Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران ـ ایرنا ـ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفاف سازی رویه های مدیریت در شهرداری و شورا و همچنین کاهش هزینه های اداره شهر ، سیاست و راهبرد اصلی و محوری شورای اسلامی شهر تهران است.

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که در محل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه برای شفاف سازی، برگزاری جلسات شورا را بر اساس ماده 15 قانون شوراها علنی کردیم افزود: همچنین در دوره پنجم شورای شهر مقرر شد تا جلسات سخنگوی شورا نیز به صورت منظم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: درهمین رابطه کمیته شفافیت با عنوان «شفافیت و شهر هوشمند» در کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای شفاف سازی فرآیندهای شهرداری تهرات بر بستر آی تی شکل گرفته و طرح های خود را ارائه می کند.

**هزینه های اداره شهر تهران باید کاهش پیدا کند
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فربه شدن بدنه شهرداری در زمینه نیروی انسانی و ریخت و پاش های مدیریت شهری در دوره های گذشته موجب افزایش بی رویه هزینه اداره شهر تهران شده که تلاش می شود در این دوره هزینه اداره شهر کاهش یابد.
اعطا گفت: در سالهای اخیر بودجه شهر تهران به خصوص در بخش جاری افزایش قابل ملاحظه ای یافته، ضمن اینکه فعالیت های عمرانی در شهر تهران گسترده شده در حالیکه شاهدیم در کلانشهرهای مهم دنیا بافت های شهری تثبیت شده و فعالیت های عمرانی گسترده انجام نمی شود.
وی گفت: نگرش کارشناسی به طرح های کلانشهر تهران موجب کاهش هزینه ها می شود.

** قیمت خرید تبلت و خودرو برای شورای شهر کمتر از مبلغ اعلام شده در رسانه ها بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر امری غیرمتعارف و عجیب نبود افزود: خرید این اقلام حتی باعث کاهش هزینه ها شده و توجیه اقتصادی دارد.
اعطا گفت: سندی که در رابطه با خرید این اقلام در شبکه های اجتماعی منتشر شد فاکتور خرید نبود بلکه برگه تامین اعتبار بود که معمولا بالاتر از قیمت واقعی خرید در نظر گرفته می شود تا به عنوان تنخواه عمل کند.
وی گفت: مبلغ پیش بینی شده برای هر تبلت 47 میلیون ریال بود که شامل یک دستگاه کامل با همه تجهیزات می شد اما قیمت تبلت خریداری شده برای هر عضو 35 میلیون ریال تمام شد ضمن اینکه این تبلت ها بر اساس کارشناسی به عمل آمده و پیشنهاد بخش آی تی شورا خریداری شد.
اعطا گفت: این تبلت ها برخی مکاتبات کاغذی را کم کرده و موجب کاهش هزینه ها می شود.
وی همچنین با اشاره به خرید خودروهای جدید برای اعضای شورای پنجم گفت: خودروهای قبلی مستهلک شده و از کارایی مطلوب خارج شده بودند ضمن اینکه ماهانه مبلغ 800 میلیون ریال و حتی بیشتر برای اجاره خودرو از سوی شورای شهر پرداخت می شد که خرید خودروهای ملکی برای اعضای شورای شهر منطقی و مقرون به صرفه به نظر رسید و خودروهای فرسوده نیز برای مزایده به شهرداری واگذار شد.

** امنیت خط 7 مترو به طور کامل بررسی شد و به زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته می شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مخاطره آمیز بودن اجرای خط 6 و 7 مترو تهران گفت: خط 7 مسائلی دارد که باعث نگرانی شده و برای همین کمیسیون حمل و نقل و عمران بررسی هایی صورت داد و پنجشنبه گذشته نیز نشستی در همین ارتباط برگزار و ابعاد موضوع روشن شد.
اعطا گفت: بررسی ها شورای شهر نشان می دهد خشک شدن چشمه علی شهرری، ارتباطی به اجرای خط 7 مترو ندارد اما بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

** شورای شهر تهران از صدا و سیما انتظار بیشتری دارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تعامل رسانه ملی در 14 سال گذشته با شهرداری و شورای شهر گفت: انتظار بیشتری از رسانه ملی داریم و امیدواریم رویکرد این رسانه همچون گذشته تداوم یابد.
اعطا با بیان اینکه مجموعه دستگاه های نظام با یکدیگر مرتبط و در تعامل هستند افزود: انتظار داریم همه در مسیر خدمت به مردم پشتیبان یکدیگر باشند.

** انتخابات شورایاری ها را تا 2 ماه آینده برگزار می کنیم
اعطا با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها تا 2 ماه آینده گفت: شورایاری بازوی نظارتی شورای شهر هستند اما متاسفانه دچار سوءعملکرد شده و مشغول حل و فصل مسائل مردم با مناطق شدند.
وی با بیان اینکه شورای شهر در انتخابات شورایاری ها دخالت نمی کند افزود: شورای شهر به دنبال افزایش مشارکت مردم است تا منتخبان شورایاری با رای ها مناسب و قاطع انتخاب شوند.

** شورای شهر دخالتی در انتصابات شهرداری تهران نکرده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا از ابتدا قائل به دخالت در انتصابات نبود ضمن اینکه در بحث بازنشستگان منصوب در پست های مدیریتی شهرداری تهران نیز شورای شهر بر این باور است که شهردار براساس ضوابط عمل کرده است.
اعطا گفت: رویکرد شورا این است که شهردار تهران که باید در قبال عملکردش پاسخگو باشد حق انتخاب مدیران زیرمجموعه خود را نیز دارد.

**70 درصد بودجه سالجاری شهرداری تحقق یافته در حالیکه 113 درصد هزینه شده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورا با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری در حال بررسی اصلاحیه 6 ماه دوم بودجه سال 96 است افزود: 70 درصد بودجه پیش بینی شده سالجاری شهرداری تحقق یافته در حالیکه 113 درصد هزینه شده است.
اعطا گفت: منابع درآمدی شهرداری از عوارض ساخت و ساز تامین می شود و با توجه به رکود این بخش منابع درآمدی کاهش یافته است و این نشان می دهد سال آینده سال سخت مالی خواهد بود.

**آسیب های اجتماعی برای شورای شهر مهم است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی برای شورای شهر گفت: در این ارتباط کمیسیون اجتماعی در حال بررسی همه جانبه مسائل آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کارتن خوابی و بی خانمانی است.
اعطا گفت: ارتباطاتی در این زمینه با نهادهای مرتبط گرفته شده است و امیدواریم با همگرایی به نتایج مطلوب برسیم.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/6139

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

 

بسمه تعالی
«ای اهل ایمان همواره در همه امور قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک‌تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.» سوره مبارکه مائده _ آیه ۸

جناب حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام و خاندان پاک و مطهر ایشان؛ اکنون که این مرقومه نگاشته می‌شود چند روز از انتشار خبر محکومیت حجت الاسلام ‎محسن ریسمان‌سنج معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان به شش ماه حبس، به اتهام نشر اکاذیب می گذرد.

بنا بر پیگیری ها و بررسی های انجام شده در بحبوحه ماجرای میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز، یک صفحه در شبکه مجازی اظهارات و ادعاهایی را علیه چندین نفر مرتبط با این پرونده مطرح می کند که منجر به شکایت افراد مذکور می شود در ادامه فردی مسئولیت انتشار این اخبار و ادعاها را برعهده می گیرد اما دستگاه قضایی به استناد استعلام گرفته شده از پلیس فتا، ایشان را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس محکوم می کند...
اما بعد..

جناب آقای اژه‌ای 
با توجه به جایگاه حقوقی جناب آقای ریسمان سنج در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری های موثر ایشان در موضوعات گوناگون مانند: اعتراضات کارگری هفت تپه و چندین پرونده مطالبه گری دیگر، در غیاب رسانه های رسمی دستگاه قضای خوزستان جهت تنویر افکار عمومی و تاریک بودن ابعاد پرونده، حاشیه های ایجاد شده اذهان عمومی را مشوش کرده، روح مطالبه گران دلسوز انقلاب را آزرده، فلذا دانشجویان بسیجی استان خوزستان به جهت شفاف شدن موضوع و در راستای جهاد تبیین که در اندیشه مقام معظم رهبری یک واجب قطعی و فوری است، جهت رفع هرگونه نگرانی در ارتباط با تضییع حق ایشان، بررسی مجدد پرونده و دستور عاجل جهت پیگیری موارد ذیل را خواستارند:

۱) اطمینان و رفع شک و شبهه در ارتباط با تسویه حساب و تضعیف جریان مطالبه گر دلسوز انقلاب  

۲) شفاف سازی پرونده و تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌های ذی صلاح دستگاه قوه قضاییه، جهت جلوگیری از سوء برداشت‌ها

۳) در صورت امکان بررسی مجدد پرونده توسط شعب دیگر دادگاه ویژه روحانیت و اجازه درخواست اعاده دادرسی به ایشان

والسلام علی من اتبع الهدی

دیگر خبرها

  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران