Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:18:27 GMT

منظور از نوسازی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۱۶۱۶

منظور از نوسازی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم معارفه مدیر عامل جدید سازمان نوسازی گفت: منظور ما از نوسازی این نیست که شهر تهران را همانند پایتخت یکی از کشورهایی اروپایی کنیم، بلکه منظور از نوسازی بطور صریح و روشن، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است.

به گزارش ایسنا، مهدی حجت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس فتح اللهی، مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: بطور کلی قوانین مربوط به سازمان نوسازی شهر تهران دلالت بر کل شهر تهران دارد و توجه صرف به یک بعد از مجموعه وظایف، به تنهایی کافی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استعدادها و محدودیت های بسیار زیادی در شهر تهران نهفته است، عنوان کرد: طبیعتاً تلاش ما می بایست برای برداشتن محدودیت ها و به منصه ظهور رساندن استعدادهای موجود در شهر باشد که امروز مغفول مانده است.

حجت یادآور شد: مسیر حرکت سازمان نوسازی مشخصاً پس از وقوع زلزله بم و توجه به مخاطراتی که شهر تهران را تهدید می کند، بیشتر معطوف به بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده شد در حالی که مسئولیت و شرح وظایفی که در سازمان هست، توجه به کل شهر تهران و تمامی پروژه های اجرایی این شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت گسترده شدن و توسعه فعالیت های سازمان نوسازی بر روی کل شهر تهران، عنوان کرد: چتر سازمان نوسازی بر روی همه شهر تهران گسترده است و باید به همه وجوه نوسازی در کل شهر تهران بپردازد و توجه تنها محدود به بافت های فرسوده نیست گرچه نوسازی بافت های فرسوده و رفع موانع موجود بر سر نوسازی این بافت ها یکی از اولویت های مهم سازمان نوسازی است.

وی افزود: نوسازی به معنای توجه کردن فیزیکی به ابعاد کالبدی و برداشتن بنای فرسوده و ساخت بنای نو نیست بلکه انتظار داریم فصلی نو را در زندگی شهروندان با نوسازی آغاز نماییم تا احساس رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان حاصل شود.

 حجت بر ضرورت تدوین و تنظیم برنامه ای دقیق برای حرکت سازمان نوسازی و تجهیز امکانات، سرمایه ها و پروژه ها با مشارکت علاقمندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی تأکید نمود و با اشاره به پیام شهردار تهران تحت عنوان "امید، مشارکت و شکوفایی" تصریح کرد: در مواجهه با مدیریت شهری راهی نداریم به جز این که بتوانیم اعتماد شهروندان را جلب نموده و امید را در آن ها زنده نماییم، چنانچه امید در شهروندان ایجاد شود مشارکت آنها را برمی انگیزد و جلب مشارکت، منتج به شکوفایی قطعی خواهد شد.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دکتر میرصادقی صاحب تجربیات و فعالیت های گسترده در گذشته بوده اند و از جمله مدیران توانا در حوزه ساخت و ساز در شهر هستند.

حجت در انتهای سخنان خود از  برداشته شدن  گام های مثبتی در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت به کمک مجموعه نیروهای فعال و متخصص در سازمان نوسازی و توانمند بودن مدیریت جدید سازمان، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا،سید رضا میرصادقی، مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های سازمان نوسازی در گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی امروز با رویکرد نسبتاً متفاوت با توجه به نیازی که شاید تاکنون پاسخ روشنی به آن داده نشده است، مواجه می شود تا شرایطی را ایجاد کند که بتوان استانداردهای شهری را به مرز استانداردهای متوسط جهانی نزدیک کرد و در حوزه هایی که عقب ماندگی وجود دارد نظیر بخش هایی همچون بافت های فرسوده برای بهینه سازی معیشت شهروندان تفکر کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که این سازمان در برهه های مختلف بر موضوعات متفاوتی همچون تجمیع، مشارکت مردمی، فعالیت با گروه های توسعه گر و غیره تمرکز داشته است، اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به سابقه و گروه کارشناسی تخصصی و فنی اش، همواره به عنوان سازمانی خوشنام مطرح بوده و امید می رود با استفاده از فرصت ایجاد شده بتواند در پیاده سازی و تحقق مأموریت ها و نظرات شهردار محترم تهران و معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری در راستای نوسازی بافت های فرسوده پایتخت توفیق بیشتری حاصل نماید.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران متن حکم انتصاب سید رضا میرصادقی به سمت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از سوی شهردار تهران به شرح زیر است:
"برادر گرامی جناب آقای سید رضا میر صادقی
بنا به پیشنهاد هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران و تایید معاون محترم شهرسازی و معماری و نظر به حسن سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت «مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران» منصوب می‌کنم.انتظار می رود با نگاه دقیق علمی و با بهره گیری از تخصص و تجربه همکاران و با توجه به ضرورت نوسازی پهنه‌های مورد نیاز در شهر تهران و توجه ویژه به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در جهت ایجاد زندگی شایسته و برازنده شهروندان تهرانی همه توان و تجربه خویش را به کار گیرید.از درگاه خداوند متعال دوام توفیق جناب عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پیشرفت و آبادانی تهران و تأمین آسایش و آرامش شهروندان عزیز مسئلت دارم."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی