Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:33:47 GMT

شاخص سلامت اجتماعی در کشور سنجیده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۲۲۸۳

شاخص سلامت اجتماعی در کشور سنجیده نمی‌شود

کرج - مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه شاخص سلامت اجتماعی در کشور سنجیده نمی‌شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی شکل کودکانه‌تری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موسوی چلک همایش «سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده» که صبح یکشنبه در  سالن شهید فهمیده برگزار شد، بابیان بااینکه باید دید حوزه اجتماعی کشور ایران در چه مسیری قرار دارد و ادامه این روند آیا امنیت ما را با مشکل مواجه می‌کند یا خیر، اظهار کرد: ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در کشوری با جمعیتی بالغ‌بر ۸۰ میلیون نفر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر میزان ورودی زندان‌ها در کشور عنوان‌شده که این آمار تقریباً به ازای هر یک ساعت رقمی بالغ‌بر ۴۹ نفر است، افزود: این امر در سال ۵۸ بالغ‌بر ۱۰ زندانی به ازای هر یک ساعت بود.

هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد در کشور وجود دارد

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: جمعیت گرفتار حوزه اجتماعی کشور چند برابر شده است، طبق آمار مسئولان بهداشتی ۲۳ تا ۲۵ درصد مردم حداقل یک اختلال روانی دارند یعنی به ازای هر چهار نفر حداقل یک فرد دچار اختلالات روانی است.

وی به وضعیت اسف‌بار آمار طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: خشونت در جامعه به حدی شده که امروز شاهد سالمند آزاری در این جامعه هستیم، باید در حوزه اجتماعی با مردم صادق و شفاف باشیم و پرداختن به این موضوع را سیاه نمایی نپنداریم.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد در کشور جمعیتی بالغ‌بر ۱۹ میلیون نفر را به خود اختصاص داده است، از حوزه اجتماعی بیمار رنج می‌بریم، باید این نکته را نیز مطرح کرد که متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نفوذ پیداکرده است.

۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور درگیر مواد مخدر هستند

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور درگیر مواد مخدر هستند، ادامه داد: دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آمار یادشده مصرف‌کنندگان دائمی مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی شکل کودکانه‌تری را به خود گرفته و متأسفانه سن افراد درگیر جرائم در کشور کاهش‌یافته است، افزود: میانگین گفتگو بین اعضای خانواده‌ها در کشور گاه به ۱۵ دقیقه نیز نمی‌رسد.

سلامت اجتماعی وقتی درگیر جانب‌داری‌های سیاسی می‌گردد ظلم بزرگی اتفاق می‌افتدموسوی چلک با تأکید بر لزوم تقویت مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: امنیت اجتماعی با موضوعات اجتماعی تعریف خواهد شد، اگر از تهاجم فرهنگی به ناتوی فرهنگی رسیدیم به سبب آثار تخریبی آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای سلامت اجتماعی و سنجش مستمر شاخص سلامت اجتماعی الزامی است، تأکید کرد: متأسفانه تا امروز حتی یک‌بار این شاخص‌ها در کشور سنجیده نشده است.

به گفته مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور سلامت اجتماعی وقتی درگیر جانب‌داری‌های سیاسی می‌گردد ظلم بزرگی است که به این حوزه تحمیل می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است