Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی هرج و مرجی که پس از اعلام کناره گیری بارزانی از قدرت در اقلیم کردستان ایجاد شده است، جریان های سیاسی کُرد خواستار دخالت نهادهای بین المللی برای پایان تنش در اقلیم کردستان شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ایلاف»، اقلیم کردستان عراق در طول چند ساعت گذشته بعد از اعلام تصمیم مسعود بارزانی برای کناره گیری از قدرت، شاهد تنش های سیاسی و امنیتی زیادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامیان بارزانی به ساختمان پارلمان و مقر احزاب کُرد حمله ور شده و احزاب مخالف بارزانی خواستار ایجاد امنیت در اقلیم شده اند. در همین راستا «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق هشدار داده بود که تحویل ندادن گذرگاه های مرزی به دولت مرکزی بحران موجود را شدیدتر می کند.

با انتشار تصاویر حمله به خبرنگاران شبکه های کُرد زبان که در برابر پارلمان ایستاده بودند و گزارش هایی مبنی بر حمله به مقر حزب جنبش گوران و شنیده شدن صدای تیراندازی در پارلمان اقلیم کردستان، «قباد طالبانی» پسر جلال طالبانی در صفحه توییتر خود از همه نیروهای امنیتی در اقلیم کردستان خواست تا در حالت آماده باش کامل باشند و تأکید کرد که باید از وقوع هرگونه هرج و مرج و بی ثباتی امنیتی جلوگیری شود.

از سوی دیگر شورای امنیتی اقلیم کردستان هم به شهروندان این منطقه هشدار داده که به مقر احزاب و جریان های کُردی حمله ور نشوند و تأکید کرده که با این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد.

در همین راستا جریان های سیاسی در اقلیم کردستان  خواستار دخالت سازمان ملل برای کنترل وضعیت امنیتی اقلیم شده اند، «حمه رشید» رئیس ائتلاف جماعت اسلامی در پارلمان عراق از نهادهای دولت عراق و بین المللی خواست تا «علی بابیر» رهبر این جماعت را که در خانه اش در محاصره افراد حامی بارزانی قرار گرفته است نجات دهند.

رشید تأکید کرد که افراد نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق و حامیان بارزانی خانه شیخ علی بابیر را محاصره کرده و با سنگ به خانه او حمله ور شده اند در حالی که نیروهای امنیتی وابسته به بارزانی نظاره گر هستند و برای پایان دادن به این وضعیت اقدامی نکرده اند.

جنبش گوران هم مسئولیت وضعیت امنیتی موجود در اقلیم کردستان و حفظ جان شهروندان، خبرنگاران و نماینده های پارلمان و جلوگیری از یورش به ساختمان های احزاب و خانه های اعضای جریان های سیاسی را بر عهده بارزانی و خانواده او دانسته است و از همه کنسولگری ها و نمایندگی های بین المللی در اقلیم کردستان خواسته تا ناظر وضعیت موجود باشند و به دولتمردان فشار وارد کنند تا هرج و مرج امنیتی در اقلیم کردستان به پایان برسد.

دفتر اتحادیه میهنی کردستان هم از دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی خواسته در خصوص حمله به یکی از مقرهای اتحادیه میهنی در شهر «زاخو» و ساختمان رادیو «آشتی» توضیحاتی اراده دهد.

«آرام شیخ محمد» نایب رئیس پارلمان عراق هم از «یان کوبیچ» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق خواست تا برای حمایت از جان شهروندان و روزنامه نگاران سریعا با اعمال فشار بر مسئولان اقلیم کردستان وارد عمل شود.

شیخ محمد همچنین با سفرای آمریکا و بریتانیا در عراق هم تماس گرفته تا آخرین تحولات اربیل به ویژه بعد از حمله به مقر پارلمان را با آنها در میان بگذارد و از آنها خواسته برای پایان وضعیت موجود وارد عمل شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی