Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران آب نیازمند فردی متخصص، صاحب نظر و متکی بر دانش روز هستیم که کارنامه وزیر پیشنهادی نیرو برای مدیریت این بحران مثبت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالله رضیان روز یکشنبه در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو در موافقت با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آب و برق دو عامل کلیدی در توسعه پایدار کشور بوده و با بالا رفتن استانداردهای زندگی روز به روز بر میزان تقاضا این دو کالا افزوده شده لذا تامین این دو عنصر اساسی زندگی امروز بشر به خصوص آب با دشواری های زیادی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بدون تردید یکی از مسایل اساسی و ابر چالش های کشور موضوع آب است که در شرایط فعلی و با بروز خشکسالی های پی در پی بیش از پیش اهمیت داشته و در برنامه ششم توسعه به عنوان چالش های خاص راهبردی در کشور تعیین شده و وضعیت آب از شرایط نامناسبی برخوردار است.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه کلیدی است و اینکه چه کسی با چه اندیشه ای این وزارتخانه را مدیریت می کند بسیار حائز اهمیت است.
رضیان افزود: رییس جمهوری فردی را برای تصدی این وزارتخانه پیشنهاد کرده که کاملا آشنا به وزارت نیرو، مسلط به زیر و بم های مسایل آب کشور است چرا که او هم دارای تحصیلات مرتبط در بالاترین سطوح است و هم سابقه طولانی در مدیریت منابع آب کشور از جمله به عنوان معاونت آب وزارت نیرو دارد.
وی ادامه داد: آقای اردکانیان دارای تجربیات ارزشمندی در حوزه انرژی است و مسوولیت چندساله او به عنوان قائم مقام و معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو و سوابق تحقیقاتی او در زمینه انرژی تسلطش بر حوزه انرژی را تضمین می کند.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس یادآور شد: دارا بودن تحصیلات دانشگاهی با رتبه بالا و مرتبط در زمینه مدیریت منابع آب، داشتن سوابق علمی و اجرایی درخشان، دارا بودن کرسی دائمی فرهنگستان بین المللی آب، تدریس در دانشکده محیط زیست دانشگاه سازمان ملل متحد، تالیف و ویرایش بیش از یکصد اثر علمی چاپ شده و ده ها اقدام علمی و بین المللی در خصوص محیط زیست از اردکانیان چهره علمی و اجرایی و جامع نگر در سطح بین الملل ساخته است.
رضیان تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو دارای برنامه های جامع است و به یقین فردی که از شرایط گذشته و حال آب و برق کشور اطلاع داشته باشد می‌ تواند چنین برنامه ‌ای بنویسد.
وی ادامه داد: صیانت از ذخایر آب کشور، جبران طراز آب‌ های زیر زمینی، توجه به اقتصاد آب و برق، اصلاح فرهنگ مصرف آب و برق، بهینه‌ سازی شبکه‌ های انتقال آب و برق، افزایش ظرفیت برق تجدیدپذیر، اولویت‌ بندی طرح ‌ها و حمایت از سرمایه ‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش سهم بخش خصوصی، انتقال فناوری ساخت تجهیزات داخلی و صادرات آن ها از جمله برنامه‌ های وزیر پیشنهادی نیرو است.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس همچنین گفت: نمک‌ زدایی و انتقال آب به سایر نقاط کشور و تنوع‌ بخشی به آب شرب و بهداشتی و بهره ‌گیری از آب های غیر متعارف در برنامه‌ های آقای اردکانیان آمده است که در حقیقت استفاده از آب ‌شیرین‌ کن ‌ها محسوب می شود.
رضیان قاطعیت تصمیم‌ گیری در شرایط سخت را از ویژگی ‌های وزیر پیشنهادی نیرو دانست و اظهارکرد: با توجه به بحران آب نیازمند فردی متخصص و صاحب نظر و متکی بر دانش روز هستیم که کارنامه آقای اردکانیان در این زمینه مثبت است.
وی با بیان این که وزیر پیشنهادی نیرو از حمایت بدنه کارشناسی و مدیریتی صنعت آب و برق کشور برخوردار است یادآور شد: از اروند رود تا بندر گوادر پاکستان در ۶۳ نقطه دستگاه آب شیرین کن در حال کار است که سالانه ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب تولید می ‌کند، در شمال کشور حدود هفت میلیارد مترمکعب آب از نزولات جوی به هدر می‌ رود که باید فکری اساسی برای آن کرد تا بحث آب ‌شیرین‌ کن ‌ها در این مناطق توجیه اقتصادی پیدا کند.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس ادامه داد: آب های زیر زمینی با کاهش فاحشی روبرو است، تامین آب شرب برای شهرهای بزرگ در مرحله شکننده ‌ای قرار دارد که این موضوع به عنوان حیاتی ‌ترین نیاز شهروندان در اولویت ‌های برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو قرار دارد.
سیام*9254**1336
خبرنگار: سجاد خسروانیان** انتشار: مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت