Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز – گروه استان‌ها: باوجوداینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا – شازند که از حدود شش سال قبل کلید خورده به دلیل کمبود اعتبار با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال – جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبوراست ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

گشت نامحسوس مرگ

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

طی ماه‌های اخیر به شاهد پیگیری‌های مستمر نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران اجرایی برای جذب اعتبار و عملیاتی شدن این پروژه هستیم تا مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بگوید: اجرای پروژه راه‌سازی ازنا – شازند مطالبه همه مردم لرستان و شهرستان ازنا است و این امر مطالبه به‌حق مردم است که باید عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه همه دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی پیگیر هستند که این پروژه تأمین اعتبار شود گفت: در این راستا رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و مدیران و همچنین من به‌عنوان نماینده مردم پیگیر این موضوع هستیم.

۱۸ کیلومتر از جاده مرگ عملیاتی می‌شود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم به‌زودی و ظرف سه ماه آینده ۱۸ کیلومتر ابتدایی این پروژه را تا «مومن‌آباد» بتوانیم تکمیل کنیم گفت: همچنین تلاش این بوده که دو قطعه ۶.۵ کیلومتری و ۱۰ کیلومتری را نیز عملیاتی کنیم.

کیان پور بابیان اینکه ۶.۵ کیلومتر دوم این پروژه در لرستان پیمانکار آن انتخاب‌شده و در حال کار است گفت: همچنین ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز اخذ مجوز شده تا کار پیگیری شود و احداث باند دوم پروژه راه‌سازی ازنا – شازند به‌طور کامل عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه این محور، ترافیک جاده‌ای سنگینی دارد و بیش از هفت هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین به‌صورت روزانه در آن تردد دارند گفت: در این راستا عملیاتی شدن این پروژه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باند دوم در این محور باید احداث شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پلیس نیز باید نظارت‌های خود را در این محور بالاتر ببرد گفت: همچنین کسانی که در این محور تردد می‌کنند مقوله ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش‌ازپیش رعایت کنند و تلاش شود که با سرعت مطمئنه مناسب در این جاده تردد کنند تا حوادث جاده‌ای ما به حداقل برسد.

پروژه‌ای در پیچ بی‌پولی

بنابراین گزارش محور ازنا – شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

جاده ازنا – اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.

در این راستا امتداد نیوز پیش‌ازاین در گزارش‌های متعددی خواستار  تسریع در تکمیل طرح چهار خطه این محور ارتباطی شد چراکه دوطرفه بودن جاده و عرض کم این محور باعث بروز تصادفات فراوانی در این جاده شده است به‌طوری‌که طی همواره بارها شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم.

true برچسب ها : راهسازی سانحه تصادف شازند شهرستان ازنا مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

فرزاد مخلص‌الائمه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ‌زنی شبکه فاضلاب شهر شازند با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به حوزه آبرسانی است، گفت: طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی که ذیل طرح ملی است در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده و به تکمیل خواهد رسید که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ملی و استانی صرف اجرای پروژه‌های آبرسانی می‌شود، افزود: انتقال طرح آبرسانی سهم ساوه از سدکوچری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز از طرح‌های حساس ملی است که در حال اجراست. همچنین طرح انتقال آب به تفرش نیز در حال تکمیل بوده و بزودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازچرخانی پساب صنایع نیز گفت: اجرای طرح‌های بازچرخانی پساب در شهرهای صنعتی موجب خواهد شد که مشکل کمبود آب و تنش آبی برطرف شود و بودجه‌ای که صرف اجرای طرح‌های آبرسانی می‌شود برای سایر طرح‌های عمرانی هزینه شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تامین آب شرب مردم به عنوان مهمترین موضوع رفاهی، مصمم است، افزود: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی است و این در حالی است که سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی غیر آبرسانی می‌شود.

وی از مردم خواست در مصارف آب شرب، صنعتی و کشاورزی استفاده بهینه را رعایت کنند و اظهار کرد: مردم باید بدانند که نیازمند صرفه‌جویی و مصرف بهینه اعتبارات برای جلوگیری از تنش آبی هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا دارد که تامین آب ۶۰ روستای آن در مواقعی از سال توسط تانکر انجام می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۰ روستا و امروز نیز ۱۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

احمدی بیغش با اشاره به مضراتی که برخی صنایع شهرستان برای مردم داشته است، گفت: آلودگی هوای متاثر از فعالیت برخی صنایع این منطقه موجب بروز بیماری‌هایی نظیر پوستی، ریوی، چشمی، نازایی و سرطان در بین مردم شهرستان شازند شده است. صاحبان صنایعی نظیر پالایشگاه و پتروشیمی علاوه بر اینکه باید سازوکار لازم برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کنند، باید تا جایی که می‌توانند برابر قانون به منطقه کمک مالی کنند.

وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه و مدیریت فاضلاب هزینه کرده است، گفت: احداث شبکه فاضلاب شهرهای آستانه و شازند از سالیان گذشته آغاز شده بود و تا ۵ سال پیش حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری های صورت گرفته در طی چهار سال اخیر این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته و تصفیه خانه آب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی بیغش گفت: با اجرای شبکه فاضلاب و هدایت آن به تصفیه خانه، می‌توان پساب تولیدی را به مصارف صنعتی رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است