Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 60 تن از استادان و دانشگاهیان فارغ‌التحصیل دانشگاه های آدلاید استرالیا با انتشار بیانیه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از دکتر منصور غلامی، گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این بیانیه خطاب به نمایندگان ملت آمده است: از آنجا که مسئولیت خطیر رای اعتماد به کاندیدای پیشنهادی رئیس جمهور محترم جهت واگذاری مسئولیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم بر اساس قانون به شما منتخبان و نخبگان ملت واگذار شده است، ما اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه های آدلاید استرالیا، وظیفه خود دانستیم که با توجه به شناخت کامل از آقای دکتر غلامی، به تصمیم گیران، افکار عمومی و بویژه اقشار مختلف دانشجویی که سرمایه های گران سنگ این مرز و بوم هستند، اطمینان خاطر دهیم که با انتخاب دکتر غلامی اوضاع نه چندان مناسب آموزش عالی کشور، ارتقاء یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه تصریح شده است: اطمینان می دهیم، دغدغه هایی که امروز در اذهان همه دلسوزان و ذینفعان آموزش عالی وجود داشته و دارد، با تکیه بر کوله باری از تجربه مدیریتی در رده های صف و ستاد آموزش عالی که دکتر منصور غلامی طی سالها توفیق خدمت در چنته خود انباشته است؛ مرتفع و متناسب با امکانات و شرایط کشور پاسخگو باشد.
«در همین راستا دانشگاهیان و دانش پژوهان کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه های آدلاید استرالیا، به سبب شایستگی های ایشان حمایت قاطع خود را از آقای دکتر غلامی اعلام داشته و رجاء واثق داریم با هشیاری و حمایت قاطع نمایندگان محترم ملت ، شاهد رونق بیش از پیش حوزه آموزش عالی کشور باشیم.»

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 29 مهرماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی کرد.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
فراهنگ ** 1085 ** دریافت: ناهید پورمند * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • حمایت دانشگاهیان خورستان از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی