Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  شهردار تهران سهم حمل و نقل عمومي در جا به جايي هاي شهري تهران را ناچيز دانست و گفت: بايد در بخش اتوبوسراني و حمل و نقل ريلي ظرفيت ها را به نحوي افزايش دهيم که بعد از چهار سال، حداقل 55 تا 60 درصد رفت و آمد ها در شهر تهران را از طريق حمل و نقل عمومي ساماندهي کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد علي نجفي صبح امروز طي سخناني در مراسم «بهره برداري از 15 دستگاه واگن و لوکوموتيو برقي تهران و حومه و نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهر تهران با ورود 30 دستگاه اتوبوس»، تصريح کرد: مراسم هاي افتتاحيه و بهره برداري از آن جهت ارزش دارد که زندگي در تهران را با آرامش و آسايش بيشتري همراه مي کند؛ چراکه ماموريت اصلي ما در شهرداري و شوراي شهر برداشتن گام هايي براي بهبود کيفيت زيست در شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر افتخاري در دوره مسئوليت براي ما باقي مانده باشد، همين است که توانسته باشيم در جهت ايجاد آرامش بيشتر در زندگي شهري اقدام کنيم.
وي با بيان اينکه «امروز در همه دنيا بحث توسعه پايدار شهري به صورت جدي مطرح است»، گفت: همه اذعان دارند، زندگي شهري با پيچيدگي هاي زيادي از نظر جنبه هاي اجتماعي، انساني و فيزيکي و فني روبرو است. اگر مديريتي بخواهد شهر را به درستي اداره کند، بايد به همه اين جنبه ها توجه کرده و پيچيدگي روابط شهري را مورد دقت قرار دهد.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: آنچه در بخش فني و فيزيکي و همچنين در بخش اجتماعي و انساني زندگي وجود دارد، روي هم تاثير داشته و از هم تاثير مي پذيرند؛ از اين رو ما در مديريت شهري به هر دو جنبه به ميزان مورد نياز توجه داريم و در برنامه هاي خود هر دو مورد را دنبال مي کنيم.
وي با اشاره به مسئله حمل و نقل عمومي به خصوص در موضوع توسعه پايدار شهري، گفت: متاسفانه نسبت به ظرفيت هاي شهر تهران و جايگاهي که بايد تاکنون داشته باشيم عقب تر هستيم و بايد تلاش بيشتري براي توسعه حمل و نقل عمومي انجام دهيم؛ خواست مردم هم از ما همين است همچنانکه بر اساس نظر سنجي شهريور ماه، نخستين يا دومين تقاضاي مردم در بين گروه هاي سني مختلف، مسئله حل حمل ونقل عمومي، مشکل ترافيک و آلودگي هواي تهران بود.
نجفي تاکيد کرد: شهرداري و شوراي شهر تهران برآمده از راي مردم هستند از اين رو بايد به اين دوخواسته مردم توجه بيشتري داشته باشيم. در اين راستا در برنامه هاي آينده شهرداري مسئله توسعه حمل و نقل عمومي حايگاهي به مراتب بالاتر از گذشته خواهد داشت.
شهردار تهران با بيان اينکه « حمل و نقل عمومي هم طريقيت و هم موضوعيت دارد»، گفت: در توسعه حمل و نقل عمومي به طور قطع خدمت رساني بهتر و آسايش بيشتر براي شهروندان تامين مي شود و آرامش رواني براي شهروندان به دنبال خواهد داشت. اگر بسياري از شهروندان از وسيه نقليه شخصي استفاده مي کنند به اين جهت است که حمل و نقل عمومي پاسخگوي نياز آنها نيست، از اين رو براي رانندگي، پيدا کردن جاي پارک خودرو و ... در فشارهاي رواني قرار دارند. در کنار اين امر توسعه حمل و نقل عمومي به اقتصاد شهري کمک کرده و کسب و کار شهري را راحت تر به انجام مي رساند.
شهردار تهران با اشاره به اهميت حمل و نقل عمومي در عدالت اجتماعي، عنوان کرد: ايده عمومي تبديل تهران به شهر انسان محور را در دل حمل و نقل عمومي بهتر مي توان به اجرا گذاشت. به اين منظور تلاش ها بايد افزايش پيدا کند تا زير ساخت ها و تجهيزات گسترش يابد. در کنار آن به مديريت قوي تري نياز داريم که اميدواريم با تغييرات مديريتي ايجاد شده و استفاده بهينه تر از امکانات و ظرفيت ها، مردم بعد از مدتي بهبود اوضاع حمل و نقل را احساس کنند.
وي سهم حمل و نقل عمومي در جا به جايي هاي شهري تهران را ناچيز دانست و گفت: بايد در بخش اتوبوسراني و حمل و نقل ريلي ظرفيت ها را به نحوي افزايش دهيم که بعد از چهار سال، حداقل 55 تا 60 درصد رفت و آمد ها در شهر تهران را از طريق حمل و نقل عمومي ساماندهي کنيم.
نجفي با تاکيد بر ضرورت حفظ ايمني شهروندان و مشکلات موجود در خط 7 مترو، تصريح کرد: از روزي که اين خط افتتاح شد، بحث ضعف ايمني در آن مطرح شده بود اما تصميم مديريت قبلي شهرداري اين بود که اين خط هفت را راه اندازي کنند. ما در کميسيون عمران شوراي شهر و کارشناسان شهرداري اين موضوع را بررسي کرديم و گزارش هايي نيز از سوي وزارت کشور ارسال شده بود که نسبت به اين موضوع هشدار داده بودند.
شهردار تهران تاکيد کرد: ما دلمان نمي خواست خط 7 را تعطيل کنيم چون اين کاري بود که انجام شده و مردم از آن استفاده مي کنند؛ حتي شايد برخي از مردم برنامه زندگي خود را با استفاده از اين خط تنظيم کرده بودند اما با نظر مسئولان شهرداري و کميسيون عمران شوراي شهر به اين جمع بندي رسيديم که ادامه فعاليت اين خط ريسک بسيار بالايي دارد.
وي با اشاره به تعطيلي خط 7 مترو، گفت: البته فعاليت اين خط را امروز و فردا ادامه مي دهيم اما هم در ايستگاه ها و هم ازطريق رسانه ها اعلام مي کنيم که طي دو روز آينده اين خط تعطيل مي شود. براساس گزارش معاونت حمل و نقل راه اندازي مطمئن خط 7مترو شش ماه به طول مي انجامد اما درخواست دارم که اين فاصله زماني را کمتر کنند تا حداکثر در عيد نوروز شاهد بازگشايي مجدد خط هفت باشيم.
وي در ادامه ضمن تقدير از همه دست اندرکاران در شرکت واگن سازي و اتوبوسراني تهران، اظهار کرد: طي همين دو ماه اخير در دولت چند بار درباره همکاري بيشتر و گسترده تر دولت با شهرداري صحبت کرده ايم. رئيس جمهور نيز علاقه خاصي به توسعه حمل و نقل عمومي دارند و دلشان مي خواهد در حد امکانات دولت و توان شهرداري گام هاي بزرگ تري در اين زمينه برداشته شود.
نجفي در پايان با اشاره به برگزاري جلسات مشترک با سه کميسيون عمران، شوراها و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، ابراز کرد: در هر سه کميسيون هم علاقه کمک به شهرداري وجود دارد و هم قول اين کمک داده شده است. اميدواريم شاهد باشيم طي ماه هاي آينده مشکلات قانوني از طريق مجلس حل شود و در بودجه سال 97 بتوانيم امتيازاتي که لازمه اداره بهتر تهران است را از مجلس دريافت کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم

سید محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه استان تهران از جمله استان هایی است، که بالاترین تعداد بناهای ناپایدار را دارد و به لحاظ تعدادی بیش از ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم، که تعداد خطرناکی است.

وی گفت: ما انتظار داریم که در سال جاری با تعامل و همکاری اعضای شوراهای شهر جهش جدی تری در بازآفرینی شهری داشته باشیم و بتوانیم حداقل بازآفرینی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران را شروع کنیم و ۴۰۰ هزار بازآفرینی شهری را در پایان سال ۱۴۰۳ در این استان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم حق دارند، که ۵۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه و بازآفرینی شهری را داشته باشند و اعضای شورای شهر می توانند، این تخفیف را به ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

کد خبر 6092596

دیگر خبرها

  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز