شوراهای استانداری نیز باید گفت این شوراها علاوه بر نقش محلی که در منطقه خود ایفا می کنند،در انتخاب نمایندگان مجلس سنا نیز نقش دارند و دوم سوم نمایندگان مجلس سنا را این ها انتخاب می کنند.
بر اساس قوانین الجزایر، تبلیغات برای این انتخابات از 25 روز پیش از رای گیری آغاز می شود و تا سه روز پیش از رای گیری ادامه می یابد.
در زمان تبلیغات انتخاباتی ،تنها استفاده از دو زبان عربی و آمازیغی مجاز است و کسی اجازه ندارد از زبان های خارجی در جریان تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و البته ظاهرا مقصود از زبان های خارجی اینجا زبان فرانسوی است.
مقام های الجزایری جاهای خاصی برای چسباندن پوسترهای تبلیغاتی در جاهای مختلف شهرها آماده کرده اند و بنا بر این نامزدها و طرفدارانشان حق ندارند برگه های تبلیغاتی خود را بر دیوارهای شهر و جاهایی که دولت اجازه نداده، بچسبانند و البته باید منتظر ماند و دید که آیا این مساله رعایت می شود یا این انتخابات باعث زشت شدن چهره شهر می شود.
همچنین نامزدها حق تبلیغات در اماکن عبادتی مانند مساجد و همچنین ادارات دولتی و نهادهای علمی و آموزی ندارند.
دریافت کمک های نقدی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از کشورهای خارجی یا اتباع خارجی ممنوع است و احزاب و همچنین نامزدهای مستقل بسته به توان مالی خود، برای تبلیغات هزینه می کنند.
مردم نمایندگان خود را در این انتخابات برای مدت 5 سال انتخاب می کنند و این انتخابات از نظر اهمیت، پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس قرار دارد.
در این انتخابات که در الجزایر به انتخابات محلی معروف است،165هزار نفر برای شوراهای شهرداری و 16هزار و 600نفر برای شورای استانداری نامزد شده اند.
حدود 51 حزب سیاسی و چهار ائتلاف سیاسی و همچنین شخصیت های مستقل ، از قبل خود را برای این انتخابات آماده کرده اند و نامزدهای این احزاب و همچنین افراد مستقل برای کسب کرسی های شورای استانداری در 48 استان و یک هزار و 541 بلدیه (شهرداری) آماده می کنند.
حزب جبهه آزادیبخش ملی(حزب حاکم ) بزرگترین حزب در الجزایراست وتنها حزبی است که در همه استان ها و شهرداری های این کشور لیست دارد .«جمال ولد عباس» دبیر کل این حزب این حضور گسترده در الجزایر را نشان دهنده قوت این حزب دانست.
حزب تجمع ملی دمکراتیک که نخست وزیر از این حزب است،مهم ترین رقیب حزب جبهه آزادیبخش ملی است.
احزاب مخالف دولت مانند حزب طلائع الحریات (پیشگامان آزادی )، ائتلاف اسلامی متشکل از احزاب حرکة النهضة (جنبش النهضه)، جبهة العدالة و التنمیة (جبهه عدالت وتوسعه)، حرکة البناء الوطنی (جنبش سازندگی ملی ) در انتخابات پیشین ادعا کرده بودند این انتخابات سالم و شفاف نیست در نتیجه انتخابات را تحریم کرده بودند اما بیشتر احزاب مخالف این بار تصمیم گرفته اند با قدرت در این انتخابات شرکت کنند که با این اوصاف پیش بینی می شود درصد مشارکت در این انتخابات نسبت به انتخابات پیشین مانند انتخابات مجلس در بهار گذشته بالاتر باشد.
یکی از نگرانی های مقام های رسمی الجزایر، پایین بودن درصد مشارکت مردم در انتخابات است به گونه ای که بر اساس آمارهای رسمی ،درصد مشارکت مردم در انتخابات مجلس در بهار گذشته حدود 38.5درصد بود و این در حالی است که برخی ادعا می کنند درصد مشارکت از این هم کمتر بوده است.
خبرگزاری رسمی الجزایر(واج) در خصوص ترکیب سنی و سطح تحصیلات و به طور کلی مشخصات نامزدها ی انتخابات بلدیه ها نوشته است: 51.5درصد از نامزدها زیر 40 سال سن دارند و 4.5درصد از آن ها نیز سنشان بیش از 60 سال است.
بر اساس اعلام مقام های رسمی الجزایر،25درصد از نامزدهای شورای های شهرداری، دارای تحصیلات دانشگاهی ، 59درصد دارای تحصیلات در سطح دبیرستان و 16درصد نیز دارای تحصیلات ابتدایی هستند و زنان 18درصد از کل نامزدها را تشکیل می دهند.
درخصوص نامزدهای شورای های استانداری نیز باید گفت که 48درصد آن ها زیر 40 سال و 4.8دصد آن ها بالای 60 سال عمر دارند و 28درصد این نامزدها زن هستند.
در خصوص سطح تحصیلات نامزدهای شورای استانداری نیز باید گفت که بر اساس اعلام منابع رسمی الجزایری،34.5درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، 52.5درصد دارای تحصیلات در حد دبیرستان و 13درصد دارای تحصیلات ابتدایی اند.
خاورم **2041**3404**گزارش: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است