Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری بر اهمیت معرفی نقش و فعالیت‌های شورای عالی عتف در رسانه‌ها تاکید کرد.

مهندس مصطفی کاظمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: آنطور که شاید و باید شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و فعالیت‌های این شورا و قانونی که مترتب بر آن است،  در رسانه‌ها منتشر نشده است و اهمیت آن به عموم جامعه و دستگاه‌ها معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشور ما متاسفانه دستگاه‌ها آنطور که باید به چارچوب قانون تن نداده‌اند و از سیاست‌های کلان تبعیت نمی‌کنند و در این زمینه یک ناهماهنگی وجود دارد.

معاون دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وقتی سیاست‌های کلان به مرحله اجرا می‌رسد دستخوش ناهماهنگی‌های زیادی می‌شود، از این رو در سطح کلان کشور باید یک بار دیگر جایگاه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) دوباره بازتعریف شود.

کاظمی افزود: مثلا باید وظایف معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم از وظایف این شورا تفکیک شود؛ چرا که معاونت علمی و وزارت علوم دستگاه اجرایی هستند و شورای عالی عتف یک نهاد سیاستگذار بالادستی است و از این رو این دستگاه‌ها باید تابع سیاست‌های مصوب شورای عالی عتف باشند.

وی تاکید کرد: شورای عالی عتف و دبیرخانه این شورا یک نهاد اجرایی نیستند و یک شورای فرادستگاهی هستند و به همین خاطر است که ترکیب آن بسیار گسترده است و ریاست این شورا را رییس‌جمهور بر عهده دارد.

معاون دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این نقض غرض است که وظایف شورا و دبیرخانه شورا در حد یک دستگاه اجرایی تغییر داده شود و همانند معاونت علمی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با این شورا برخورد شود.

کاظمی گفت: با توجه به نقش سیاستگذاری این شورا باید به جایگاه آن در کلیت حاکمیت تاکید شود و به رسمیت بیشتری شناخته شود و جهت جلوگیری از اتلاف منابع و موفقیت سیاستگذاری‌های انجام‌شده باید به سیاست‌های این شورا اهمیت بیشتری داده شود تا بتوانیم اهدافی را که در حوزه علم و فناوری تدوین می‌شود، به بهترین شکل به اجرا درآوریم و هر کسی به صورت جزیره‌ای و شاخه شاخه عمل نکند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه علم و فناوری باید زیر چتر سیاست‌های این شورا عمل کنند و تا زمانی‌که این اتفاق نیفتد، ما شاهد پرت منابع خواهیم بود.

معاون دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ما باید بپذیریم که منابع‌مان محدود است و نباید نسبت به منابع‌مان با بی‌توجهی عمل کنیم.

کاظمی در پایان اظهار کرد: سرعت و رشد ما در حوزه علم و فناوری می‌توانست به مراتب خیلی بیشتر از آن چیزی که در حال حاضر است، باشد و آنچه که در حال حاضر درباره پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری بازتاب داده می‌شود، به نظر می‌رسد با واقعیت فاصله دارد و مقداری جنبه تبلیغی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند .

 نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجا است چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است از دستگاه قضایی می‌خواهیم  در این زمینه ورود کند .

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به  برکت وجود  این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها تامین شود.

 نهم اردیبهشت روز شورا‌ها نامگذاری شده است این روز را هم به مردم و هم به افرادیکه در این زمینه فعالیت می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم .شورا‌ها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود.
ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شورا‌های قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم  در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شورا‌ها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد .

حجت الاسلام و المسلمین همچنین دشمنی آمریکا با ملت ایران را تاریخی عنوان کرد و افزود: آنها تبعیت صد در صدی می‌خواهد می‌خواهد ایران اسلامی کاملا تابع زورگویی‌های آن‌ها باشد.

امام جمعه خرمشهر در پایان ضمن تشکر از فعالان  عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشگی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»