Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمال سجادی پور، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: نحوه پرداخت وام حداکثر 2 هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال برای فعالیت آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای در استان، 960 میلیارد ریال و در بخش مکانیزاسیون 350 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شد که هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید به اینکه از لحاظ پرداخت در حوزه کشت محصول گلخانه ای هیچ گونه محدودیتی در استان یزد وجود ندارد، یادآور شد: ظرفیت هایی که در شهرستان خاتم وجود دارد، بسیار خوب است، مردم باید از آن استفاده کنند.
این مسئول با اشاره به محدودیت منابع آبی به دلیل تداوم 2دهه خشکسالی در استان یزد تاکید کرد: در بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و نیز گلخانه در صورت توجیه اقتصادی طرح های پیشنهادی، تسهیلات لازم به مجریان طرح های یاد شده پرداخت می شود.
به گفته سجادی پور، با منابع آبی محدود امکان تخصیص وجود ندارد باید از آب موجود حداکثر بهره را برد، باید رویکرد بخش تولید درون زا باشد و با داشته های فعلی فعالیت کنیم.

** رتبه نخست تولید محصول باغی و زراعی خاتم در استان یزد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خاتم اظهار کرد: این شهرستان در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت و 50 هزار تن محصول ،با 21 درصد تولید، جایگاه نخست استان را داراست.
سجادی پور بیان کرد: شهرستان خاتم در محصول گلخانه ای با سطح زیر کشت 32 هکتار جایگاه پنجم را دارد و این روند نسبت به چند سال گذشته رو به صعود است، همچنین یزد و اشکذر در مجموع 80 درصد تولید گلخانه های استان را به خود اختصاص دادند.
سجادی پور ادامه داد: در بحث تولید محصول زراعی جایگاه نخست استان با 14 هزار و 138 هزار تن تولید و 25 درصد مجموع تولید استان مربوط به خاتم است.
این مسئول تصریح کرد: شهرستان یزد در مجموع با 397 هزار تن تولید در استان در جایگاه نخست استان و خاتم با 211 هزار تن در جایگاه دوم قرار دارد.
به گفته وی اشکذر با 194 هزار تن رتبه سوم، ابرکوه با 187 هزار تن چهارم و مهریز با 154 هزار تن در جایگاه پنجم قرار دارد.
هزارت مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7534*2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید