Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن گفت: در جشنواره‌های موضوعی مثل راه آهن با قدمت طولانی و خدمات بسیار فراوانی که به جامعه می‌دهد می توان امیدوار بود شرایط معرفی آن به جامعه و مردم بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، ابوالفضل جلیلی دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن با اشاره به برگزاری جشنواره های بی‌شماری در طول سال، گفت: بعضی از این جشنواره ها بیشتر به سرگرمی تبدیل شده اند و از نظر محتوا و موضوع بسیار شبیه به هم هستند و نمی توانند آن طور که باید زمینه ساز پیشرفت جایگاه هنرمند در هنر فیلم سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته در جشنواره های موضوعی مثل راه آهن با قدمت طولانی و خدمات بسیار فراوانی که به جامعه می دهد می توان امیدوار بود با برگزاری جشنواره ای فرهنگی وهنری بیش از پیش شرایط برای معرفی آن به جامعه و مردم فراهم شود.

وی در پاسخ به اینکه چطور شد دبیری این جشنواره را عهده دار شدید ، اظهار داشت: همیشه از بچگی به راه آهن تعصب و علاقه خاصی داشتم. همیشه سفرهای ما با قطار بود و حتی در منطقه ای که زندگی می کردیم هم جواری خاصی با منطقه راه آهن داشت و از دوران بچگی با صدای قطار و ریل راه اهن و پرسپکتیوی که در آن وجود داشت ارتباط خاصی داشتم و به این خاطر تا آن جایی که بتوانم در فیلم های خودم ربطی از راه اهن و قطار را می توانید پیدا کنید.

کارگردان فیلم سینمایی «دت یعنی دختر» با اشاره به این که بسیاری از ظرفیت های قطار برای مردم و مسئولان ناشناخته مانده است، بیان داشت: ما باید سعی کنیم تا با کارهای فرهنگی، ظرفیت های نهفته در این حوزه را برای مردم هرچه بیشتر روشن کنیم. در روزگاری که در سیستم های دیگر حمل و نقلی با خطرهای بسیاری مواجه هستیم و تلفات بسیاری را از رسانه ها می شنویم چرا نباید از راه آهن که به عنوان یکی از امن ترین وسایل شناخته شده است، حمایت کنیم.

جلیلی خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر راه آهن یکی از موضوعاتی است که برای دولت ها اهمیت فراوان دارد و برای آن برنامه ریزی می کنند ولی ما کمی نسبت به آن با بی مهری روبرو هستیم که امیدوارم با کارهای فرهنگی مثل برگزاری همین جشنواره فیلم و عکس راه آهن بتوانیم کمکی برای بیدارکردن جامعه داشته باشیم.

وی تکراری نبودن سوژه ها و جلوگیری از کپی کاری هایی که بسیار در سینما شاهد هستیم را به فیلم سازان جوان هشدار داد و بیان داشت: باید دقت شود تا نسبت به مقتضیات جامعه و روزگار خودمان حرکت کنیم و کافی است تا کمی با دید بازتر به اطراف خودمان نگاه بیندازیم تا با بسیار سوژه هایی که می تواند در قاب دوربین ما ثبت شود روبرو شویم. فیلم سازان جوان ما تا وقتی نسبت به داشته های خودشان ایمان نیاورند و از کمترین ابزارهای خود بهره درست را نبرند نمی توانند موفق شوند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فیم و عکس راه آهن دی ماه 96 در تهران برگزار می شود و هنرمندان تا 30 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/

R1380/P1439/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیتهای این بخش در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران معرفی شد و علاوه بر آن، ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رضا حیدری افزود: برای این فرصتها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد ویژه تعریف شده که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصتها را در کوتاهترین زمان به دست آورند.

حیدری اظهارکرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی هستند.

وی ، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان عنوان کرد و گفت: یافتن سرمایه گذار در حوزه بین المللی در زمینه گردشگری نیز از دیگر اهداف شرکت در نمیشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گروههای کالایی صنعت شامل صنایع خودروسازی، مخابرات و الکترونیک، چاپ و بسته بندی و لوازم خانگی و صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و خدمات  بیمه، مالی و گمرک برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه، با هدف فراهم آوردن فرصت ارائه محصولات، خدمات، فناوریها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخشها و صنایع مختلف، امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق