Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز-گروه استان ها: امروز  بیشتر از روزهای گذشته شاهد تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران بودیم به طوری که طبق گفته مسئولان بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند.

سردار مهدی منتظر المهدی که امروز به استان ایلام سفر کرده بود، طی بازدید خود از مرز در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین از کشور خارج شده اند که ۵۰ درصد از این میزان در استان ایلام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین وضعیت مرز مهران

مراد ناصری فرماندار مهران نیز در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: هم اکنون وضعیت تردد زوار اربعین در امنیت و آرامش کامل در جریان است و هیچ مشکلی در مرز مشاهده نمی شود.

وی افزود: از اول صفر تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شده اند.

ناصری با اشاره به اینکه زائران بدون دغدغه به مرز مهران سفر کنند، افزود: زائری که دارای مدارک قانونی مثل ویزا و گذرنامه باشد بدون شک با کمترین معطلی از مرز خارج می شود.

وی گفت: افراد بدون ویزا در کمترین زمان ممکن به شهرهای خود بازگشت داده می شوند.

وجود دستگاه های آب بسته بندی در مرز مهران

داراب بیرانوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار در بخش آب انجام شده است.

وی گفت: دستگاه بسته بندی آب در مرز مستقر شده و علاوه بر این مشکلی از بابت تامین آب شرب زوار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آبرسانی به موکب های مستقر در مرز مهران نیز به خوبی انجام شده است.

مرزبانان با دقت کامل مدارک زائران را کنترل می کنند

سرهنگ یحیی اللهی، فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: خوشبختانه روند تردد زوار در مرز مهران به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی مشاهده نمی شود.

وی گفت: امسال تدابیر بسیار خوبی برای کنترل زوار اربعین پیش بینی شده و افراد بدون ویزا نیز به شهرهای خود بازگشت داده می شوند.

اللهی اظهار داشت: امسال از بانوان نیز برای بازرسی زائران استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی مهران در امنیت کامل قرار دارد، گفت: همه ظرفیت های مرزبانی برای برقراری امنیت در مرز مهران به کار گرفته شده است.

 دفاتر صدور ویزا در استان ایلام

مهدی حیدری، سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: سازمان حج و زیارت استان در این مدت در خصوص بحث اربعین اقداماتی انجام داده است با توجه به این که در استان ۷ دفتر زیارتی مهیا بود اما با تلاش همکاران یک دفتر زیارتی دائم دیگر به این دفاتر اضافه شد که به صورت قانونی کار ویزا را انجام دهند.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت همچنین موکب شهدای منا را به یادبود زائرانی که در حادثه منا شهید شدند در میدان اربعین مرز مهران فعال داشته است که در آن نقطه هم از بعد فرهنگی و هم از بعد پذیرایی به زائران خدمات رسانی شود.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام گفت: ایجاد ایستگاه شهدای منا در مرز مهران از جمله اقدامات بزرگ سازمان حج و زیارت در راستای خدمات رسانی به زائران است.

وی گفت: حسینیه شهدای منا با هزینه بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال راه اندازی شده، این حسینیه در متراژ ۲۵۰۰ مترمربع فضا ایجاد شده است که شامل دو سالن بزرگ که هر کدام ۸۰۰ مترمربع است، همچنین ایجاد آشپزخانه صنعتی و کاملا به روز که با فضای ۱۵۰ مترمربع پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در فضای این حسینیه، ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام احداث شده نیز موتور خانه کاملا مجهز و به روز و سیستم خنک کننده در این مجموعه ایجاد و فراهم شده است که در طول هفته جاری با حضور وزیر ارشاد و استاندار استان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت ها و اقدامات سازمان حج و زیارت استان در خصوص بحث هماهنگی صدور ویزا با نیروی انتظامی و سپاه با وزارت خارجه و شرکت ملی کارگزاری در استان برای خدمات رسانی به زائرین در این راستا داشتیم.

خدمات دهی به زائران سالمند و معلول

فرهاد قیصربیگی، مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در گفتگو با امتداد نیوز اظهار داشت: تیم توانبخشی بهزیستی در مرز مهران برای خدمات دهی به زائران سالمند و معلول مستقر شده است.

وی گفت: هم اکنون خدماتی شامل فیزیوتراپی، توزیع وسایل توانبخشی، حضور رابط ناشنوایان و..در مرز فراهم شده است.

قیصربیگی تصریح کرد: مسئولیت ساماندهی زائران گمشده در ایام اربعین امسال به بهزسیتی واگذار شده است.

true برچسب ها : اربعین 96 مرز مهران نیروی انتظامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات